Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:56:04 GMT

دوره‌های مهارتی سربازان در کرمانشاه اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۸۸۰۷

دوره‌های مهارتی سربازان در کرمانشاه اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرای طرح دوره‌های مهارتی سربازان خبرداد و گفت: این طرح در استان کرمانشاه به زودی اجرا می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدحسین امید در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه که در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه استان با استاندار کرمانشاه مورد بحث و استقبال قرار گرفت و قرار شد در جلسات شورای مهارت در مورد نیازسنجی استان دوره‌های مهارتی کوتاه مدت تک درس، تک پودمان و هم دوره‌های مقطع‌دار کارشناسی پیوسته برنامه‌ریزی شود اظهار داشت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه کمی به طور عملی متوقف شده و با طرح ساماندهی تعداد مراکز هم کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: اما در استان‌هایی مانند کرمانشاه از آنجایی که تعداد زیادی از مراکز به دلیل دولتی بودن تعطیل شده یا در برخی از خوشه‌های شغلی مرکز وجود ندارد این فرصت به این استان داده شده که اگر بتوانند در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی با موسسات خصوصی وارد همکاری تا در دوره‌های کوتاه مدت این رشته‌ها آموزش‌های لازم به آنها داده شود و مراکز جدیدی در استان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در طول این چهار سال تعداد مراکزی که به دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه شده کمتر از 30 مرکز است و بیش از 500 مرکز حذف شده است بیان کرد: اما در استان این ظرفیت وجود دارد که اگر موسسات و شرکت‌های غیر دولتی در زمینه کار خود متقاضی باشند این امکان فراهم است که زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی فراهم شود.

دانشگاه آزاد برترین دانشگاه خاورمیانه در تولید علم شدنشست‌های تخصصی بسیج دانشگاه تهران برای انتخابات مجلسامضای تفاهم‌نامه فدراسیون کشتی با دانشگاه صنعتی شریف

امید با بیان اینکه برای نخستین بار در سراسر کشور در تعدادی از دروس نظری مهارتی آزمون‌های سراسری به منظور توسعه کیفی برگزار کردیم بیان کرد: مدرسان دانشگاه ساماندهی شده‌اند و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را دارد.

وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد 1100 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور وجود داشت و اکنون این مورد به 620 مرکز خصوصی و نهادهای غیر دولتی و نیروهای مسلح رسیده است گفت: اکنون تعداد زیادی رشته مصوب داریم که در طول دو سه سال اخیر در سراسر کشور حتی یک نفر پذیرش نداشته است و در سال آینده تمامی این رشته‌ها از دفترچه آزمون حذف می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: ما به دنبال افزایش رشته‌هایی هستیم که در درجه نخست مهارتی و زمینه جذب دانشجو را به بازار کار فراهم کند.

وی با بیان اینکه مراکز وابسته نهادهای عمومی غیردولتی نیاز به داشتن اساسنامه ندارند و بقیه مراکز خصوصی بیش از 95 آنها از اساسنامه برخوردارند و اساسنامه آنها به تصویب رسیده است افزود: معیار ما برای پذیرش دانشجو توانایی دانشجویان و سوابق تحصیلی برای تحصیل است.

امید با اشاره به اینکه اکنون معدل ورودی‌های دانشگاه ارتقا یافته و میانگین سنی دانشجویان هم کاهش داشته است عنوان کرد: در سال 98 دانشگاه علمی کاربردی 400 هزار ظرفیت پذیرش داشتیم اما در عمل 100 هزار دانشجوی ورودی داشتیم و 75 درصد صندلی‌های دانشگاه خالی است.

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره پودمانی ما با نیروی انتظامی در بهمن‌ماه شروع شد و اکنون در مرحله ثبت‌نام هستیم گفت: در قدم نخست این دوره برای سربازان است و همه سربازان کشور. در طول دوره سربازی می‌توانند دوره پودمانی ببینید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه در دانشگاه جامع حدود 800 رشته تحصیلی مهارتی وجود دارد گفت: در مراکز علمی کاربردی 160 مرکز نوآوری تاسیس شده تا دانشجویان و مدرسان و صاحب ایده در این مراکز برای تجاری‌سازی و ایده‌سازی کسب و کار فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه 320 مرکز علمی کاربردی دولتی در کشور وجود داشت که تنها 20 مرکز واگذار و مابقی تعطیل شدند عنوان کرد: یک انجمن دانش‌آموختگان در دانشگاه جامع راه‌اندازی شده و این انجمن اشتغالزایی دانشجویان را رصد می‌کند و اکنون بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل شدند و 38 درصد آنها نیز شغلشان مرتبط با رشته تحصیلی آنها است.

امید با بیان اینکه در صورتی که دانشجویان ایده‌پردازی که در مراکز نوآوری شرکت تأسیس کنند ما به شرکت‌های آنها 50 میلیون تسهیلات با سود 2 درصد از منابع دانشگاه می‌دهیم افزود: برای ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند 50 میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعطا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش خصوصی در استان کرمانشاه فعال نیست عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی اکنون 250 هزار نفر است و در تکمیل ظرفیت بهمن‌ماه 32 هزار دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: اکنون 35 هزار مدرسه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول هستند و تمام افراد متخصصی که حداقل ده سال در زمینه یک رشته مهارتی فعالیت کرده باشند به عنوان مدرس خبره در دانشگاه جامع جذب می‌شوند عنوان کرد: مطالبه گری دانشجویان برای ارتقای توسعه کیفی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضرورت اساسی دارد.

انتهای پیام/833/ س

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دانشگاه جامع دوره های مهارتی استان کرمانشاه سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)