Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز طبق تحقیقات سطح گفت‌وگو در خانواده‌ها از حدود دو ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است، گفتوگو راه حل مناسب و خوبی است تا جایگزین خشونت شود، بسیاری از مسائل را می‌توان با گفت‌وگو حل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در آئین  افتتاحیه نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان که پیش از ظهر امروز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد،گفت: هدف غایی شرکت کنندگان نباید برنده شدن باشد بلکه این موضوع می‌تواند تنها یکی از اهداف آن‌ها باشد، هدف اصلی تمرین گفت‌وگو است تا در نهایت بتوانیم در شکل فراتر و بزرگ‌تر آن را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی با بیان اینکه زمانی آرزوی برگزاری منظم و مرتب چنین مسابقاتی را داشتیم، افزود: به مرور زمان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این مسابقات تبدیل به فرهنگ شده است. مناظره موضوعی است که در دین ما دارای جایگاه خاصی است، به صورتی که قرآن ما را به صحبت مناسب دعوت کرده و می‌گوید حتی درباره دشمن و مشرک هم نباید با زبان فحش و ناسزا صحبت کرد، ائمه همیشه گشاده رو بودند و حتی با دشمنان و مخالفان خود با آرامش و زبان مناظره سخن می‌گفتند چیزی که امروز به ندرت شاهد آن در جامعه و جهان هستیم.

فیروزی در خصوص وجود گفت‌وگو در جامعه گفت: متأسفانه گفت‌وگو در جامعه ما جایگاهی ندارد اما باید گسترش پیدا کرده و جریان پیدا کند، در حوزه مناظرات کسی که حرکت عملی انجام بدهد وجود ندارد، حرف و شعار در این خصوص بسیار است اما تا عمل فاصله زیادی دارد اما مسابقات مناظره به آن جامه عمل پوشاند، در مسابقات سال گذشته حدود ۷۰۰ تیم در این مناظرات شرکت کرده و جایگاه خوبی میان این گروه پیدا کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خصوص اهداف مسابقات مناظرات گفت: یکی از اهداف این مسابقات نقد خلاق است که منجر به گسترش گفت‌وگو در جامعه بشود، در واقع این دانشگاه است که باعث می‌شود افراد آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را داشته باشند و جامعه هم این انتظار خاص را از دانشگاه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی در پی  آن است که میان دانشگاهیان این باور را ایجاد کند که توانایی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را دارند، بر همین اساس تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات که به مراحل پایانی می‌رسند تیم‌هایی هستند که آماده پذیرش مسؤولیت‌های بزرگ در جامعه هستند.

فیروزی در خصوص ایجاد فضایی برای رسیدن به اهداف گفت: اگر بتوانیم خروجی مفیدی از این جلسه داشته باشیم می‌توانیم به اهداف مفید رسیده و آنها را محقق کنیم، زیست دانشجویی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود تا دانشگاهیان بتوانند در کنار نقش‌های علمی نقش‌های دیگری را نیز بپذیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز، افزود: متأسفانه این مسابقات مظلوم واقع شده است، حرکات دیگر علمی و فرهنگی که بعضاً ممکن است حتی محتوای علمی مناسبی هم نداشته باشند بسیار پر صدا بوده و حمایت می‌شود، وجود فضاهای مناطره‌ای با توجه به نزدیکی انتخابات می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

فیروزی در پایان گفت: مسابقات مناظره حضور مسؤولین اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی را می‌طلبد، طبق تحقیقات سطح گفت‌وگو در خانواده‌ها از حدود دو ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده است، گفتوگو راه حل مناسب و خوبی است تا جایگزین خشونت شود، بسیاری از مسائل را می‌توان با گفتوگوحل کرد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه خشونت جهاد رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت وگو در جامعه دقیقه رسیده مسابقات مناظره دو ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی جمعه   ۷  اردیبهشت به افق ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا جمعه   7  اردیبهشت ، برابر با 17 شوال    و  26  آوریل است

اذان صبح ساعت 4 و 5 دقیقه

طلوع آفتاب ساعت  5  و   40 دقیقه

اذان ظهر ساعت    12  و  27 دقیقه

غروب آفتاب ساعت 19  و 15 دقیقه

اذان مغرب ساعت  19 و  35 دقیقه   

و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت 23 و 40 دقیقه خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • اوقات شرعی جمعه   ۷  اردیبهشت به افق ارومیه
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • آیا تیم‌های انگلیسی مشکل فشردگی برنامه بازی دارند؟
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال