Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد نوذری در نشست اعضای ستاد انتخابات استان ایلام گفت: طبق نظر سنجی‌های به عمل آمده در حوزه‌ی جنوب استان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۷۵ درصد و درحوزه‌ی شمالی استان قریب ۶۷ درصد است و در کل استان بیش از ۷۰ درصد مشارکت مردم استان در انتخابات را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بحث ایلات و قومیت‌ها را در استان ایلام اصلی‌ترین مولفه‌های انتخابات در استان ایلام دانست و بیان داشت: انسجام ایلی در استان ایلام بسیا خوب است و باعث تقویت خرده فرهنگ‌ها خواهد شد، ولی در مباحث کلان سیاسی باعث ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان شاکله‌ی اصلی انتخابات در حوزه‌ی شمال را ایلی و در حوزه‌ی جنوب قومی دانست و افزود: فردی که در ساختار ایلی و قومی رأی می‌آورد بیشتر به دنبال خواسته‌های قومی و قبیله‌ای خواهد رفت.

او با تأکید بر مرور کار‌ها و وظایف توسط اعضای ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: وظیفه ما در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.

معاون سیاسی استاندار ایلام تأکید کرد: اعضای ستاد انتخابات حتما دوباره فرآیند‌ها و وظایف را بررسی کنید و اشکالات و نواقص را حتما اگر وجود دارد گزارش دهند همچنین در خصوص شفافیت مالی کاندیدا‌ها نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: در روز‌های پایانی تبلیغات ممکن است برخی از کاندیدا‌ها با برخی پرداخت‌ها به دنبال جمع آوری رأی باشند و عدم اعلام شماره حساب کاندیدا به عنوان تخلف در انتخابات است.

معاون توسعه استاندار ایلام نیز در این جلسه بر قومی و قبیله‌ای شدن انتخابات در ایلام اشاره کرد و گفت: دغدغه‌ای که دوستان داشتند در حال نمود است و فعالیت‌های انتخاباتی ممکن است باعث اختلافات قومی و قبیله‌ای در استان شود که باید در این زمینه تمهیداتی را در نظر بگیریم.

معروف بسطامی به بحث‌های زیرساختی انتخابات اشاره کرد و گفت: دغدغه‌هایی که در بحث فیبر نوری و دیگر زیرساخت‌های انتخابات وجوددارد باید دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس بازرسی انتخابات استان خاطر نشان ساخت با تاکید بر اجرای مر قانون در انتخابات، اظهار داشت: همه‌ی ما مجریان انتخابات هستیم و در این عرصه باید بی طرفی کامل داشته باشیم و دوستان رعایت مسائل قانونی را در این حوزه داشته باشند تا اشاء الله به خوبی انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

در این جلسه مصوب شد؛ در زمان شمارش آرا و تنظیم فرم‌ها نماینده فرماندار موظف است گوشی‌های همراه اعضای صندوق را جمع آوری کند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس98 قانون انتخابات اعضای ستاد انتخابات قومی و قبیله ای استان ایلام حداکثری مردم حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات