واکنش هومن حاجیعبداللهی به عروسی "رحمت"
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۱۹۶۲
تصویری از عروسی "رحمت" در فصل ششم "پایتخت" منتشر شده که بازیگر آن در واکنشی گفت: مردم ببینند که عروسی هست یا نیست! نه تأیید میکنم و نه تکذیب میکنم. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نزدیک شدن به روزهای عید نوروز ۱۳۹۹، تصاویر جدید و اتفاقاتی را در فضای مجازی پررنگتر کرده که گویای پخش "پایتخت"۶ از شبکه یک سیما است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تصویربرداری سریال "پایتخت" در شیرگاه مازندران همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از ۷۰ درصد از این سریال تصویربرداری شده است. فصل ششم مجموعه تلویزیونی پایتخت در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۱۳۹۹ از شبکه ۱ سیما ساخته میشود. محسن تنابنده، ریما رامینفر، احمد مهرانفر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی، غلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریالند. مجموعه تلویزیونی "پایتخت" به تهیهکنندگی الهام غفوری از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ در ۵ فصل از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.
بعد از پخش شدن تصویر دروازهبانی "بهتاش"- بهرام افشاری، سیروس مقدم کارگردان این سریال واکنش نشان داد و گفت: بهرام افشاری در این قسمت یکی از نقشهای کلیدی کار را بازی میکند؛ به خاطر فیزیک و قد و قامت رعنایی که دارد آقای تنابنده کار جدیدی برای او خلق کرده و از تستهای گریم با کلاه پیتر چکیاش معلوم است که در این فصل دروازهبانی میکند. خودش قصههای جدید و با مزهای را خلق میکند؛ به واسطه آن وارد فضاهای جدیدی از سریال "پایتخت" میشویم که پررنگ و جذابند.
نکته بعد حضور سیدزاده تهیهکننده سینما به عنوان نماینده مجلس در سریال "پایتخت" گفت: در ششمین فصل "پایتخت" که نوروز ۱۳۹۹ روی آنتن میرود حضور دارم؛ نقش نماینده مجلس را بازی میکنم.
حالا نوبت به تصویری از عروسی "رحمت"- هومن حاجیعبداللهی در سریال "پایتخت"۶ رسیده است؛ او در واکنش به این تصویر پخششده به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: مردم ببینند که عروسی هست یا نیست! واقعاً نمیتوانم بگویم و خوب است که بیننده خودش ببیند؛ نه تأیید میکنم و نه تکذیب میکنم.
او این روزها کمتر مجری و صداپیشه تلویزیون میشود و "هومن حاجیعبداللهی" را بیشتر در لباسِ بازیگری میبینیم. بعد از «چند میگیری گریه کنی» در سینما، «اختاپوس»، «گینس»، «پیشونیسفید ۲ و ۳» و سامورایی در برلین را در کارنامه خود دارد و فارغ از پایتخت در سریالهای «آقا و خانم سنگی»، «بیمار استاندارد»، «علیالبدل» و «نون. خ.» هم حضور داشته است.
شاید صدایِ حاجیعبداللهی در کاراکتر «پنگول» برای مردم آشنا باشد، اما او در نقش "باب اسفنجی"، "شِرِک"، "سنجاب باغوحش" و حتی مدتی صداپیشه عروسکِ برنامه «خندوانه» بود.
این روزها فاصله حضورِ او در پلاتویی از اجرا و صداپیشگی بسیار زیاد شده و بسیاری این سؤال را دارند؛ چرا هومن حاجیعبداللهی دیگر در تلویزیون مجری نمیشود؟
وی درباره روزهای فیلمبرداری سریال "پایتخت"، افزود: این روزها مشغول فیلمبرداریایم و سعی میکنیم تا پایان اسفندماه تصویربرداری تمام شود. دوری از خانواده و دیگر مشکلات را به جان میخریم که مردم در عید نوروز فضای جذاب و جالب توجهی را تجربه کنند. آنقدر "پایتخت"۶ کار خوب و متنوعی باشد که مردم لذت ببرند.
حاجیعبداللهی تأکید کرد: من هیچ کاری ندارم به غیر از اینکه فصل ششم سریال "پایتخت" تمام شود. مردم منتظر "پایتخت" فوقالعاده جذاب و خندهداری باشند.
هومن حاجیعبداللهی با اشاره به اینکه «رحمتِ» همچنان در پایتخت ۶ به فعالیت خود ادامه میدهد، گفت: فعلاً از جزئیات فصل جدید خبر ندارم، ولی منتظریم تا پاییز کار پیشتولید و تولید به جریان بیفتد.
وی با اعلام اینکه "قصد ندارم دیگر مجری تلویزیون باشم"، تأکید کرد: آن موقع که اجرای تلویزیونی و صداپیشگی میکردم هر از چندگاهی سعی کردم سَری به بازیگری بزنم، ولی از زمان دیگری قرار گذاشتم کار دیگری نکنم و فقط بازیگری انجام دهم، در نتیجه به صحنه اجرا در تلویزیون باز نخواهم گشت.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا آنقدر مردم منتظر سریالی مثل «پایتخت» میمانند، افزود: کنار همه فاکتورهایی که یک سریال، دلچسب و دلپذیر میشود نمایش صمیمیت رفتار و گفتار و توجه به سبک زندگی ایرانی است. «پایتخت» تصویر درستی از خود ما ایرانیهاست، به همینخاطر به دلِ مردم نشسته و منتظرند فصلهای جدید آن را ببینند. واقعاً کمتر اثری مثل «پایتخت» جذبشان میکند.
بازیگر نقش "رحمت" در سریال "پایتخت" با اشاره به اینکه مردم دوست دارند کارهایی مثل «پایتخت» را در تلویزیون ببینند، خاطرنشان کرد: کاری مثل «پایتخت» چند پله بالاتر از مدیوم تلویزیون ساخته شده هم از جهت سریالسازی و هم مردم بهدنبالِ این نوع سریالها هستند. طبع مردم بلند است و خیلی متخصصانه و کارشناسانه سریال خوب را از بد تشخیص میدهند. میدانند چهکسانی صادقانه برایشان کار میکنند و چهکسانی برایشان کم میگذارند. حقیقتاً مردم همیشه منتظر سریالی مثل «پایتخت»اند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال های نوروزی عید نوروز 99 سریال پایتخت هومن حاجی عبداللهی بهرام افشاری نوروز ۱۳۹۹ روز ها عید نوروز فصل ششم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
جالب اینجاست که در این میان یک رسانه نوشته بود بهواسطه ضعیفبودن کارنامه عملکرد VODها یا همان شبکه نمایش خانگی، آمار مخاطبان تلویزیون بالا رفته! و به نوعی نفس تازهای به رسانهملی تزریق شده است؛ اما نکته مهم، صحبتهای مطرحشده از سوی یکی از مدیران شبکههای نمایش خانگی است که نشان میدهد وضعیت این تولیدات و روابط آنها بیشتر از چیزی که مخاطبان مطلع باشند آشفته است و تنها یک اظهارنظر باعث شده تا دمل چرکین تولیدات عجیب و نمایش خانگی بیشتر از قبل برای مخاطب سر باز کند.حالا با تازهترین نظرسنجی منتشرشده از سوی مرکز افکارسنجی ایسپا، همه این تحلیلها بر باد رفته و نشان میدهد که مخاطبان تلویزیون واقعی و حتی بیشتر از آمار اعلامشده از سوی مقامات رسانهملی است. آمار منتشرشده از سوی مرکز افکارسنجی ایسپا، از این منظر اهمیت دارد که نه از سوی خود تلویزیون که از سوی یک رسانه مستقل مطرح شده که آمارهایش تاکنون محل استناد بسیاری از تحلیلهاست. این آمار نشان میدهد که ۴۰.۸درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکههای تلویزیونی میبینند، ۳۵.۲درصد شبکه آیفیلم و ۲۱درصد شبکه یک را تماشا میکنند. میزان تماشای این شبکهها در بین «بینندگان صداوسیما» به ترتیب ۵۸.۹درصد شبکه سه، ۵۰.۸درصد شبکه آیفیلم و ۳۰.۳درصد شبکه یک بوده. همچنین ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامههای صداوسیما هستند.«مردان آهنین» پرمخاطب شد
این نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامههای صداوسیما» با تعداد نمونه ۱۷۱۵نفرازشهروندان ۱۵سال به بالای سراسرکشور در «هفته آخر فروردینماه» سالجاری بوده که به شیوه مصاحبه تلفنی انجام شده و نکات مهمی را از مخاطبان تلویزیون روشن میکند. در مدت اخیر مطالبه بسیاری از منتقدان و فعالان رسانه بیان آمار روشن از میزان مخاطبان تلویزیون بود که بارها با حدس و گمان مطرح میشد. بااینحال، حتی زمانی که خود رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما آمار را بهصورت شفاف، دقیق و در حضور رسانهها بیان کرد، بازهم این نقدها ادامه یافت. حالا به نظر میرسد که با اعلام آمار از سوی مرکز ایسپا، بتوان تحلیل بهتری روی مخاطبان برنامههای تلویزیون داشت. بخشی از یافتههای ایسپا مربوط به درصد مخاطبان به تفکیک برنامههاست. یافتههای نظرسنجی ایسپا نشان میدهد ۹/۳۶درصد از «ایرانیان» برنامه مردانآهنین،۳۴.۷درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲درصد برنامه محفل، ۳۲.۳درصد برنامه شبخوش، ۳۱.۸درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲درصد برنامه ایران دوستداشتنی، ۱۶درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱درصد برنامه برمودا را دیدهاند.میزان تماشای این برنامهها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا میکنند» ۵۳.۳درصد برنامه مردان آهنین، ۵۰.۱درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۴۹.۴درصد برنامه محفل، ۴۸درصد برنامه شبخوش، ۴۶درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸درصد برنامه ایران دوستداشتنی، ۲۳.۱درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵درصد برنامه برمودا بوده است. همچنین ۴۵.۴درصد از «ایرانیان» گفتهاند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴درصد سریال رستگاری را دیدهاند. میزان تماشای این سریالهای تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵درصد آنها گفتهاند سریال زیرخاکی را دیدهاند. ۳۳.۵درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴درصد سریال رستگاری را دیدهاند.
رشد مخاطب در دوران افول تلویزیونهای خارجی
نکتهای که در این میان باید به آن اشاره کرد، یکی از جملات رئیس مرکز تحقیقات صداوسیماست که در نشست اخیر گفته بود نباید انتظار مخاطب ۸۰درصدی از رسانه تلویزیون داشت، چراکه در کشورهای دیگر هم این آمار حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است. در همان نشست هم برخی خبرنگاران با واکنشهای کنایهآمیز از این مقایسه گفتند و خواستار توضیح شدند که شاکرینژاد گفته بود: «امروز در عصری هستیم که مخاطب را باید ترکیبی از برادباند و برادکست دانست و از آن گریزی نیست. در حقیقت این عددها در این عصر چیزی شبیه معجزه است. مثلا مرکز تحقیقاتی در آمریکا یا انگلیس که میزان مخاطب را ارائه میکند، بهندرت آمارهایش به ۱۰درصد میرسد؛ بهعنوانمثال، برنامه پرمخاطب ۲۰۲۳ انگلیس، برنامه مربوط به تاجگذاری چارلز بود که ۱۲.۵میلیون نفر درمجموع آن را دیده بودند که حدود ۱۸درصد میشود. امروز وقتی با مردم صحبت میکنیم متوجه میشویم مردم در بستر خارج از تلویزیون و بر بسترهای دیگر مصرف رسانهای دارند. در حقیقت باید به یک فناوری برسیم که وقتی درباره میزان مخاطب صحبت میکنیم، هر دو را لحاظ کنیم.» انتشار آمارهای ایسپا در کنار این صحبتهای مطرحشده از سوی شاکرینژاد که حداقل آمار را بیان کرده بود، نشان میدهد که تلویزیون بهعنوان یک رسانه سنتی، هنوز هم مخاطبان خود را دارد و بیان آمار ۶۹.۲درصد برای مخاطبان تلویزیون، مهر تاییدی بر درستبودن آماری است که مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر کرده بود. البته خود مرکز هم در نشست فوق تاکید کرده بود که حداقل آمار را بیان کرده و حتی میتوان گفت آمار فراتر از این مقدار است. نگاهی به تعداد کلیدواژههای تکرارشده در پیامکهای سامانه ۱۶۲ هم دال بر این است که مخاطبان تلویزیون به شکل دقیق این رسانه را تماشا کرده و از طریق همین سامانه، نظرات خود را درباره جزئیات این تولیدات بیانمیکنند.
دلیل اهمیت آمار ایسپا
ناگفته پیداست که هر رسانهای برای رسیدن به قله برنامههای خود نیاز به اصلاح و دریافت بازخورد دارد و بهطور قطع برخی تحلیلهای مطرحشده ــ صرفنظر از اهداف پشت آن یا صادقانه بودن یا نبودن نکات ــ میتواند رسانهملی را در جهت بهبود و استمرار جذب مخاطب هدایت کند. کما اینکه دو محور هویتمحوری و عدالتگستری که در اهداف تحولی سازمان صداوسیما قید شده و هر بار در صحبتهای رئیس این سازمان مورد تاکید قرارمیگیرد هم نشان از همین رویکرد ثبت بازخورد دارد. بااینحال، نمیتوان انکار کرد که برخی از این تحلیلها تنها هدف خود را بر نقد غیرعادلانه و یکطرفه علیه رسانهملی گذاشتهاند که در این صورت نمیتوان آن را موثر دانست. آمار۶۹.۲درصد مخاطب برای تلویزیون و بیان آن درزمانی که بحثها پیرامون مخاطبان این رسانه بالا گرفته، میتواند فصل تازهای برای ارائه نقدهای درست ومنصفانه و البته نگاه به عملکرد واقعی و مستند رسانهملی باشد.