Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:35:17 GMT

دیدار سفیر ایران با مفتی اعظم کرواسی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۹۰۵

دیدار سفیر ایران با مفتی اعظم کرواسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب با مفتی اعظم کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پرویز اسماعیلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «عزیز حسنویچ» مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی کرواسی تاکید کرد: پیام اصلی ادیان الهی و به ویژه اسلام، صلح، دوستی و همکاری است و تنها راه عبور جهان از مشکلات فعلی گفتگو و پیروی از تعالیم پیامبران الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرویز اسماعیلی در این دیدار که روز سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ و در محل دفتر مشیخت اسلامی کرواسی در زاگرب برگزار شد، افزود: کشورها و ملت‌های مسلمان در نقاط مختلف جهان، به ویژه خاورمیانه با بحران‌های متفاوتی، عمدتا با منشاء بیرونی مواجه هستند که مهمترین راه برون رفت از این مشکلات، تقویت هویت دینی و مشترک، تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان است که علما و رهبران جوامع اسلامی نقش محوری در این زمینه دارند.

 

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی، برگزاری موفق کنفرانس «برادری؛ اساس صلح و ثبات» با محوریت مشیخت اسلامی و مفتی اعظم کرواسی، در سطحی بسیار خوب و با حضور رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، وزرا و تعداد زیادی از اندیشمندان دینی جهان در زاگرب را تبریک و آن را الگویی از روح تعامل، گفتگو، برادری و صلح در اسلام برشمرد.
اسماعیلی با اشاره به ۱۰۴ سال سابقه رسمیت دین اسلام در قانون اساسی کرواسی گفت: مایه خرسندی است که جامعه اسلامی کرواسی با مدیریت چهره‌ای ملی، بین‌المللی، دینی و آکادمیک و همچنین همدلی سایر ادیان و اقوام نمونه‌ای برجسته از اعتدال و مدارای اسلامی است.
وی استمرار ارتباطات و گفتگوهای دینی، همکاری مراکز اسلامی، پژوهشی و دانشگاهی، اعزام و برگزاری مسابقات قرآن کریم، همکاری در تهیه، تدوین و ترجمه کتب و فیلم‌های معناگرا و همکاری در زمینه گردشگری حلال را از مهمترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور اعلام کرد.
عزیز حسنویچ مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی کرواسی نیز با ابراز خرسندی از اولین ملاقات با سفیر ایران، گفت: اسلام دین همکاری و گفتگو، صلح و برادری بین مسلمانان و سایر ادیان الهی است.
وی با اشاره به سفر ۴ سال گذشته نمایندگان ادیان کرواسی به ایران و همچنین حضور خود در سفر آوریل ۲۰۱۶ میلادی رئیس جمهوری کرواسی به تهران، افزود: مشاهده نزدیک فضای مناسب و آزاد فعالیت پیروان ادیان الهی در ایران همواره هیأت‌های اعزامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مفتی اعظم کرواسی ضمن تاکید بر ضرورت ارتباطات علمی، دینی و فرهنگی بین اندیشمندان ایران و کرواسی، گفت: انتشار دائره المعارف بزرگ اسلامی در خصوص صد سال حضور اسلام در کرواسی نتیجه تلاش عظیم ۵۳ پژوهشگر برجسته طی ۴ سال است که با همکاری جدی موسسه ابن سینا محقق شد و اخیرا با حضور وزیر فرهنگ کرواسی و جمع زیادی از علمای دینی و دانشمندان علوم اجتماعی در زاگرب رونمایی شد.
عزیز حسنویچ برگزاری کنفرانس «برادری، اساس صلح و ثبات» در زاگرب را نیز نماد علمی و عملی این آموزه مهم اسلام خواند که "باید با قلب باز و روی گشاده با همگان تعامل داشته باشیم."
مفتی اعظم کرواسی ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید ایران در زاگرب، آمادگی مشیخت اسلامی برای ادامه همکاری با کشورمان در زمینه‌های فکری و پژوهشی، تبادل استاد و محقق، برگزاری نشست‌های گفتگوی بین ادیان، تولیدات مشترک فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و صنعت حلال را اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران در کرواسی پرویز اسماعیلی مفتی اعظم کرواسی سفیر جمهوری اسلامی ایران مفتی اعظم کرواسی ادیان الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

الهام محمدوف سفیر آذربایجان در کابل با مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع دیدار کرد.
وزارت دفاع در یک اعلامیه ازقول مولوی محمد یعقوب مجاهد نگاشته است که بازگشایی سفارت آذربایجان در کابل یک اقدام مثبت بود و ما خواهان آغاز هرچه زودتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با آذربایجان هستیم.
سفیر آذربایجان نیز تاکید کرده‌است که کشورش ضمن تقویت روابط، آماده گسترش همکاری‌ها با دولت و مردم افغانستان است.

پیش از این نیز یک هیأت رسمی ازبکستان به ریاست جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیری آن کشور برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر به افغانستان سفر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • شکایت ورثه یک مربی اهل کرواسی از تیم ایرانی!
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی