Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:23:38 GMT

پاسخ پرسش های انتخاباتی از منظر قرآن

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۹۲۶

پاسخ پرسش های انتخاباتی از منظر قرآن

سید مصطفی اکبرزاده کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: قرآن و عترت دو بازوی توانمند، در تمامی عرصه‌های زندگی هستندکه می‌توانیم با تمسک به آن‌ها، پرسش‌های خود را حل کنیم.

او با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح "مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ" تصریح کرد:با توجه به این آیه، پیروان خط پیامبر(ص) باید پنج ویژگی داشته باشند:۱-سرسخت و تسلیم ناپذیر باشند و در مقابل کفار مستاصل نمانند و بر قوای داخلی کشورشان تکیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه گفت: دومین خصلت نامزد انتخاباتی اینکه متواضعند: اگر نماینده‌ای می‌خواهد در خط قرآن و اهل بیت قدم بردارند باید همانند سردار سلیمانی متواضع و اهل خدمت به مردم باشند.   اکبرزاده افزود: سومین خصلتی که نماینده مجلس باید داشته باشد این است که باید اهل دعا و مناجات با خدا واهل تقوا باشد که این خصلت‌ها می‌تواند فرد را از نزدیک شدن به بیت المال بازدارد.   او تصریح کرد: چهارمین خصلتی که یک نماینده مجلس باید داشته باشد این است که باید دنبال کار و تلاش اقتصادی باشد، اما نه به هدف ثروت اندوزی بلکه به خاطر جلب رضایت پروردگارو خدمت کردن به مردم هدف اساسی او باشد.   این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه گفت: پنجمین خصلتی که یک نماینده مجلس باید داشته باشد این است که در سیمای آن‌ها آثار بندگی خدا نمایان است.   اکبرزاده با اشاره به این پرسش که" چرا باید رای بدهیم؟ " افزود: آیه ۱۱ سوره رعد إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ اگر از وضعیت امروز شکی هستید اتفاقا باید در انتخابات شرکت کنید، چون برطبق این آیه تا خودتان را عوض نکنید خدا سرنوشت شمارا عوض نخواهد کرد.

او با اشاره به پرسش " ازکجا فرد اصلح را باید پیدا کنیم " تصریح کرد: آیه ۷ انبیاء "فَسَْألُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ" به این مطلب اشاره دارد که درمرحله اول خودتان مسئولید تا فرد اصلح را انتخاب کنید، اما اگر نتوانستید، ازافراد ذی صلاح و متخصص کمک بگیرید.
این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه با اشاره به پرسش " اگر در جامعه مواقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنیم؟ " گفت: آیه ۸۹ سوره یونس به این نکته اشاره دارد که راه کسانی که علم ندارند را تبعیت نکن.  
انتهای پیام//ف. غ  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات یازدهم قرآن و عترت نماینده مجلس باید داشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش جام جم آنلاین البرز،کامران ایمانی فولادی اعلام کرد: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

دیگر خبرها

  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟