Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جعفر حق پناه کارشناس مسائل منطقه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از عراق و رایزنی های واشنگتن با اروپایی ها در این زمینه، گفت: میان حضور نیروهای آمریکایی و اروپایی با ناتو در کشوری مانند عراق تفاوت ماهوی چندانی وجود ندارد.

اخبار سیاسی- او افزود: آمریکا با عراق یک پیمان نظامی دارد و در موضوع حضور ارتش ناتو در این کشور هم تصمیم گیرندگان اصلی ایالات متحده و چند کشور اروپایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای این ارتش هم عمدتا از اروپا تامین می شود و پیش از این هم  رایزنی هایی شده بود تا  ارتش ناتو همانگونه که در افغانستان نقش آفرینی کرده، در عراق هم حضور بیشتری پیدا کند.

حق پناه با اشاره به مخالفت مردم عراق نسبت به حضور نظامی آمریکا در این کشور تصریح کرد:  حضور نیروهای خارجی در عراق فشار افکار عمومی را بر مقامات این کشور افزایش داده است ، اما به نظر می رسد که  خروج نیروهای آمریکایی تغییری در این وضع ایجاد کرده ولی این احتمال دارد که مثلا در قالب ناتو  اشکال جدیدی از نیروهای نظامی خارجی در این کشور حضور پیدا کنند.

این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: احتمال حضور نیروهای نظامی جدید در عراق، متشکل از ایالات متحده و چند کشور اروپایی اصلی عضو ناتو وجود دارد. اما جایگزینی آنها با نیروهای ترکیه یا برخی از کشورهای اروپایی که حساسیت چندانی روی آنها ایجاد نشده هم دور از ذهن نخواهد بود، امکان دارد آنها  به عراق رفته و آموزش و ساماندهی نیروهای مسلح آن کشور را برعهده بگیرند.

او با اشاره به محوریت گفت و گو های آمریکا و اروپا با محوریت خروج نیروهای نظامی واشنگتن از عراق گفت: در حال حاضر باید نحوه حضور نیروهای که قرار است به عراق بروند از لحاظ شکلی و کیفی مشخص شده و در ناتو نهایی شود و پس از آن با عراق وارد مذاکره شوند.

حق پناه ادامه داد: در عراق تمایل زیادی نسبت به حضور نیروهای بین المللی ضد تروریست وجود دارد، حتی بخشی از نخبگان و مردم عراق مخالفت خود را با خروج این نیروهای خارجی نشان داده اند اما در مقابل هم نباید فراموش کرد که مردم این کشور به صورت تاریخی با حضور بیگانگان موافق نیستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظامیان آمریکا عراق مذاکره عراق ناتو نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا