Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم گفت:در طرح ملی مسکن متناسب با تقاضا، ثبت نام شده و زمین‌ ها هم مناسب و در داخل‌ شهرها بوده است.

به گزارش قدس آنلاین،محمد اسلامی در حاشیه همایش اقدام ملی مسکن در جمع خبرگاران در پاسخ به این سئوال که آیا طبق وعده ای که داده شده مسکن ملی در طی دو سال آینده به اتمام می رسد گفت:طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و در حال اجرا است و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که یک سال از وقت صرف طرح ریزی و هماهنگی و آماده‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت برای سهمیه تسهیلات بانک‌ها از بانک مرکزی مجوز دریافت شده است و با شهرداری‌ها نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

اسلامی با اشاره به اینکه طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی مسکن ظرف دو سال آینده انجام می شود تصریح کرد: در طرح ملی مسکن زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم،‌ بلکه متناسب با تقاضا، ثبت نام انجام داده‌ایم و زمین‌ها مناسب بوده و در داخل‌ شهرها آنها را مشخص کرده‌ایم که مجموع این اقدامات بیانگر برخورداری طرح اقدام ملی از طرح و ایده است.

* مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن بعد از انتخابات

اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا زمان مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی مشخص است خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی در اسفندماه و بعد از انتخابات مجلس انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط تشکیل شده است و  پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می شود.

اسلامی همچنین در خصوص زمان بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و اسکان گفت: راه اندازی سامانه املاک یکی از تعهدات ما بود و وعده ما برای رونمایی از این سامانه تا قبل از پایان سال با همکاری جوانان نخبه در قالب شرکت استارت‌آپ محقق شد.

* سامانه املاک از تبدیل مسکن به تله منابع کشور جلوگیری می‌کند

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون تعدادی از دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کرده اند و امیدواریم در روزهای آینده این سامانه به بهره‌برداری برسد و سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری کند.

وی گفت: این سامانه از تبدیل مسکن به ثروت و تله مالی برای منابع کشور جلوگیری می‌کند چرا که هدف ما این است که در تولید و عرضه مسکن تحرک ایجاد شود.

* جزئیات سه تفاهم برای کاهش قیمت تمام شده طرح اقدام ملی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برآورد معاونت مسکن، امضا سه تفاهم‌نامه با نظام مهندسی،‌ وزارت کشور و طرح تهاتر مصالح تا ۲۵ درصد بر قیمت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با نظام مهندسی منعقد شد، تعرفه برای دهک‌های اول تا سوم باید رایگان باشد و تعرفه‌های دیگر با توجه به شهر تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین اتفاق امروز،‌ امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور بود تا بابت پروانه عوارضی اخذ نشود و برای سایر شهرها به طور متناسب تخفیف لحاظ شود که نیاز بود وزارت کشور و شهرداری‌ها به این مساله ورود کنند.

اسلامی افزود: سومین تفاهم‌نامه‌ای که امروز مبادله شد،‌ تهاتر مصالح بود بدین معنی که قابلیت خرید مصالح به صورت اعتباری از بازار فراهم شود. این وعده ما محقق و با امضای تفاهم‌نامه عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر ثبت نام مسكن ملي وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن مرحله دوم ثبت نام بعد از انتخابات طرح ملی مسکن بهره برداری تفاهم نامه وزارت کشور مسکن ملی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد