Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مازاد دام در کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا پایان دی ماه حدود ۸۰۰ هزار راس دام سنگین و ۴ میلیون راس دام سبک در واحد‌های پروار بندی انباشت شده است که به سبب نبود تقاضا در بازار داخل باید این میزان مازاد از کشور خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به زایش مناسب پاییز و به دنبال آن زایش‌های بهاره به جمعیت دام مازاد افزوده می‌شود که این امر مشکلات متعددی را برای دامداران ایجاد می‌کند.

پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به جمعیت مازاد دام کشور دامداران تا قبل از ۱۵ اسفند ماه دام‌های مربوط به سال گذشته را در بازار عرضه می‌کنند که این امر نشان از وضعیت مناسب تولید و عرضه است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد در بخش دام سبک و سنگین و مازاد دام در ایام پایانی سال نه تنها افزایشی نخواهیم داشت بلکه قیمت گوشت کاهش می‌یابد چرا که دامداران به دنبال عرضه انبوه دام مربوط به سال گذشته هستند.

این مقام مسئول قیمت فعلی گوشت در بازار را کاذب دانست و گفت: بنابر آمار گرفته شده از شهرک‌های پروار بندی تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد و نوسانات قیمت دام و گوشت در کف بازار طبق روال همه ساله در چنین ایامی مربوط به سودجویی عوامل واسطه و دلال رخ می‌دهد در حالی که به سبب عرضه مناسب دام قیمت گوشت با روند کاهشی باید در بخش خرده فروشی مواجه شود.

 

صادرات دام راه به جایی نبرد

به گفته او با توجه به کاهش فاصله قیمتی گوشت گرم و منجمد می‌توان گفت که در ایام پایانی سال دیگر شاهد التهاب بازار نخواهیم بود و همواره دولت برای بازار شب عید باید تمهیدات ویژه‌ای برای عرضه انبوه دام بیندیشد تا دامداران با مشکل ترافیک دام روبرو نشود.

پوریان در پایان درباره آخرین وضعیت صدور مجوز دام تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر مبنی بر دریافت صدور مجوز دام مسائل مختلفی مانع صدور مجوز دام است در حالی که این امر تنها راه حل کنترل بازار و کاهش زیان تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت صدور مجوز دام قیمت گوشت مازاد دام دام کشور راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول