Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، وفادار رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، برای ضرورت قانون مداری و صیانت از بیت‌المال و عدم استفاده از امکانات دولتی و عمومی غیردولتی در فرآیند تبلیغات انتخابات توسط نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در مکاتبه‌ای با استانداران، بر توجه و اهتمام کامل به مفاد «ماده ۵۹» قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مفاد « ماده ۵۹ » قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن، افزود: طبق این ماده، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارت­خانه‌ها، ادارات، شرکت­‌های دولتی، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می‌شود.

وفاداربیان کرد: مؤسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده بوده و نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: ادارات ثبت احوال مکلف شده‌اند کلیه شناسنامه‌ها یا کارت های ملی که قبلاً ثبت نام شده را تا تاریخ چهارشنبه 30 بهمن ماه به متقاضیان تحویل دهند.

او تصریح کرد: بنا به دستورالعمل کشوری سازمان ثبت احوال تمامی ادارات تابعه این مجموعه در تمامی شهرستان های استان روز پنجشنبه یکم و روز جمعه دوم اسفند ماه دایر بوده و به مراجعین خدمات ارائه می‌کنند.

وفادار ادامه داد: ادارات ثبت احوال روز پنجشنبه یکم اسفند تا ساعت 4 بعدازظهر دایر هستند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی عنوان کرد: در این دو روز در ادارات ثبت احوال خدماتی از جمله تحویل شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی که قبلاً ثبت نام شده بودند و همچنین پاسخ به استعلام کد ملی ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه به همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در زمان رأی گیری الزامی است؛ بنابراین باید تمامی افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات، برای تحویل شناسنامه یا کارت ملی درخواستی تا سی‌ام بهمن ماه به ادارات ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند تا در روز انتخابات با مشکلی مواجه نشوند.

وفادار گفت: بنا به دستورالعمل کشوری سازمان ثبت احوال کشور، اداره کل ثبت احوال استان از پذیرش درخواست صدور شناسنامه جدید در روزهای یکم و دوم اسفندماه معذور خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد انتخابات خراسان جنوبی انتخابات مجلس کارت ملی مجلس شورای اسلامی ادارات ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای