Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:21:37 GMT

آمریکا: ایران مانع راه‌حل سیاسی در یمن است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۵۴۹

آمریکا: ایران مانع راه‌حل سیاسی در یمن است

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی بدون اشاره به حملات ائتلاف متجاوز سعودی به غیرنظامیان یمنی مدعی شد که ایران مانع از راه‌حل سیاسی در یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران همچنان به مانع‌تراشی در روند راه‌حل سیاسی در یمن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تحولات یمن صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ایران همچنان ارسال سلاح به حوثی‌ها را ادامه داده و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند.»

نماینده آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که جنبش انصارالله در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت سیطره خود مانع تراشی می‌کند و از حوثی‌ها خواست که مانع از رسیدن کمک‌ها به مناطق تحت سیطره خود نشوند.

وی همچنین تمامی طرف‌های درگیر در یمن را نیز تشویق کرد تا گام‌های فوری برای توقف تنش‌ها بردارند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز در این نشست گفت که مسکو از روند سیاسی در یمن و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرده و روسیه تمامی طرف‌های درگیر در یمن را تشویق می‌کند تا به توافقی تحت نظر سازمان ملل دست یابند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی مدعی تلاش‌ها برای صلح در یمن می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی طی روزهای شنبه و یکشنبه با بمباران مناطقی در استان الجوف و الحجه بیش از ۳۰ نفر از شهروندان یمنی از جمله شماری کودک را کشته و زخمی کرد.

«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز شنبه شب در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی آمادگی ریاض برای گفت‌وگو با جنبش انصارالله شده بود.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به این ادعای سعودی‌ها گفت که عربستان بر خلاف ادعای خود هرگز برای صلح در یمن جدی نبوده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل آمریکا یمن شورای امنیت نماینده آمریکا در سازمان ملل راه حل سیاسی در یمن سازمان ملل مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند