Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@17:55:40 GMT

دلایل عدم رونمایی از کابینه علاوی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۵۷۶

به گزارش مهر به نقل از النهرین، فاضل الفتلاوی نماینده ائتلاف فتح امروز سه شنبه از اختلافات درباره پست‌های وزارت کشور و دفاع در کابینه محمد توفیق علاوی خبر داد که سبب عدم رونمایی از کابینه شده است.

وی افزود: نشست علاوی با رهبران گروههای سیاسی در روز دوشنبه ۱۷ فوریه ۲۰۲۰ به منظور توافق درباره موعد رونمایی از کابینه جدید تا در پارلمان رأی اعتماد بگیرد، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلافاتی با گروههای سیاسی کُردی و سنی و نیز اختلاف نظرهایی درباره پست‌های وزارت کشور و دفاع وجود دارد.

الفتلاوی بیان کرد: در روز گذشته اسامی نامزدهای پست‌های وزارتی اعلام نشد و احتمالاً در نشست دوم اعلام خواهد شد. نشست با رهبران گروههای سیاسی به توافقی درباره موعد معرفی کابینه به پارلمان منجر نشد اما حمایت سیاسی از علاوی برای تشکیل دولت مستقل به دور از فشارهای سیاسی زیادتر شده است.

وی گفت: طی روزهای آتی دومین نشست میان علاوی و رهبران گروههای سیاسی برگزار خواهد شد. احتمال می‌دهیم که اوایل هفته کابینه علاوی به پارلمان معرفی شود.

منبع: الف

کلیدواژه: رونمایی از کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، حدود ۵۰ نفر از مخالفان فاشیسم در نشستی در سالن تئاتر «گوبانگن» که توسط احزاب سبزها و «وانسترپارتیت» برگزار شده بود، شرکت کردند.

پلیس اعلام کرد که سه نفر از افرادی که مورد حمله قرار گرفته بودند، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

حزب ضدنژادپرستی «اکسپو» که نمایندگانی در این نشست داشت، اعلام کرد «گروهی از نازی‌ها» پس از آغاز نشست وارد سالن شده و بمب‌های دودزا پرتاب کردند.

این حزب افزود: نازی‌ها با خشونت فیزیکی با شرکت‌کنندگان برخورد کرده و محل نشست را تخریب کرده و سپس نوعی بمب دودزا پرتاب کردند که ورودی سالن را پر از دود کرد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، حمله به این نشست را وحشتناک خواند و افزود: این رفتار نفرت‌پراکنانه هیچ جایگاهی در جامعه باز و آزاد ما ندارد.

همه احزاب سیاسی سوئد نیز این حمله را محکوم کرده و آن را «حمله به دموکراسی» خواندند.

حزب وانسترپارتیت اعلام کرد، «افرادی که ظاهرا نازی بودند به رویدادی که در پی برابری میان همه افراد بود، حمله کردند.»

این حزب از «همه نیروهای سیاسی» خواست با «راست افرادی که دموکراسی ما را تهدید می‌کند» مبارزه کنند.

دیگر خبرها

  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای