Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:02:02 GMT

شجاعت، شفافیت و دانایی از ویژگی های نماینده اصلح است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۴۱۷

شجاعت، شفافیت و دانایی از ویژگی های نماینده اصلح است

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اساس گفتمان مقام معظم رهبری ضمن توجه به مشکلات، دغدغه‌های مردم و جایگاه مجلس در نظام اسلامی در پیامی مواردی را به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های اصلی انتخاب نماینده اصلح عنوان کرده است.

در متن این پیام آمده است:

شجاعت و آزادگی: از ویژگی‌های مهم یک نماینده مطلوب برای مجلس شورای اسلامی با توجه به نوع وظایف، شجاعت و آزادی در اظهار نظر، تصمیم گیری و رأی دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً در دوره ۴ ساله نمایندگی طرح‌ها و لوایح مختلفی در مجلس بررسی می‌شود که تعدادی از آن دارای خلأ یا تأمین کننده منافع شخصی افراد یا گروه‌های رانتی است؛ در موقعیتی این چنینی یک نماینده انقلابی و مردمی باید بدون وابستگی به افراد، بدون محافظه کاری و با آزادگی تمام حرف مردم و منافع کشور را بزند. اگر نماینده شجاعت و جسارت نداشته باشد درگیر مافیای قدرت و ثروت شده و در اندک زمانی جایگاه نمایندگی را که باید مدافع حق و مستضعفین باشد را تبدیل به رانت و بنگاه اقتصادی می‌کند.

دانایی و کفایت سیاسی: باید توجه داشت متخصص بودن یک بحث و موضوع دیگر توانایی قرار گرفتن در جایگاه نمایندگی مردم است. ممکن است فردی استاندار، فرماندار و یا شهردار خوبی بوده باشد، اما کار نماینده به عنوان قانونگذار و نظارت کننده بار حسان اجرای آن بسیار متفاوت از کارهای اجرایی است. در اینجا هم نگرش افراد برای نامزد شدن مهم است که تشخیص بدهند مناسب کار نمایندگی نبوده و اساساً با حضور و در صورت رأی آوری کارآمدی مجلس را پایین نیاورند، همچنین مردم نیاز ضامن توجه به سوابق صرفاً مسئولیت‌های اجرایی افراد را برای انتخاب خود در نظر نگیرند چرا که مجلس هم حقوقدان لازم دارد، هم اقتصاددان، هم استاد دانشگاه و خیلی تخصص‌های دیگر.

شفافیت و ارتباط با مردم: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به دو سوال اساسی پیرامون شفافیت پاسخ دهند: اولاً اینکه آیا رسمی و علنی تمامی منابع مالی برای تبلیغات در انتخابات را بیان می‌کنند و در صورت رأی آوری پیش از آغاز کار تمامی اموال خود و خانواده درجه یک را به مردم اعلام عمومی می‌کنند؟ دوم اینکه آیا با اعلام عمومی و شفاف آرا به لوایح، رأی اعتمادها و دیگر موارد در کمیسیون‌ها و صحن علنی موافق هستند؟ فردی می‌تواند خود را نماینده مردمی و انقلابی معرفی نماید که به این دو سوال پاسخ داده و با شفافیت در دو مورد ذکر شده موافق باشد.

در پایان ضمن دعوت همه افراد و اقشار با ذهنیت‌های مختلف و سلایق سیاسی متنوع، به حضور در پای صندوق رأی، اعلام می‌دارد: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خوبی نشان داده است که فارغ از حب و بغض گروهی و جناحی و صرفاً بر اساس ملاک‌های ارائه شده امام امت پیرامون انتخاب اصلح و در راستای عمل به وظیفه روشن گری خود، در هر دوره فرد اصلح را با توجه شواهد موجود اعلام کرده است.

کد خبر 4856543

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان انتخابات 98 انتخاب اصلح رشت انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین مصوب و اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند. - اخبار استانها -

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در دماوند، در واکنش به طرح چند استانی شدن تهران در تقسیمات کشوری گفت: چند استانی شدن تهران، بیش از یک سال پیش در دولت و مجلس یازدهم مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در شرف اجراست.

وی افزود: با توجه به آخرین اخبار در جلسات متعدد با استاندار محترم تهران و سایر مسئولان ذی‌ربط می‌توانم بگویم که اگر استان شرقی به مرکزیت ورامین اجرا شود، دماوند و فیروزکوه در این تقسیم‌بندی جزو استان تهران باقی می‌مانند.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان معتقدند در حال حاضر توان‌زیستی استان تهران پاسخ جمعیت حاضر را نیز نمی‌تواند بدهد و حتی آب شرب برای جمعیت موجود نیست و همه این مسائل، تهران را با مشکلات زیستی مواجه خواهد کرد.

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

رامین تصریح کرد: در تقسیمات کشوری باید ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مؤلفه‌های تأثیرگذار مورد توجه قرار گیرند و باید توجه کنیم که با تغییر در استان به چه موضوعاتی دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد