Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:53:09 GMT

شور انتخاباتی یا شعور!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۰۸۴

شور انتخاباتی یا شعور!

ضرورت دارد هم کاندیداها و طرفداران آنها و هم اصحاب رسانه، همان‌گونه که به دنبال شور و هیجان در انتخابات هستند، ضمن رعایت اخلاق در انتخابات، شعور انقلابی را نیز مد نظر خود قرار داده و ضمن دشمن‌شناسی، رعایت اصول و معیارهای انقلاب و نظام، حفظ حریم خصوصی افراد، پرهیز از شعارهای دست نیافتنی، زمینه حضور افرادی اصلح را به مجلس فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس سیاسی ـ بهزاد پور محمد| طی روزهای باقیمانده به انتخابات مجلس یازدهم اظهار نظر دولت‌مردان، رایزنی‌ها و ارائه لیست‌هایی با گرایش‌های سیاسی موافق یا مخالف دولت بسیار پررنگ شده است.

به گونه‌ای که به شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت برای برخی کاندیداها یا مشکلات شدید اقتصادی داشته و یا در پشت صحنه افکار و عملکردهای خاص و نادرست داشته‌اند که برای عموم مردم نمایان نبوده ولی دستگاه‌های نظارتی بر آن واقف بوده‌اند، هجمه وارد کرده‌اند.

آنچه که در جریان انتخابات علی رغم حضور حداکثری مردم ترس از آن زیاد است این است که بخواهیم مجلس را دولتی کنیم و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که شور انتخابات به دور از شعور انتخابات باشد.

تجربه نشان داده است که هر دولت حاکمی تمام سعی خود را خواهد داشت که با قدرت نهان و پشت پرده خود تسهیل‌گر حضور کاندیداهای موافق خود به مجلس باشد.

 هر چند که بطور معمول دولت‌مردان خود را مجری انتخابات می‌دانند و خود را مبرا از هر گونه دخالتی در انتخابات ولی برخی تلاش خود را خواهند کرد تا طیف موافق دولت به مجلس راه یابند. 

نمونه بارز آن بعضی اظهارنظرهای برخی دولت‌مردان در جریان انتخابات اخیر و سوق دادن فکار عمومی به سمت و سوی خاصی بوده است، در حالیکه فضای عمومی جامعه و مطالبه‌گری مردم، فضایی سالم برای برگزاری انتخاباتی پر شور، آگاهانه و با شعور انقلابی یعنی همان دموکراسی حاکم بر جامعه ایران اسلامی است.
 
علی‌رغم پیش‌بینی حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم، تنها یک نگرانی وجود دارد و آن این است که مردم احساس کنند دولت در پشت پرده انتخابات بوده و در انتخاب نمایندگان مجلس نقش دارد.


 چون که سوء مدیریت و نوع عملکرد دولت طی چند سال اخیر در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف و مشکلات فراوان از جمله مشکلات اقتصادی مردم و تورم افسار گسیخته و عدم نظارت و بی‌خیالی و اظهار بی‌اطلاعی دولت به امور جاری کشور، باعث شده تا مردم به شدت آزرده خاطر شده و تنها به دلیل پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب و به امید آینده‌ای درخشان برای ایران و ایرانی همچنان در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات حضور پررنگی داشته و دارند.

اگر کمی واقع‌نگر باشیم این است که محبوبیت دولت در بین مردم به شدت افت کرده و نمایان شدن برخی فسادها و رانت‌ها از سوی قوه قضائیه و سربازان گمنام امام زمان (عج) طی سال‌های اخیر که در اکثر آنها به نحوی برخی دولتمردان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی دخیل بوده اند، عدم نظارت بر فضای عمومی جامعه و بی‌تفاوتی و بی‌خیالی دولت بر نیازها و مشکلات مردم، بخصوص مشکلات اقتصادی و اشتغال در سطوح ملی، استانی و شهرستانی، باعث مکدر شدن خاطر مردم و ناامیدی مردم از دولت شده است.

ولی همین مردم با وجود همه مشکلات و فشارها وطن، انقلاب و خادمان واقعی و با خلوص ملت را دوست دارند و حاضرند برای صیانت از آن، تمام وجود خود را به طبق اخلاص بگذارند، نمونه بارز آن حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار ملی ایران سردار شهید سلیمانی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مواردی از این قبیل را می‌توان نام برد.

 طبق قانون و بر اساس دموکراسی حاکم در کشور، باید بگذاریم مردم خود کاندیدای مد نظر را انتخاب تا شاید با شکل‌گیری مجلسی مردمی، دولتی مردمی‌تر به میدان آمده و ضمن اینکه دغدغه عمومی جامعه را لمس کند، با تفکری جهادی و انقلابی، بیشتر و عمیق تر به فکر ایران و ایرانی باشد.

به تازگی یکی از دولت‌مردان ارشد در یک سخنرانی گفت: "باید به دنبال پل باشیم نه دیوارسازی"، بله مردم ما نیز موافق این جمله‌اند که باید پل‌های مورد نیاز سال‌های اخیر از جمله پل‌های کاهش تورم، رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال جوانان، هویت و اقتدار ایران و ایرانی، حمایت از تولید، جلوگیری از رانت و فساد و غیره که به علت سوء مدیریت دولت یا تخریب شده‌اند یا ساخته نشده‌اند را بسازیم.

مردم هرگز به دنبال دیوار‌سازی نبوده‌اند و نیستند، بلکه مردم ایران را یکپارچه می‌دانند و رفاه عمومی جامعه، رفع موانع و تنگناها و اقتدار هر چه بیشتر ایران و ایرانی را آرزوی همیشگی خود دانسته و اگر جناح‌های سیاسی برای منافع خودشان دیوار نسازند، مردم به دنبال دیوار‌کشی نیستند و مثل قبل با حضور پر رنگ خود در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها، پر شور و با نشاط همراه با شعور انقلابی در انتخابات مجلس یازدهم حضوری فعالتر از قبل خواهند داشت. 

شکر خدا در این مرحله از انتخابات طیف‌ها و گروه‌های سیاسی متعدد با شعارهای گوناگون وارد عرصه انتخابات شده‌اند و حضور میدانی آنها نشان می‌دهد، همه تمایل دارند به این مردم نجیب و صبور کمک کنند تا از دوران گذر مشکلات فراوان عبور کنند و کشور را به سمت رشد و توسعه شایسته ایران اسلامی سوق دهند.

قطعاً مردم بسیار هوشیارتر از گذشته در این مرحله از انتخابات حضور فعال و پر رنگی خواهند داشت و افرادی شایسته‌تر که تفکری جهادی، عملیاتی و انقلابی داشته و از جنس خود مردم باشند را انتخاب خواهند کرد، لذا باید اجازه دهیم مردم خودشان انتخاب کنند، بطور قطعی انتخاب آنها بهترین خواهد بود.

ضرورت دارد هم کاندیداها و طرفداران آنها و هم اصحاب رسانه، همان‌گونه که به دنبال شور و هیجان در انتخابات هستند، ضمن رعایت اخلاق در انتخابات، شعور انقلابی را نیز مد نظر خود قرار داده و ضمن دشمن‌شناسی، رعایت اصول و معیارهای انقلاب و نظام، حفظ حریم خصوصی افراد، پرهیز از شعارهای دست نیافتنی، زمینه حضور افرادی اصلح را به مجلس فراهم آورند.

 اگر شور انتخاباتی همراه با شعور انتخاباتی باشد که به‌طور حتم، مردم نیز در انتخاب خود سردرگم نبوده و با شناخت بهتر، افراد اصلح‌تر را به مجلس یازدهم خواهند فرستاد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس انتخابات دولت انتخابات مجلس یازدهم مشکلات اقتصادی ایران و ایرانی شعور انقلابی شور انتخابات عمومی جامعه دولت مردان بوده اند شده اند مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد