Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شیخ «فیصل الیوسف» شیخ عشیره «الغنامه» در حومه شهر «الحسکه» سوریه گفت که در جریان درگیری که هفته گذشته اهالی چند روستا با نیروهای آمریکایی در این منطقه داشتند، یک نیروی آمریکایی کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌ است.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها جلوی چشم آن‌ها، جسد یک سرباز و یک زخمی را به داخل خودروهای نظامیشان انتقال داده‌اند و پس از آن بود که جنگنده‌های آمریکایی به پرواز در آمده و سه مرتبه روستای «خربه عمو» را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۲۳ بهمن ماه زمانی که گشتی‌های آمریکایی قصد عبور از روستای «خربه عمو» در حومه شهر حسکه را داشتند، با ممانعت ارتش سوریه مواجه شدند و پس از آن نیز اهالی روستاهای «خربه عمو»، «بویر عاصی»، «خراب عسکر» و «القصیر» به کمک ارتش سوریه آمده و با آمریکایی‌ها درگیر شدند که در این اثنا یک غیر نظامی سوری کشته شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز روستای «خربه عمو» را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی پس از این درگیری در بیانیه‌ای مدعی شده بود که هیچ نیروی آمریکایی آسیب ندیده‌اند.

شیخ «فیصل الیوسف» امروز در خصوص این ماجرا گفت که حادثه رخ داده تازه اولین شراره‌های مقاومت علیه آمریکایی‌هاست و دیگر عشایر عربی سوریه نیز باید برای بیرون انداختن آمریکایی‌ها از سوریه وارد عمل شوند.

او همچنین از نقش گشتی‌های روسیه که برای میانجیگری وارد محل درگیری شده بودند تمجید کرد و گفت که آن‌ها مانع تیراندازی بیشتر آمریکایی‌ها به سمت مردم شدند.

این مقام عشیره‌ای سوریه افزود: «آن‌چه اهالی عشیره الغنامه و دیگر عشایر انجام دادند، نشانه بزرگی مبنی بر روج میهن‌دوستی و شجاعت عشایر سوریه است که به زودی در عرصه عمل به مقاومت مردمی علیه اشغالگری و حفظ حاکمیت ملی در کنار ارتش سوریه بدل خواهد شد.»

او تأکید کرد که در حال حاضر بسیاری از جوانان عشایر سوری به فکر درگیری مسلحانه با آمریکایی‌ها و جدایی از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هستند.

در همین حال «خالد المحمد» پدر «فیصل» فردی که بر اثر تیراندازی آمریکایی‌ها کشته شد نیز به اسپوتنیک گفت: «من افتخار می‌کنم که فرزندم در حالی که بلند شده و به سمت خودروهای زرهی آمریکایی ینگ پرتاب می‌کرد، شهید شد و در حالی که بدون سلاح بود، سربازان اشغالگر آمریکایی به سوی او تیراندازی کردند.»

او همچنین گفت که از تمامی استان‌های سوریه پیام تبریک و تسلیت برای کشته شدن فرزندنش دریافت کرده و به «شهادت» او افتخار می‌کند و در مجلس عزای فرزندش شاهد حضور بسیاری از عشایر و نهادهای سوری بوده و به یک کنگره ضد آمریکایی تبدیل شده بود.

این نخستین باری نبود که مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفتند و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) ششم بهمن مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شد. نظامیان آمریکایی اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند و علاوه بر آمریکایی‌ها را مجبور کردند تا از راهی که آمده بودند بازگردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوریه آمریکایی ها ارتش سوریه خربه عمو کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان