Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حدود 70 درصد مواد اولیه دارو در کشور تولید می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان این دولت، این رقم را به 80 درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به مناسبت دومین نمایشگاه فارمکس برگزار شد، اظهار داشت: سندیکای تولید مواد اولیه دارویی و شیمیایی طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای راه‌اندازی نمایشگاه فارمکس به کار گرفته است و ما هیچ وقت تصور نمی‌کردیم که پس از برگزار شدن دور اول این نمایشگاه شاهد دور دوم آن باشیم و امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در سطح منطقه برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در حوزه تولید مواد اولیه دارویی و شیمیایی نسبت به سایر کشورهای منطقه از مزیت نسبی برخوردار هستیم و سرمایه‌گذاری در این حوزه به عنوان حوزه‌ای استراتژیک در درازمدت سودمند خواهد بود.

جهانپور تصریح کرد: تولید دارو و مواد اولیه با اقتصاد مقاومتی پیوند خورده است، به دلیل اینکه شرایط کشور ما به گونه‌ای است که باید به دنبال تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی باشیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در سال 57 تولید مواد اولیه و دارویی در کشور ما حدودا صفر بود، اما امروز 67 درصد مواد اولیه داروها در کشور تولید می‌شود که امیدواریم این رقم تا پایان این دولت به 80 درصد برسد.

وی گفت: حوزه تولید مواد اولیه دارو، یک حوزه استراتژیک است که در روابط بین‌الملل دستان ما را بازتر خواهد کرد.

جهانپور در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه فارمکس افزود: زنجیره نمایشگاهی در حوزه محصولات سلامت‌محور در کشور تکمیل شده است و نمایشگاه فارمکس می‌تواند زمینه را برای تقویت تولید مواد اولیه دارو فراهم کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: قسمت اعظم فهرست دارویی تحت پوشش بیمه قرار دارد و بیمه 91 درصد هزینه‌ داروها را پوشش می‌دهد و ما می‌توانیم اعلام کنیم در حوزه سلامت و بالاخص حوزه دارو جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه فارمکس ششم الی هشتم اسفندماه در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو سلامت تولید اقتصاد مقاومتی سخنگوی سازمان غذا و دارو تولید مواد اولیه دارو درصد مواد اولیه دارو نمایشگاه فارمکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند