Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: پرونده بارش‌ها در دی ماه با کم‌بارشی بسته شد اما بارش‌های خوب در بهمن‌ماه بحث کم‌بارشی را جبران کرد.

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت بارش‌های زمستانی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: درست است پرونده بارش‌ها در دی ماه با کم‌بارشی بسته شد اما بارش‌های خوب در اسفند ماه بحث کم‌بارشی را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معمولا اسفند، ماه کم‌بارش سال است که روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته جز پدیده‌های غیرعادی بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از پنج‌شنبه تا جمعه شاهد بارندگی در آسمان مازندران هستیم که به ذخایر آبی سطح استان کمک می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: طی این مدت شاهد بارندگی همراه با آب‌گرفتگی معابر و بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

رضوی درباره وضعیت بارش‌ها در بهار امسال در مازندران، گفت:  با تحویل سال اقلیم تغییر نمی‌کند بلکه تغییر اقلیم به‌آرامی و به‌تدریج صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: همچنین اینکه در بهار امسال شاهد بارش برف باشیم نیز احتمال آن وجود دارد و دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: گرمایش زمین موجب شده شاهد تغییر در الگوهای بارش باشیم و همچنین نوع بارش‌ها نیز حالت سیل‌اسا به خود گرفته است.

رضوی در پایان گفت: اینکه بعد از هر بارش شاهد افزایش دما هستیم موجب ذوب شدن برف در ارتفاعات شده که احتمال ریزش بهمن را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی مازندران رضوی باران برف زمستان مازندران مدیرکل هواشناسی مازندران بارش ها کم بارشی کم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی مازندران

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و آخر هفته بارانی در این استان خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به وضعیت جوی این استان و اعلام هشدار جوی سطح زرد و اظهار کرد: مازندران از صبح پنجشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی را شاهد خواهد بود.

وی افزود: این سامانه بارشی که شدت آن از بعدازظهر روز جمعه چهاردهم اردیبهشت افزایش پیدا می‌کند تا صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ادامه دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران با بیان اینکه ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات نیمه‌غربی بارش‌ها بیشتر است، گفت: در این مدت شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش تدریجی دما خواهیم بود.

اسدی از لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی خبر داد و افزود: همچنین با جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به همشهریان و گردشگران توصیه می‌شود به نکاتی چون اسکان پیدا نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استقرار پیدا نکردن در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه توجه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این ایام دریای خزر مواج است.

کد خبر 750001

دیگر خبرها

  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان
  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر