Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@15:54:48 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۳۰

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۲۰۰

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۳۰

قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به ۱۶۰۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هرچند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا موجب تقویت بازارهای بورس شده، اما نگرانی ها از تبعات اقتصادی بیماری سبب شده تا قیمت طلا با افزایشی قابل توجه به بالای 1600 دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز پالادیوم که در صنعت خودروسازی استفاده فراوانی دارد نیز به دلیل کمبود عرضه بار دیگر رکورد شکنی کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1601 دلار و 77 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد با 1.3 درصد افزایش به بالاترین رقم از 8 ژانویه یعنی 1605 دلار و 10 سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1604 دلار و 80 سنت رسید. در حالی که سرمایه گذاران تلاش دارند تا نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی و بازار بورس آمریکا شاهد رشد محتاطانه ای بود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ گفت: «موج عظیم خودداری از ریسک پذیری تا حدودی فروکش کرده اما نگرانی از تبعات اقتصادی کرونا همچنان موجب بالا ماندن تقاضا برای طلا شده است.»

کند شدن روند رشد موارد ابتلا به کرونا در استان چین در حالی است که روز سه شنبه نیز 132 نفر به تعداد تلفات این ویروس اضافه شده است.

ارزش دلار امریکا که این روزها به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در سطح بالاترین رقم بیش از 4 ماه اخیر باقی ماند.

اینز افزود، رشد ارزش دلار مانع از ورود سرمایه ها به بازار طلا نشده است. این در حالی است که معمولا رشد ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا می شود. اکنون سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا در روزهای 28 و 29 ژانویه هستند.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارزش دلار طلا امروز سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • دلار باز هم نزولی شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد