Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی رابطین خانه کارگر غرب تهران عصر روز گذشته (سه‌شنبه/29 آبان) با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

«محمدرضا بادامچی» نماینده تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین اقدام‌های این کمیسیون را اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادران ایرانی و پدران مهاجران عنوان کرد و افزود: تا پیش از تهیه قانون در این زمینه، 11 تا 12 هزار خانوار با این شرایط وجود داشتند که فرزندان 8 هزار و 500 خانواده شناسنامه دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بررسی طرح اجرای سه‌جانبه‌گرایی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبقه مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار، با موضوع «ضرورت رعایت سه‌جانبه‌گرایی»، نهادهای مرتبط با حمایت‌های رفاهی و اجتماعی از کارگران، باید به صورت سه‌جانبه یعنی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اداره شوند.

بادامچی افزود: در صورتی که طرح نام برده با همکاری دولت به قانون تبدیل شود، شاهد برابری سهم این سه گروه در ارکان سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود؛ برای نمونه، در حال حاضر دولت 6 عضو، کارفرمایان 1 عضو و کارگران 2 دو عضو در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دارند.

وی افزود: به همین خاطر فضایی در سازمان ایجاد شد که شفافیت در آن قربانی شد، آقای ربیعی وزیر سابق کار در مجلس گفته بودند که ۴۵۰ هزار میلیارد تومان از سهم صندوق تامین اجتماعی خارج از دستور صندوق هزینه شده  است. 

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت چیره شدن حداقل دستمزد بر خط فقر، گفت: سال گذشته از سوی مجلس خط فقر بیشتر از 3 و نیم میلیون تومان اعلام شد که برای سال جاری در تهران به حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان رسید. در این شرایط تعیین دستمزد زیر خط فقر غیرانسانی و شرم آور است.

«سهیلا جلودارزاده» دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به هزینه‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شد، گفت: در این دوران از حساب سازمان تامین اجتماعی به حساب یک خیریه چک کشیدند؛ اما این خیریه اصلا فعالیتی نداشت و صرفا برای فعالیت‌های اقتصادی ثبت شده بود که در واقع کاغذی بود. از اینها که دست نکشیدند، هیچ، در همین دوره 1 میلیون و 600 هزار میهمان ناخوانده به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کردند که همین حالا تبعات آن در افزایش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشاهده می‌شود. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی سه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

امشب ۲ میلیون تومان بابت هدیه روز معلم از سوی دولت به حساب فرهنگیان شاغل کشور واریز خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مرادصحرایی؛ وزیر‌ آموزش و پرورش امروز در برنامه پاسخگویی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، اظهار کرد:  البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق‌التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

اگرچه وزیر‌ آموزش و پرورش نوع خدمت و هدیه‌ای که برای فرهنگیان درنظر گرفته شده است را اعلام نکرد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که قرار است امشب 2 میلیون تومان به حساب فرهنگیان شاغل واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود