Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ششمین نشست کارگروه تخصصی کودکان کار و خیابان، گفت: پدیده کار کودک و کودکان کار رابطه مستقیمی با فقر دارد و این موضوع در جامعه‌ای با شرایط فعلی نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار کودک کار در مراکز پرتو شهرداری تهران تحت پوشش‌ هستند، افزود: موضوع کودکان کار در همه جای ایران به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی وجود دارد و این مهم، نیازمند یک دستور کار ملی و جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت شهری از سال ۹۳ با همکاری سازمان‌های غیر دولتی و مردم‌نهاد شروع به فعالیت در حوزه کودکان کار و خیابان کرده و در حال حاضر نزدیک به۴ هزار کودک آسیب‌دیده و کودک کار در مراکز پرتو و یک هزار کودک در مدارس صبح رویش مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در سال آینده، اظهار کرد: اولین موضوع مهم در دستور کار این سازمان در سال ۹۹، به طور خاص حذف کودکان از چرخه زباله‌گردی است. همچنین ایجاد ۵ مرکز سیار تجهیزشده با امکانات پزشکی و ... جهت خدمات‌رسانی به کودکان کار و خیابان، آموزش کارکنان حوزه اجتماعی و در نهایت بحث توانمندسازی از موضوعات بسیار جدی‌ در دستور کار است.

حسینی، برنامه‌ریزی برای توانمندسازی خانواده‌ها جهت ایجاد معاش پایدار را از دیگر برنامه‌های سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در سال آینده عنوان کرد.

کد خبر 485221 برچسب‌ها حقوق کودکان کودکان کودک کار شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق کودکان کودکان کودک کار شهرداری تهران کودکان کار و خیابان مراکز پرتو دستور کار هزار کودک کودک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به در پیش بودن ایام ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت‌های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه بزرگداشت سالگرد رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین‌بندی‌های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری گفت: ضعف روابط عمومی‌ها در مباحث اطلاع‌رسانی در ویژه برنامه‌ها، مراسم‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

خلیل‌پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم است، تصریح کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری جشنواره‌ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی است.

وی با اشاره به ضرورت نام‌گذاری تمامی پل‌های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآور شد: برخی از پل‌های شهر مزین به نام‌های مقدس همچون پل مادر و پل خاتم الانبیا (ص) و … بوده و تزئینات و فضاسازی پل‌ها تا حدودی متناسب با نام آن‌ها انجام شده و در سایر پل‌های سطح شهر هم باید اقداماتی نظیر آن‌ها انجام شود.

خلیل‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره‌برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می‌تواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان، در آن استفاده شود.

کد خبر 751211

دیگر خبرها

  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای