Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای از مردم دعوت کرد تا در یازدهمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور بایند.

به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

وَ الَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری‌ بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ
 «سوره شوری آیه 38»

ملت شریف ایران و دانشگاهیان فرهیخته:  
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به عنوان یک تشکل سیاسی – دانشگاهی و یکی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام می دارد:

ایران سرزمین همه ایرانیان است و متعلق به همه‌ی گرایش ‌های فکری و سیاسی، اقوام، نژادها، ادیان و  مذاهب حاضر در این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل مختلف و سرنوشت ایران مربوط به تک تک ایرانیان است و کسی نمی‌تواند مانع مشارکت آنها در تعیین سرنوشت و سهیم شدن در قدرت حاکم بر خود شود. در شرایطی که کشور عزیزمان از یک سو ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کند و از سوی دیگر سوء تدبیر، ناکارآمدی و مسئولیت‌ناپذیری نظام حکمرانی و گسترش فساد و سوءاستفاده از قدرت به اتلاف منابع و تنگاهای اقتصادی و فشار کمرشکن معیشتی بویژه برای اقشار مستضعف شده و اعتماد عمومی به شدت تنزل یافته است، انتظار می‌رفت از انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی به مثابه فرصتی برای برون رفت از این بحران های و تقویت همبستگی ملی و ترمیم اعتماد عمومی استفاده شود.

 احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب بیش از یک سال است که در قالب شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه‌ی اصلاح‌طلبان تلاش همه‌جانبه و بی‌وقفه‌ای را برای مشارکت مؤثر در انتخابات و تشکیل مجلسی کارآمد مصروف کردند و با بهره‌گیری از نظرات دانشگاهیان و کارشناسان رشته‌های مختلف و ارزیابی و سنجش تجارب گذشته با لحاظ ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی قوه مقننه راهبردهای کلان و برنامه‌های سنجش‌پذیری را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جاری و توسعه‌ متوازن کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تدوین نمودند. متأسفانه برخلاف انتظار و عقل سلیم،  ردصلاحیت های گسترده‌ی نامزدهای انتخاباتی و حذف بسیاری از نخبگان علمی و سیاسی و شخصیت‌های مردمی ازجمله دکتر محمود صادقی نماینده‌ شجاع و مردمی و فسادستیز مجلس و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، که می‌توانستند در فضای سرد و افسرده‌ی کنونی بار دیگر امید به ثمربخش‌بودن انتخابات را در مردم زنده کنند، موجب شد، شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان نتواند در اکثر حوزه های انتخابیه وارد عرصه‌ رقابت شود و به ارائه فهرست‌ انتخاباتی مورد نظر خود به صورت واحد و یکپارچه بپردازد.

 انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها ضمن انتقاد شدید  به این وضعیت غیر رقابتی و نابرابر  و تأکید بر ضرورت راه و روش اصلاح طلبانه برای رفع بی‌عدالتی‌ها، نابرابری‌ها، فقر، فساد، تبعیض و مقابله با بدعت‌های ناصوابی که موجب تضعیف مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن آسیب به ارزش‌های دینی شده است، بر عهد پیشین خود با ملت برای اصلاح جامعه پای می‌فشرد،  و ضمن ارجاع همگان به تامل در «شاخص‌ها و برنامه‌های سنجش‌پذیر اصلاح‌طلبان برای مجلس یازدهم» که از سوی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان منتشر شده است، اقشار مختلف مردم را به نقش آفرینی آگاهانه در انتخابات دعوت می کند تا در هر حوزه ای از بین نامزدهای حاضر در صحنه رقابت کسانی را  انتخاب کنند که بتوانند در کسوت نمایندگی مجلس خالصانه و شجاعانه در پی اصلاح مفاسد باشند و سخت‌کوشانه‌، مطالبات ملت شریف ایران را پیگیری کنند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها
۲۹ بهمن  1389

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 98 شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها شورای عالی سیاستگذاری مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره ی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ضبط مناظره‌های تلویزیونی دور دوم نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز در مازندران آغاز شد.


ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه قائم شهر/ سوادکوه/ سوادکوه شمالی / جویبار و سیمرغ از امروز در صداو سیمای مازندران آغاز شد.


در این مناظره‌ها ۴ نامزد انتخاباتی که به مرحله دوم راه یافتند در ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای در مجموع ۱۸۰ دقیقه دیدگاه‌ها و تفکرات خود را مطرح می‌کنند.


همچنین در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات دور دوم با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.


دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم