Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@11:23:40 GMT

واحدهای مسکونی محرومان ایمن سازی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۲۹۰۵

واحدهای مسکونی محرومان ایمن سازی می‌شوند

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی گفت: ارتقای ایمنی واحدهای مسکونی محرومان و مددجویان تحت پوشش ، ساختمان‌های اداری بهزیستی و مراکز نگهداری معلولین و سالمندان جامعه در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.

به گزارش برنا،محمدرضا کاظم‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه مدیریت بحران اداره بهزستی خلخال افزود: تاکنون ۱۴ جلسه ستاد مدیریت بحران در کشور برگزار شده و در این خصوص دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌هایی تهیه شده که در آن وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص و به آنها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم دقت در کیفیت اجرای پروژه‌های ساخت مسکن محرومان در مناطق مختلف کشور گفت: در بازدیدهای چند روز گذشته از مناطق آسیب‌دیده از بحران برف استان‌های اردبیل و گیلان مشاهده واحدهای مسکونی تاره احداث شده برای مددجویان تحت‌پوشش که آسیب‌دیده و دچار خسارت شده بودند ، قابل تامل بود.

وی با اشاره به اهمیت آمادگی مسوولان و کارکنان ادارات بهزیستی برای مقابله و رویارویی با بحران‌های مختلف طبیعی و غیرطبیعی اظهارداشت: ستاد مدیریت بحران بهزیستی مراکز استان‌ها باید بصورت مرتب و ماهانه برگزار شود تا آمادگی کامل در حوادث و بحران‌ها را داشته باشیم.
رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی همچنین به ایمنی مراکز بهزیستی اشاره کرد و گفت: ایمنی و امنیت ساختمان‌های مراکز باید بطور مستمر بازدید و از نگاه پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران و تخصصی ارزیابی شود تا در حوادث غیرمترقبه با مشکل روبرو نباشیم.
او افزود: اعضای تیم محب و اورژانس اجتماعی همیشه باید آماده باشند و از تعامل و حمایت دستگاه‌های اجرایی ، خیرین ، موسسات خیریه و ظرفیت‌های بومی در حوادث غیرمترقبه استفاده کنیم.
کاظم‌زاده مستندسازی اقدامات و فعالیت‌های ستاد بحران استان‌ها را خواستار شد و نقش بنیاد مسکن در ارزیابی خانه‌های معلولین و مددجویان بهزیستی که در حوادث تخریب شده را مهم دانست.

وی گفت: پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن جامعه هدف بهزیستی می‌توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی روستایی و ۵۰۰ میلیون ریالی شهری با کارمزد پایین و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بلاعوض بهزیستی در مناطق روستایی و ۲۰۰ میلیون بلاعوض بهزیستی در مناطق شهری استفاده نمایند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح جامع حمایت از حقوق معلولین و مصوب مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های اجرایی کشور بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت این قانون در  مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و همچنین جذب سه درصد از استخدامی‌های خود از جمع جمعیت معلول جامعه هستند.

وی گفت: اجرای درست این طرح موجب کاهش هزینه‌ها ، ارتقای سطح خدمات ارائه شده به قشر معلول و آسیب‌پذیر جامعه خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد مدیریت بحران دستگاه های اجرایی سازمان بهزیستی واحدهای مسکونی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این ستاد همچنین به عشایر توصیه کرد با توجه به احتمال طوفان در مناطق ییلاقی از تردد و کوچ تا صاف شدن و پایداری هوا خودداری کنند.
در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان، دستگاه‌های عضو آمادگی خود را برای امداد و خدمات رسانی در هشدار روز‌های اخیر اعلام کردند.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد، از صبح فردا ۱۳ اردیبهشت، باران استان را فرا می‌گیرد.
 این سامانه بارشی تا اواخر فردا در استان ادامه دارد.
بارش شدید باران، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن دره‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز شدن سد‌ها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر