Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:31:25 GMT

مبارزه با مواد مخدر باید به یک فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۳۵۴۲

مبارزه با مواد مخدر باید به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر؛ هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: همه در مقابل پدیده اعتیاد وظیفه سنگینی داریم و باید روی آن متمرکز شویم تا آسیب‌ها کاهش یابد.

وی افزود: هر چند امروز به یک موهبت بزرگ بنام جمهوری اسلامی رسیده ایم که مرهون خون شهداست اما به دلیل تداوم دشمنی‌ها با پدیده‌ها و آسیب‌هایی روبرو هستیم که اگر به آن اهمیت ندهیم به بحران و تهدید تبدیل شده و ما را دچار چالش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور بیان کرد: وظیفه ما این است در مقابل این مسائل حساسیت نشان دهیم و برای مقابله برنامه داشته باشیم.

استاندار قزوین یادآور شد: مواد مخدر یک پدیده مخرب برای جامعه است و بسرعت در روش‌های مختلف جای خود را پیدا می‌کند و به بهانه‌های کاهش وزن و ارامش روحی همه را درگیر کرده است و در قالب‌های درمانی و فعالیت‌های ورزشی و صنعتی به جامعه تحمیل می‌شود.

وی گفت: در مواد مخدر صنعتی آسیب جدی تر است و اگر به آن اهمیت ندهیم باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم.

جمالی پور افزود: در موضوع مواد مخدر یک بخش از کارها سیاسی، اجتماعی و ابزاری است که قدرت کشور را دچار چالش می‌کند لذا رسالت ما سنگین است و در این پدیده باید مسئولیت اجتماعی را بپذیریم و از ابزارهای فرهنگی درست استفاده کنیم تا پیشگیری محقق شود.

وی اظهار داشت: اعتیاد پشت درهای خانه همه ما قرار دارد و اگر غفلت کنیم به ما هم آسیب می‌زند، لذا مقابله با آن وظیفه همگانی است و نقش همه در آن اهمیت دارد و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما باید روی آن تمرکز کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی در اجرای برنامه‌ها نباید فقط روی پول تمرکز کرده تا کار معطل به اعتبار باشد بلکه همه باید احساس مسئولیت کرده و
در حد توان خود کار کنیم و رسانه ملی به این موضوع اهمیت بیشتری دهد.

وی گفت: استاندار و مدیران هم باید به موضوع مواد مخدر اهمیت دهند و آن را از احداث یک واحد صنعتی مهم‌تر بدانند و به فکر مسئولیت جمعی خود باشیم.

جمالی پور تصریح کرد: گام بعدی بررسی علت‌ها و راه‌های پیشگیری است و باید برنامه سازی کنیم تا به نتیجه برسیم لذا از نمایندگان دستگاه‌ها انتظار داریم گزارش دهند در این زمینه چه اقداماتی کرده اند.

کد خبر 4856789

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین مواد مخدر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان بیرجند خطبه های نماز جمعه مواد مخدر جمالی پور آن اهمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک