Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: از ۱۳۲ کاندید در هیئت‌های اجرایی تنها ۳ نفر ردصلاحیت شد اما در جمع بندی امروز شاهد رقابت ۴۷ نفر هستیم که از این میزان ۲۸ نفر در حوزه شمال برای دو کرسی و در حوزه جنوب شاهد رقابت ۱۹ نفر برای یک کرسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در این دوره اگر هر کاندیدا بتواند ۲۰ درصد آرا یا به عبارتی یک پنجم آرا را بدست بیاورد یک ضرب وارد مجلس می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه واجدین شرایط در حوزه شمال ۳۱۷ هزار نفر و در حوزه جنوب ۱۳۴ هزار نفر است، گفت: مرحله اول هرکس هرجا می‌تواند رای بدهد اما مرحله دوم هر فردی که در هر حوزه‌ای رای داده است حق رای دادن دارد.

وی تصریح کرد: امسال رای دادن با دستگاه الکترونیک و فقط با کد ملی انجام می‌شود و امکان تخلف چندباره رای دادن وجود ندارد.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: انتخابات در استان شکل قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای به خود گرفته است و از حالت حزبی و جناحی خارج شده و این یک حسن دارد و یک مشکل، حسن اینکه باعث مشارکت بیشتر می‌شود اما باید مواظب بود که پررنگ شدن بحث قومیت‌ها موجب تنش و نزاع بین قومیت‌ها نشود.

وی افزود: مردم و کاندیداها دقت کنند این انتخابات باعث وحدت و برادری شود و خدایی نکرده باعث اختلافات نشود و البته ما تمهیدات بسیار قوی برای برگزاری یک انتخابات امن و سالم اندیشیده‌ایم.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: همه بایست قانونمدار باشند و هر کسی از صندوق بیرون آمد آن خیر و صلاح استان و مردم است.

مشارکت مردم ایلام در رقابت‌های مجلس در ادوار گذشته

وی اضافه کرد: مشارکت مردم ایلام در رقابت‌های مجلس در ادوار گذشته به شرح ذیل بوده است: در مجلس اول ۵۴ درصد، در مجلس دوم ۷۲ و نیم درصد، مجلس سوم ۸۳ و نیم درصد، مجلس چهارم ۷۸.۶ درصد، مجلس پنجم ۹۰.۶۴ درصد، مجلس ششم ۸۷ درصد، مجلس هفتم ۷۳ درصد و مجلس هشتم ۷۸.۵ درصد، مجلس نهم ۸۷ درصد و مجلس دهم ۷۵.۲۵ درصد و میانگین مشارکت ۷۸ درصد بوده است.

استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۶۵ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند و امیدواریم به حد و نصاب پارسال که بالای ۷۰ درصد است، برسد.

این مسئول ادامه داد: روند انتخاب تا امروز به خوبی پیش رفته است و در این بین جلسات مختلفی با اعضای ستادانتخابات، نطارت، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین، مردم، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف، احزاب و فعالین سیاسی برای پربارتر کردن انتخابات برگزار شده است.

وی گفت: ما در خیلی جاها نمایندگان به وظایف خود عمل نمی‌کنند ولی در عوض قول و وعده‌هایی را می‌دهند که جزو وظایف آنها نیست.

استاندار ایلام عنوان کرد: مار نماینده دخالت در غزل و نصب‌های دستگاه‌های اجرایی نیست، کار آنها ساخت پل و بزرگراه نیست و … اینها همه وظیفه قوه دیگر بنام قوه مجریه است.

وی گفت: کاندیداهای محترم در چهارچوب وظایفی که قانون برای آنها تعیین کرده است، حرف بزنند و توقعات خارج از حوزه وظایف برای خود درست نکنند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: مدیرانی که نقش در انتخابات دارند حق دخالت به هیچ وجه ندارد و بقیه بدون استفاده از امکانات و عناوین خود می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی گفت: قول می‌دهیم انتخابات را سالم و امن برگزار کنیم و امانتدار خوبی برای مردم باشیم.

کد خبر 4856501

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان بیرجند قاسم سلیمانی استاندار ایلام سلیمانی دشتکی رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و انتخابات در ۲۲ حوزه به دور دوم رسید.

بر همین اساس مقر شد که مرحله‌ی دوم انتخابات، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، قرار است از مجموع ۲۲ حوزه انتخابیه، رای گیری در ۸ حوزه به‌صورت تمام‌الکترونیک باشد.
یکی از مسائلی که مورد توجه است و بعضاً سوالاتی به‌وجود آورده، شرایط رأی‌دادن در دور دوم انتخابات است.

فردی که در مرحله اول انتخابات در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشد، فقط می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند در دور دوم حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده باشد، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.

همچنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

کد خبر 847395 منبع: تسنیم برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود