Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@18:35:52 GMT

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۸

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۹۳۱

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۸

خبرگزاری میزان- تلاوت صفحه یکصد و نود و هشتم از سوره التوبة را با صدای استاد محمد صدیق منشاوی می‌شنوید. تاریخ انتشار: 07:00 - 30 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۸۲۷

گروه چند رسانه‌ای خبرگزاری میزان، تلاوت صفحه یکصد و نود و هشتم «سوره التوبة از آیه ۶۹ تا ۷۲» در قالب فایل صوتی با صدای استاد منشاوی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاوت صفحه یکصد و نود و هشتم «سوره التوبة از آیه ۶۹ تا ۷۲» کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بشنویید: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۴ تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۳ تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۲ تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۱ تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۱۹۰

 

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

کَٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِکُمۡ کَانُوٓاْ أَشَدَّ مِنکُمۡ قُوَّةٗ وَأَکۡثَرَ أَمۡوَٰلٗا وَأَوۡلَٰدٗا فَٱسۡتَمۡتَعُواْ بِخَلَٰقِهِمۡ فَٱسۡتَمۡتَعۡتُم بِخَلَٰقِکُمۡ کَمَا ٱسۡتَمۡتَعَ ٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِکُم بِخَلَٰقِهِمۡ وَخُضۡتُمۡ کَٱلَّذِی خَاضُوٓاْۚ أُوْلَـٰٓئِکَ حَبِطَتۡ أَعۡمَٰلُهُمۡ فِی ٱلدُّنۡیَا وَٱلۡأٓخِرَةِۖ وَأُوْلَـٰٓئِکَ هُمُ ٱلۡخَٰسِرُونَ ۶۹
(شما هم دنیا پرستید) به مانند آنهایى که پیش از شما بودند در صورتى که پیشینیان از شما قوى‌تر بودند و مال و اولادشان بیشتر بود، پس به سهم خود (از متاع فانى دنیا دو روزى) متمتّع بودند، اکنون هم که نوبت به شما رسید به تمتّع دنیا به سهم خود مانند آن‌ها سرگرم شدید و هم (در شهوات دنیا) به مانند آن‌ها فرو رفتید! آنان مردمى هستند که اعمالشان در دنیا و آخرت نابود و باطل گشت و هم آنان به حقیقت زیانکاران عالمند
أَلَمۡ یَأۡتِهِمۡ نَبَأُ ٱلَّذِینَ مِن قَبۡلِهِمۡ قَوۡمِ نُوحٖ وَعَادٖ وَثَمُودَ وَقَوۡمِ إِبۡرَٰهِیمَ وَأَصۡحَٰبِ مَدۡیَنَ وَٱلۡمُؤۡتَفِکَٰتِۚ أَتَتۡهُمۡ رُسُلُهُم بِٱلۡبَیِّنَٰتِۖ فَمَا کَانَ ٱللَّهُ لِیَظۡلِمَهُمۡ وَلَٰکِن کَانُوٓاْ أَنفُسَهُمۡ یَظۡلِمُونَ ۷۰
آیا اخبار پیشینیانشان مانند قوم نوح و عاد و ثمود و قوم ابراهیم و اهل مَدْیَن و مُؤْتَفِکات (یعنى شهرهاى ویران شدۀ قوم لوط) به آن‌ها نرسید که رسولان الهى آیات و معجزات آشکار بر آن‌ها آوردند (ولى آن‌ها نپذیرفتند و هلاک شدند؟ آرى) خدا هیچ ستمى بر آن‌ها نکرد بلکه آن‌ها خود در حق خویش ستم مى کردند
وَٱلۡمُؤۡمِنُونَ وَٱلۡمُؤۡمِنَٰتُ بَعۡضُهُمۡ أَوۡلِیَآءُ بَعۡضٖۚ یَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَیَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَیُؤۡتُونَ ٱلزَّکَوٰةَ وَیُطِیعُونَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓۚ أُوْلَـٰٓئِکَ سَیَرۡحَمُهُمُ ٱللَّهُۗ إِنَّ ٱللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٞ ۷۱
و مردان و زنان مؤمن همه یاور و دوستدار یکدیگرند، خلق را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع مى کنند و نماز به پا مى دارند و زکات مى دهند و حکم خدا و رسول او را اطاعت مى کنند، آنان را البته خدا مشمول رحمت خود خواهد گردانید، که خدا صاحب اقتدار و درست کردار است
وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ وَٱلۡمُؤۡمِنَٰتِ جَنَّـٰتٖ تَجۡرِی مِن تَحۡتِهَا ٱلۡأَنۡهَٰرُ خَٰلِدِینَ فِیهَا وَمَسَٰکِنَ طَیِّبَةٗ فِی جَنَّـٰتِ عَدۡنٖۚ وَرِضۡوَٰنٞ مِّنَ ٱللَّهِ أَکۡبَرُۚ ذَٰلِکَ هُوَ ٱلۡفَوۡزُ ٱلۡعَظِیمُ ۷۲
خدا اهل ایمان را از مرد و زن وعده فرموده که در بهشت خلد ابدى که زیر درختانش نهر‌ها جارى است درآورد و در عمارات نیکو و پاکیزۀ بهشت عدن منزل دهد و برتر و بزرگتر از هر نعمت، مقام رضا و خشنودى خداست و آن به حقیقت فیروزى بزرگ است    

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تلاوت صفحه دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم تلاوت جزء به جزء قرآن مجید ٱل م ؤ م ن ٱس ت م ت ع مانند آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

استاندار کردستان تمسک به قرآن را موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

وی دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت دانست و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است؛ نسخه شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

استاندار کردستان، حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین اعمال برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی دانست.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

به گزارش ایمنا، دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است و در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه‌روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و این مجموعه طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

کد خبر 747914

دیگر خبرها

  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا