Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به آغاز خانه‌ تکانی به مناسب عید نوروز توصیه‌ هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود. 1- در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و چهار پایه از سطح اتکایی آن با زمین کاملا مطمئن بشوید و از نوع استاندارد و نردبان  دو طرفه استفاده کنید در زمان پاک کردن شیشه و پنجره های منزل با رعایت احتیاط از  رفتن بر روی نرده ها و یا قرنیزها جدا خودداری کنید 2-شستشوی وسایل برقی در سقف و ارتفاع منزل مانند لوستر- چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی افراد وجود دارد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس آن را پاک کنید و حتما از کفش یا کف پوش عایق استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
3-  در زمان جابجایی لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز کاملا احتیاط کنید و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و سیلندر را با کف آب و صابون کنترل کنید و از نشت نداشتن گاز مطمئن شوید ضمنا برای تعویض بموقع شیلنگ های رابط گاز که فرسوده باشند اقدام کنید 4- از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل بصورت فردی خودداری کنید و در این موارد از کارگران حرفه ای و یا کار گروهی بهره گیری کنید تا در ایام نوروزی دچار ناراحتی کمر و عوارض ناشی از آن نشوید 5- از شستشوی پرده – کف آشپزخانه – حمام وغیره که آلوده به مواد روغنی باشند با مواد سریع الاشتعال جدا خودداری کنید 6- از ریختن مواد اشتعال در چاه های فاضلاب – دستشویی و غیره خودداری کنید چرا که در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار زیاد است 7-از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس - جوهرنمک و غیره  روی زمین و در دسترس کودکان خودداری و در حد استاندارد از آن استفاده کنید 8-شارژ بموقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما میتواند کمک بسزایی در زمان آتش سوزی احتمالی باشد لذا توصیه می شود برای شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوروز خانه تکانی استفاده کنید خودداری کنید آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت:این حادثه ساعت ۱۹:۵۷ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد.

کوروش سبزعلی افزود:با اعلام این حادثه ۲۵ آتش نشان از ۶ ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان سلمان فارسی شرقی اعزام شدند.

وی ادامه داد:در این حادثه که در یک فروشگاه پلاسکو رخ داد، آتش نشانان ضمن ایمن سازی توانستند حریق را مهار و از گسترش آن جلوگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد:علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان