Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:28:02 GMT

این گروه عجیب اما واقعی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۵۳۹

این گروه عجیب اما واقعی

ساعت 24-کلاف سردرگم اصولگرایان با ارایه چندین لیست از طیف‌های مختلف آنان پیچیده‌تر از پیش است. گویی ارایه یک لیست واحد برای اصولگرایان به رویایی تبدیل شده، دست نیافتنی!

در این دوره از میان فهرست‌های اصولگرایان هر چند اسامی آشنا در عرصه سیاست به هیچ عنوان کم نبود و ژنرل‌های اصولگرا بعضا حتی مقابل هم صف کشیدند، اما با اسامی و چهره‌های ناآشنا نیز مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولگرایان در این دوره انتخابات دست به دامن چهره‌های جوان شده و به هر طریق سعی در گنجاندن این چهره‌های جوان و کم‌تجربه و در مواردی شاید بتوان گفت بی‌تجربه در فهرست‌های انتخاباتی خود کردند. جوانانی که بعضا هر چه پیگیری و پرس و جوهایی کنیم هم باز، اطلاعات دندان‌گیری درباره‌شان به دست نمی‌آوریم و بعضا حتی وقتی درباره‌شان از خود اصولگرایان پرس‌ و جو کردیم، به در بسته خوردیم. همزمان بودند گروه دیگری که اگرچه نتایج پرس‌وجو درباره‌شان «تقریبا هیچ» نبود، اما آنچه عایدمان شد چندان هم بیش از اینها نبود. کاندیداهایی از جمله زهرا صادقی که نامش در یکی از فهرست منتسب به منصور ارضی یا همان مداحان آمده و ظاهرا تنها علت حضور در این فهرست داشتن 7 فرزند است یا با کاندیدای زن دیگری به ‌نام بتول نامجو که تنها سابقه‌ای که از او پیدا کردیم، این بود که همسر مجید دوستعلی، دبیر هیات دولت محمود احمدی‌نژاد بوده است.

کنار این افراد، عده‌ای هم بودند که اگرچه در فضای حقیقی، فعالیتی چشمگیر نداشتند، اما این سال‌ها در فضای مجازی و به‌ خصوص در توییتر اظهارات تند و تیزی علیه دولت و اصلاح‌طلبان مطرح کردند و جالب آنکه اغلب سهمیه چهره‌هایی همچون علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، احمد توکلی و سعید جلیلی از جمله اعضای اصولگرای مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هستند یا به ‌دلیل نزدیکی به قالیباف، حدادعادل، پایداری‌ها و اعضای موتلفه و دیگر اصولگرایان در این فهرست‌های پرتعداد قرار گرفتند. جوانانی که این سال‌ها به ‌واسطه رشد و گسترش فضای مجازی، صرفا آتش بیار معرکه توییتر فارسی علیه دولت و اصلاحات بودند و حالا سیاست‌ورزی توییتری و مجازی را به‌ هوای سیاست‌ورزی پارلمانی و رسمی کنار گذاشته‌اند. فارغ از آنکه تفاوت میان آنچه این جوانان عمدتا با خشونتی ذاتی در توییتر پیگیری می‌کردند با آنچه در عالم واقع می‌گذرد، فاصله‌ای دارد از زمین تا آسمان.آنچه با این مقدمه در ادامه می‌خوانید، نگاهی است به بعضی از این جوانان اصولگرا که عمدتا در 3 فهرست اصلی اصولگرایان یعنی لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی (شانا) و یاران قالیباف و پایداری‌ها به سرلیستی مرتضی آقاتهرانی قرار گرفته‌اند. هرچند در ادامه لیست موسوم به یاران قالیباف حذف شده و عمده این جماعت به‌طور مستقل به ادامه رقابت انتخاباتی مشغول شدند. جالب آنکه وقتی فهرست شانا منتشر شد، 10 سهمیه به جوانانی تعلق گرفته بود که سابقه فعالیت در مطبوعات و رسانه‌های منتسب به اصولگرایان را در کارنامه مختصر خود داشتند اما پس از مدتی، بعضا از لیست شانا حذف شده و به‌ صورت مستقل یا در لیستی دیگر به ادامه رقابت انتخاباتی خود پرداختند. چهره‌هایی همچون فرشاد مهدی‌پور، مدیر روزنامه صبح نو نزدیک به قالیباف یا امیرابراهیم رسولی مدیر سایت و ماهنامه نماینده و مسوول دفتر حدادعادل.

سلبریتی اصولگرایان

وحید یامین‌پور؛ در میان جوانانی که از آنها به عنوان جوانان ناشناس اصولگرا نام بردیم، شاید بتوان وحید یامین‌پور را سوپراستار این جماعت نامید. برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» در بحبوحه حوادث پس از انتخابات بحث‌انگیز 88، اولین مواجهه شهروندان ایرانی با یامین‌پور بود. برنامه‌ای که ظاهرا قرار بود در «رسانه ملی» به رفع و رجوع ناآرامی‌ها و اختلافات فعالان سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم بپردازد، اما در عمل تریبونی بود، له احمدی‌نژادی‌ها و علیه سران اصلاحات. او به‌ همراه چند تن دیگر از همفکرانش سازمان اوج را تاسیس کرد و حالا از مدیران شبکه افق نیز هست؛ شبکه‌ای که ظاهرا رسالتی ندارد، مگر حمله به دولت و اصلاح‌طلبان.

آماده در خط‌مقدم توییتر

مجتبی ثابتی؛ از فعالیت ثابتی توییتری، باید همین را بگوییم که در دوران دانشجویی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و تربیت مدرس بوده و در عین حال گفته می‌شود او از نزدیکان محمدعلی عزیزجعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران است.

ثابتی در یکی از توییت‌های خود نوشته بود: «امروز شعارهای جذاب، حماسی و عمیق شنیدم.
بهترین این شعارها «مرگ بر سازشگر» بود.»

ثابتی را می‌توان جزو آن دسته از این جوانان تازه‌کار دست‌راستی قرار داد که از جمله چهره‌های نسبتا سرشناس «ارزشی‌های توییتر» است.

سهمیه زاکانی

مالک شریعتی‌نیاسر؛ در چندین شرکت عضو هیات‌مدیره است.‌ شرکت‌هایی چون خیریه و نیکوکاری شجره طوبی امین که در فهرست هیات ‌مدیره آن، به چهره‌هایی ازجمله علیرضا زاکانی، پرویز سروری، محمد دهقانی، نماینده اصولگرای مجلس و از جمله اعضای ارشد جمعیت رهپویان و البته عضو حقوقدان این روزهای شورای نگهبان، زهره الهیان برمی‌خوریم.

این کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس شوراس اسلامی اما تنها هم‌حزبی زاکانی در جمعیت رهپویان نیست، بلکه با او نسبتی فامیلی هم دارد و به این اعتبار، باید او را سهمیه زاکانی در این لیست دانست.

قالیبافی جامانده از لیست حداد

فرشاد مهدی‌پور؛ فرشاد مهدی‌پور هم ازجمله همان جماعتِ مطبوعاتی‌های حذف ‌شده از لیست شانا است. مدیرمسوول، صاحب‌امتیاز و سردبیر روزنامه صبح‌نو نزدیک به محمدباقر قالیباف است و به همین دلیل نیز به‌رغم خط خوردن از لیست اصلی، همچنان در لیست یاران قالیباف حاضر است. او همچنین یکی از کاندیداهای پرشماری است که هویت سیاسی‌اش را در انتقاد از دولت و اصلاح‌طلبان جست‌وجو می‌کند. او اخیرا نوشت: «روحانی گفته که حدس زده است سقوط هواپیما عادی نیست و دستور بررسی داده است؛ خیلی بد است که رییس‌جمهوری مملکت این ‌را بگوید و رییس سازمان هواپیمایی‌ بگوید که مشکل فنی‌ بوده و هیچ احتمال دیگری نیست؛ چرا به این شکل دولت را اداره می‌کنید؟»

مدیر اسبق فارس در دو لیست

سیدنظام‌الدین موسوی؛ اگرچه همین چندی قبل، 10 نفر از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی از لیست شانا حذف شدند، اما اوهمچنان در این لیست باقی ماند. او البته همزمان در لیست پایداری‌ها هم حضور دارد. او از آن دست کاندیداهایی است که در توییتر به بیان نظراتش پرداخته و جالب آنکه شنیده‌های «اعتماد» از این حکایت دارد که او صاحب یکی از حساب‌های کاربری خاص نیز هست. اما شاید آنچه او را در عالم رسانه، برجسته کرده، مسوولیتش در مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس در سال‌های نه چندان دور باشد. مدیرمسوول اسبق روزنامه جوان، نویسنده روزنامه کیهان و سردبیر روزنامه ایران و خبرگزاری دانشجو در دوران تصدی اصولگرایان بر پاستور از جمله دیگر نکات کارنامه اوست.

یک بسیجی اهل رسانه

علی خضریان؛ خضریان ازجمله موسسان انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بوده است؛ هرچند باوجود اینکه عضو این انجمن بوده، گفته هرگز این موضوع را رسانه‌ای نکرده است. با این حال، شاید بتوان گفت از طریق همین تشکیلات دانشجویی نزدیک به جناح راست بود. او پس از تغییر و تحولات اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت شورای سردبیری روزنامه فرهیختگان، وابسته به این دانشگاه درآمد و از همین طریق هم به عنوان سهمیه حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در لیست پایداری‌ها قرار گرفت.

مدعی جنم، پشتکار و مهارت

سید امیر سیاح؛ سیاح هم جزو افرادی است که سابقه فعالیت در مرکز پژوهش‌های مجلس را در کارنامه دارد و شبیه به خاندوزی، ظاهرا دانش‌آموخته اقتصاد است. مدیر گروه اقتصادی شبکه یک و تهیه‌کننده برنامه پایش، بخشی دیگر از سابقه و کارنامه اوست. سیاح همچنین سردبیر سایت الف بوده و بنابراین می‌توان گفت جزو سهمیه احمد توکلی و ایثارگران است. چندی پیش فیلم کوتاهی از او پخش شد که واکنش بسیاری از افکار عمومی را به دنبال داشت. او در آن فیلم گفت: «هرکس می‌خواهد ناراحت شود، بشود، می‌خواهید رای ندهید هم ندهید! هر کس نمی‌تواند در تهران ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد یا جنم ندارد یا پشتکار ندارد یا مهارت ندارد.»

دانشجوی سابق؛ نامزد پایداری

محسن دهنوی؛ دهنوی هم همچون ثابتی، مقطعی مسوول بسیج دانشجویی بوده اما نه در دانشگاه تهران و تربیت مدرس، بلکه در دانشگاه شریف. معروفیت دهنوی اما به سال 96 بازمی‌گردد.

زمانی که به‌همراه خانواده‌اش و به ‌منظور کار و پژوهش به امریکا سفر کرد، اما ماموران ایالات متحده مانع ورود آنها به خاک ایالات متحده شدند. دهنوی از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی است و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 92، مسوول ستاد دانشجویی سعید جلیلی بود و به این اعتبار، باید او را سهمیه جلیلی در لیست پایداری‌ها عنوان کرد.

یک دانش‌آموخته اقتصاد

احسان خاندوزی؛ وقتی فهرست‌های پرتعداد اصولگرایان که بعضا تا عدد 17 فهرست هم عنوان شد، به انتشار رسید، بسیاری از خود اصولگرایان از اینکه این همه فهرست انتخاباتی، از کارشناسان اقتصادی و اقتصاددانان کارکشته خالی است، گلایه کردند. در این اوضاع احسان خاندوزی از جمله معدود اقتصادی‌های فهرست‌های اصولگرایان است. او که عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است و مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس حالا باید بار سنگین اقتصاد در فهرست اصولگرایان را به‌ تنهایی به دوش بکشد. درحالی که جز سابقه علمی، چندان سابقه‌ای در حوزه اجرا و نظارت ندارد.

یار قالیباف، مشاور ولایتی

صالح اسکندری؛
اسکندری از جمله همان جماعتی است که ابتدا در فهرست اصولگرایان موسوم به شورای ائتلاف قرار گرفت، اما درنهایت همچون چندین و چند جوان دیگر عضو این فهرست خط خورد. او در این جماعت، از جمله نزدیکان به محمدباقر قالیباف بود و از قضا در لیست یاران قالیباف نیز گوشه‌ای به خود اختصاص داده است.

این کاندیدای اصولگرای انتخابات البته مدتی را نیز مشاور علی‌اکبر ولایتی بوده و در مقطعی دیگر، رییس سازمان چاپ و انتشارات و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد.

اسکندی همچنین عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت بوده است.

روحانی نزدیک به زاکانی

احمد نادری؛ هر چند به تازگی و در راستای فعالیت انتخاباتی‌اش به توییتر پیوسته اما در همان بدو ورود به این شبکه اجتماعی، در توییتی نوشت: «قبلا گفته‌ام، باز هم تکرار می‌کنم. آقای روحانی منفورترین رییس‌جمهوری تاریخ ایران و شاید جهان است.» موضع‌گیری فراتر از انتظار تند و تیز و آتشین درباره رییس‌جمهوری رسمی کشور که خواه ناخواه، این نگرانی را به وجود آورده که در صورت توفیق در انتخابات پیش‌رو، چه عاقبتی در انتظار دولت و مملکت خواهد بود. نادری همچنین عضو تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم است و رابطه نزدیکی با زاکانی دارد.

سهمیه مشاور فرمانده سپاه

مجتبی توانگر؛ توانگر هم از جمله افرادی است که از مرکز پژوهش‌های مجلس سر از لیست اصولگرایان در آورده است.

او هم در لیست شانا و هم در لیست یاران قالیباف حضور دارد و علاوه بر این گفته می‌شود که او سهمیه حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران است و گفته می‌شود به این اعتبار در فهرست اصولگرایان قرار گرفته است.

مجتبی توانگر همچنین مدتی در جمعیت ایثارگران فعالیت داشته است و جز اینها سابقه عضویت در روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری فارس را نیز در کارنامه مختصر خود دارد.

یارجلیلی درجمع پایداری و شانا

علی جعفری؛ دبیر
اسبق جنبش‌عدالت‌خواه دانشجویی شاید از جمله مهم‌ترین نقاط کارنامه مختصر این کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد. هرچند فارغ از این سابقه مختصر در فعالیت دانشجویی، علی جعفری از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی نیز هست و برای مدتی مسوول دفتر او در شورای عالی امنیت ملی بوده است و بیراه نیست اگر بگوییم به ‌واسطه همین نزدیکی با سعید جلیلی امروز توانسته نه‌تنها در لیست پایداری‌ها، بلکه همزمان در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان موسوم به لیست «ایران سربلند» نیز حضور
داشته باشد.

از وزارت خارجه تا پارلمان

ابوالفضل عمویی؛ سهمیه علیرضا زاکانی تنها محدود به یک لیست شورای ائتلاف اصولگرایان موسوم به شانا نیست و دامنه حضور نزدیکان زاکانی به دیگر لیست‌های اصولگرا هم کشیده شده. عمویی هم از دیگر افرادی است که به‌ واسطه سهمیه زاکانی در لیست اصولگرایان جای گرفته است.

او عضو جمعیت رهپویان است و از جمله کاندیداهایی است که سابقه فعالیت رسانه‌ای را نیز در کارنامه خود دارد و در مقطعی سردبیر «تهران تایمز» بوده است.

عمویی پس از مدتی به استخدام وزارت خارجه درآمد و نقش رایزن فرهنگی ایران در ژاپن را ایفا کرد.

از جنجال انتصاب تا نامزدی

میعاد صالحی؛ ماجرای انتصابش در مقام مدیرعامل صندوق بازنشتگی کشوری حواشی بسیاری را به راه انداخت و درنهایت نیز همین حواشی بود که منجر به آن شد، او تنها ساعاتی پس از انتصاب در این مقام، با تذکر حسن روحانی رییس‌جمهوری برکنار شود. میعاد صالحی جوانی است از همین جماعت پرتعداد جوانان اصولگرا که حالا هنوز نیامده، می‌خواهند تا انتهای مسیر بروند، آن هم با سرعت و شتابی کنترل‌ناپذیر. صالحی که متولد 61 است، ازجمله معدود اصولگرایانی است که در رشته‌های زیرمجموعه اقتصاد فارغ‌التحصیل شده اما درنهایت نه در لیست شانا قرار گرفت، نه لیست پایداری و نه لیست یاران قالیباف اما حاضر به انصراف به نفع همفکرانش نشده تا به‌طور مستقل وارد رقابت شود.

ناآشنایی در جمع ناآشنایان

محسن مهدیان؛ محسن مهدیان هم یکی دیگر از آن گروه 10 نفره جوانان اصولگرای فعال در رسانه‌های منتسب به جناح راست است که ابتدا نامش در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت، اما درنهایت از سوی این شورا ردصلاحیت و کنار گذاشته شد.

این کاندیدای اصولگرای انتخابات چنانکه در بیوگرافی مختصری که از او در دست است، می‌خوانیم در حال حاضر از جمله اعضای تحریریه خبرگزاری اصولگرای فارس است و با این اوصاف، اکنون باید ببینیم با این کارنامه، در صورت کسب توفیق در انتخابات، چگونه می‌خواهد به جنگ مشکلات ریز و درشت کشور برود.

از کانال تلگرامی تا پارلمان

سعید احدیان؛ نامش در لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی هم آمد اما پس از مدتی، در فهرست ردصلاحیت‌شدگان شورای ائتلاف قرار گرفت و از لیست اصولگرایان حذف شد.

مدیرمسوول روزنامه خراسان و مدیر کانال آخرین خبر از جمله سوابق او در عالم
سیاست یا به بیان دقیق‌تر حوزه رسانه است.

این کاندیدای اصولگرای انتخابات هم عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است و به این واسطه، یکی از سهمیه‌های پرشمار علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران که این‌ روزها از قم وارد کارزار انتخابات شده است.

خیز عدالتخواه برای پارلمان

وحید اشتری؛ وحید اشتری هم از جمله خط‌خوردگان رسانه‌ای لیست شورای ائتلاف اصولگرایان است که حالا ظاهرا به عنوان لیست اصلی جناح راست با شعار «ایران سربلند» در معرض انتخاب شهروندان قرار گرفته است. آن هم در حالی که اصلاح‌طلبان عملا جایی در این رقابت ندارند. اشتری اما پس از جا ماندن از لیست اصولگرایان، حاضر به انصراف به نفع همفکرانش نشد و می‌خواهد به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شود. او که زمانی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده و بعدها به جنبش عدالت‌خواه گرایش پیدا کرد؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که از جمله جانبازان مدافع حرم است.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد کاندیدای اصولگرای انتخابات لیست شورای ائتلاف اصولگرایان لیست یاران قالیباف لیست شورای ائتلاف فهرست اصولگرایان مرکز پژوهش های مجلس لیست اصولگرایان لیست پایداری ها دولت و اصلاح طلبان رقابت انتخاباتی سابقه فعالیت جوانان اصولگرا فرشاد مهدی پور جمعیت رهپویان دانشگاه تهران انقلاب اسلامی کارنامه مختصر بسیج دانشجویی علیرضا زاکانی جمله اعضای لیست شانا رییس جمهوری گفته می شود درباره شان سعید جلیلی شاید بتوان پس از مدتی قرار گرفت جناح راست چهره هایی جالب آنکه یامین پور رسانه ای نیز هست سال ها حذف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است

روابط عمومی شورای وحدت اصولگرایان، درباره زمان انتشار فهرست کاندیداهای مورد حمایت این تشکل سیاسی در دور دوم انتخابات توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، احسان محمدحسینی معاون روابط عمومی و رسانه شورای وحدت، اظهار کرد: با عنایت به اصول حرفه‌ای و پرهیز از ایجاد شائبه و جلوگیری از انتشار شایعات بی‌اساس، ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است.

وی افزود: فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • عجیب اما واقعی؛ جلسه سمیعی با حجازی در دفتر آجورلو برگزار شد! + عکس
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است