Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:59:04 GMT

صادرات محصولات تولیدی هرمزگان ۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۵۴۱

صادرات محصولات تولیدی هرمزگان ۲۵ درصد افزایش یافت

استاندار هرمزگان عصر سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: در این مدت مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده که رشد حاصل شده در صادرات این محصولات نشان از رونق تولید و صادرات در هرمزگان دارد.

فریدون همتی با تاکید بر فعال شدن سامانه صدور مجوز و رصد طرح های سرمایه گذاری در هرمزگان، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان باید به این سامانه متصل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اتصال دستگاه های اجرایی به این سامانه و پس از ثبت درخواست سرمایه‌گذاران، به سرعت روند صدور مجوزها انجام و همچنین وضعیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز از این طریق مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست بخشنامه بخشش سود و جرایم تسهیلات بانکی واحدهای فعال در امر تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی از سال ۹۳ مشمول این قانون می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنگاه‌های تولیدی تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا برای بخشش سود و جرایم مربوط به تسهیلات خود اقدام و مراجعه کنند و این امر کمک و مشوق خوبی برای این واحدها خواهد بود.

در این نشست مشکلات دو واحد هتل در حال ساخت در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز برای رفع مشکل آنها مورد تایید قرار گرفت.

 استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق مهم و راهبردی کشورمان است که فعالیت ها در آن در حوزه های مختلف به ویژه صنعت با شتاب هر چه تمام تر در حال انجام است و همگان شاهد شکوفایی صنعت این استان روی ریل تدبیر هستند.

 در حال حاضر هرمزگان به قطب صنایع فلزی فولاد و آلومینیوم در کشور تبدیل شده و ۹۰۹ واحد صنعتی و بیش از۲۷ هزار نفر در حوزه صنعت این استان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها رونق تولید استانداری هرمزگان  فریدون همتی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی اشتغال زایی رونق تولید استانداری هرمزگان فریدون همتی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی