Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:15:30 GMT

ظرف یک هفته ۱۸۰ هزار نفر آموزش کرونا ویروس دیدند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۳۹۴

ظرف یک هفته ۱۸۰ هزار نفر آموزش کرونا ویروس دیدند

"محمودرضا پیروی" در حساب توییتری خود بر اهمیت توسعه آموزش های همگانی بصورت الکترونیک تاکید کرد و نوشت: مطلع شدم در پی برگزاری دوره آموزشی کرونا ویروس با همکاری سازمان نظام پزشکی بصورت آنلاین، ظرف یک هفته بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آن شرکت کرده، آموزش های لازم به آنها ارائه شده و مورد آزمون نیز قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ضروریات دنیای امروز توسعه آموزش های همگانی بصورت الکترونیک است.

براساس آخرین گزارش موجود، وزارت بهداشت چین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به یک هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافت.

اهمیت آموزش های همگانی در مقابله با بحران ها زمانی روشن تر می شود که بدانیم به عنوان مثال و براساس اعلام دولت چین، در حالی که ویروس جدید، جان یک هزار و ۸۰۰ نفر را گرفته است اما به مدد آموزش های همگانی در روز دوشنبه حدود یک هزار و ۸۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی در استان هوبئی ثبت شده و مبتلایان تحت کنترل و درمان قرار گرفته اند و در همان روز ، یک هزار و ۲۲۳ تن نیز بهبود یافته‌اند.

پیش فرض های اشتباه درباره بحران ها می تواند خطرساز باشد در حالی که آموزش همگانی می تواند امکان شناسایی و پیشگیری به موقع مسائل بحران ساز را بگیرد و به شناسایی سریعتر مبتلایان کمک کند. مثلا درحالی که گفته می شود دوره نهفتگی کرونا ۱۴ روز است، «جونگ نانشان» کارشناس و مسوول ارشد امور پزشکی در چین تصریح کرد که دوره معمول نهفتگی کرونا در بیماران بین ۲ تا ۷ روز است و فقط یک نفر پس از ۲۴ روز به کرونا مبتلا شده است.

اهمیت آموزش درباره کرونا ویروس با یک چالش جدی تشخیصی پررنگ تر می شود. "جونگ نانشان" تاکید می کند: «ما باید بتوانیم بیماران مبتلا به کرونا را از افرادی که دچار سرماخوردگی معمولی شده اند و یا آنفلوانزا دارند ، جدا کنیم زیرا تا زمانی که این جدایی با دقت صورت نگیرد خطر انتقال ویروس از انسان به انسان وجود دارد.» و برای رسیدن به چنین هدفی، آموزش نقشی اساسی را بازی می کند.

حالا، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به گزارش چین درباره شیوع کرونا اعلام کرده است که نیازی به افزایش سطح هشدار خطر آن در جهان نیست.

این سازمان افزوده است: با نظرداشت گزارشی که چین درباره ۴۴ هزار مبتلای به ویروس کرونا با جزییات کامل منتشر کرده است، تصویر روشن تری از کرونا داریم و اینکه به چه سمتی می رود و چطور شیوع پیدا می کند.

این سازمان که در پایان ماه گذشته میلادی به دلیل شیوع کرونا وضع اضطراری در سطح جهان اعلام کرد، می گوید که اطلاعات بسیاری درباره سن مبتلایان و شدت بیماری و ضریب مرگ و میر آن بدست آورده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آموزش محمودرضا پیروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر آموزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش های همگانی کرونا ویروس ویروس کرونا یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند از تجلیل ۲۴ معلم نمونه این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۸ مدرسه مرکز استان دو نوبته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید بهدانی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: رشد و پیشرفت جامعه در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت هفته معلم، گفت: در این هفته تاکید ما بر ارتقای جایگاه معلمان است و اگر پیشرفت کشور را می‌خواهیم در گرو توسعه آموزش و پرورش و توجه به جایگاه معلمان است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: سال گذشته پویش به احترام معلم برپا داشتیم و این پویش را امسال هم داریم و همچنین مراسم غبارروبی مزار شهدا و سپاس معلم برای تقدیر از معلمان و حضور مسئولان در مدارس متوسطه و ابتدایی را داریم.

بهدانی تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فقید شهرستان، دیدار با شهدای خانواده فرهنگی، برگزاری جلسه استانی معلمان نمونه، تجلیل از پیشکسوتان حوزه تربیت بدنی، تجلیل از مدیران مدارس بازنشسته، مسابقه کتابخوانی با موضوع آیه‌های زندگی و مسطورا، مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه از 24 معلم، مدیر و معاون نمونه مدارس شهرستان بیرجند تجلیل خواهند شد ادامه داد: پویش این خنده فراموش نخواهیم کرد نیز در هفته بزرگداشت معلم امسال برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند خاطرنشان کرد: با نگاه تحول و پویایی وارد فضای آموزش و پرورش شهرستان شدیم و در کنار نیروهای با تجربه نیز به نیروهای جوان و کسانی که فکر نویی دارند تکیه کردیم و تعداد قابل توجه مدیران و معاونان مدارس شهرستان نیروهای جوان هستند.

بهدانی گفت: شعار آموزش و پرورش از ابتدای مهرماه با ایمان و امید آغاز شد و تمام برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز جماعت در مدارس بود و روحانیون که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند در مدارس نیز حضور پیدا می‌کنند و سال گذشته رشد 100 درصدی روحانیون در مدارس را داشتیم.

وی با بیان اینکه 17 مدرسه در شهرستان بیرجند فاقد نمازخانه هستند افزود: یکی از بزرگترین کارها در حوزه آموزش ابتدایی شهرستان، برنامه ارتقای قرآن در دوره ابتدایی است و دانش آموزان از ابتدای مهرماه هر روز به مدت 33 روز زنگ اول را قرآن دارند و برای دوره متوسطه نیز دوره سواد قرآنی برای معلمان و آموزگاران گذاشته شد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه 360 محفل کوچک قرآنی در مدارس در سال تحصیلی شهرستان داشتیم گفت: دو کرسی قرآن برای دانش آموزان با حضور قاریان بین المللی در سال تحصیلی 1402 برگزار شده است.

بهدانی با بیان اینکه وسیله ایاب و ذهاب حدود 200 دانش آموز روستایی فراهم شد و از ترک تحصیل آنها جلوگیری شده است بیان کرد: یادواره شهدا در تمام مدارس شهرستان برگزار شده و 13 تریبون آزاد در دبیرستان‌های دخترانه داشتیم. 

وی گفت: 88 مدرسه در شهرستان بیرجند دو نوبته هستند و سرانه آموزشی در بیرجند 4.5 است که پایین‌ترین سطح سرانه آموزشی در استان داریم و 71 کلاس ابتدایی و در مجموع 109 کلاس درس برای ابتدای مهرماه امسال نیاز داریم و بیشترین مشکل را در مهرشهر و حاجی آباد است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند افزود: آزمون استخدامی برگزار شد که برای بیرجند در حوزه ابتدایی 150 نفر و هنری و آموزگاری 79 نفر و و حوزه پرورشی 86 نفر و 29 نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس بیرجند در مهرماه امسال اضافه می‌شود.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس