Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در استان البرز برای توسعه راه‌های روستایی آسفالته و همچنین عملیات بهسازی و روکش راه‌های روستایی که نیاز به رسیدگی دارد، اظهار کرد: البرز دارای هزار و ۷۲ کیلومتر راه روستایی است که ۷۹۱ کیلومتر راه آسفالت، ۱۲۲ کیلومتر راه شوسه و ۱۵۹ کیلومتر نیز خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۷۹۱ کیلومتر راه روستایی استان البرز حدود ۳۲۰ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد، گفت: در کل اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است تا عملیات احداث راه آسفالته در ۲۸۱ کیلومتر راه شوسه و خاکی روستایی استان و همچنین عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی موجود البرز به انجام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز افزود: در حال حاضر در قالب ۲۰ قرارداد و با اعتباری ۵۴۶ میلیارد ریالی در حدود ۱۷۳ کیلومتر راه روستایی استان البرز عملیات احداث، بهسازی و روکش آسفالت در حال انجام است که از این میزان در ۶۳ کیلومتر عملیات آسفالت انجام شده و اکنون آماده بهره برداری است.

قزوینیان تاکید کرد که به یقین با اتمام کل این پروژه‌ها در قالب ۲۰ قرارداد منعقده با پیمانکاران، حدود ۱۶ درصد از راه‌های روستایی استان البرز احداث، بهسازی و یا روکش آسفالت می‌شود.

افتتاح آسفالت راه روستایی «مورود»

وی در بخش دیگری در خصوص وضعیت اجرایی پروژه‌های راه روستایی استان البرز، گفت: با توجه به تصویب نامه شورای عالی اداری تمامی مسئولیت و اعتبارات بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی روستایی از ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز افزود: به دنبال ابلاغ این مصوبه به استان‌ها در البرز عمده اعتبارات مصوب احداث و بهسازی راه‌های روستایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به اداره کل راهداری و حمل و جاده‌ای البرز واگذار شد.

قزوینیان با بیان اینکه بیشتر قراردادهای جاری جهت احداث راه‌های روستایی با اعمال ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان خاتمه یافته و در حال تشریفات قانونی جهت تحویل پروژه‌ها از پیمانکاران مربوطه است، عنوان کرد: باقی قراردادهای جاری در سطح چند شهر استان در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی کل محورهای روستایی در دست اقدام در البرز حدود ۶۹ درصد است.

وی بیان کرد: عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی «مورود» به طول ۵.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده است، اعتبار مصوب این پروژه ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان چهار هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

راه روستایی عبدل آباد تکمیل شده است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به عملیات احداث راه روستایی «شلینک» شهرستان کرج به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار مصوب ۱۰ هزار میلیارد ریالی گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

به گفته قزوینیان عملیات احداث و بازسازی راه‌های روستایی کرج از جمله آتشگاه به دوران به طول ۱۹.۵ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۷ درصد در حال انجام است و اعتبار مصوب این پروژه بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد بوده که از این میزان حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی گفت: در سطح شهرستان نظرآباد نیز عملیات احداث راه روستایی صفر خواجه به صالحیه به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار مصوب ۲ هزار میلیارد ریالی انجام شده است، این پروژه با پیشرفت ۱۰۰ درصدی آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل راه روستایی عبدل آباد شهرستان نظرآباد به طول ۲ کیلومتر نیز با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به مرحله افتتاح رسیده است، گفت: اعتبار مصوب این پروژه نیز ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

لزوم بهره برداری از روکش آسفالت محور آتشگاه- دوران

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص آمار آسفالت راه‌های روستایی استان البرز در ۹ ماهه نخست سال جاری، توضیح داد: در این رابطه در شهرستان طالقان عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور طالقان - جوستان - گته ده به طول ۰.۵ کیلومتر و همچنین عملیات احداث و آسفالت محور جوستان به گته ده نیز به طول ۰.۵ کیلومتر نیز نیمه تمام است و هنوز قابلیت افتتاح ندارد، در این میان پروژه احداث راه روستایی موچان شهرستان طالقان به طول ۱.۵ کیلومتر امسال در هفته دولت افتتاح شد.

قزوینیان با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی مورود شهرستان کرج به طول ۵.۵ کیلومتر امسال در هفته دولت بهره برداری شد، افزود: عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور آتشگاه- دوران نیز به طول ۴ کیلومتر پروژه‌ای نیمه تمام بوده و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است

کد خبر 4856809

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت استان البرز اداره کل راه و شهرسازی البرز راه روستایی انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان بیرجند خطبه های نماز جمعه عملیات بهسازی و روکش آسفالت کیلومتر راه روستایی راه روستایی استان البرز آسفالت راه روستایی احداث راه روستایی هزار میلیارد ریال روکش آسفالت محور عملیات احداث راه حال انجام همچنین عملیات راه های روستایی پیشرفت فیزیکی ۵ کیلومتر میلیارد ریالی بهره برداری کیلومتر نیز ۳۲۰ کیلومتر ۱۰۰ درصدی انجام شده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین عصر چهارشنبه در بازدید از جاده خوی به رازی اظهار کرد: طرح تعریض و آسفالت محور ترانزیتی خوی به رازی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حوزه راه بود که عملیات اجرایی آن در سه قطعه در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۲۲ کیلومتر این محور در سال‌های گذشته و در مدت ۲۰ سال تعریض و آسفالت شده بود که بعد از سفر دولت سیزدهم به آذربایجان غربی ساخت و تکمیل این جاده سرعت گرفت.

رهبردین افزود: این محور به طور ۶۵ کیلومتر از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است که قبل از سفر ۳ کیلومتر آن تعریض و آسفالت شده بود.

وی افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان و در دو مرحله با اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دوسال گذشته در حال حاضر ۳۰ کیلومتر این محور مهم ترانزیتی تعریض، آسفالت و آماده بهره برداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: پیمانکار در حال حاضر در ۱۳ کیلومتر باقی مانده این طرح عملیات اجرایی تعریض و آسفالت را ادامه می‌دهد که برای تسریع در تکمیل این جاده بر ضرورت توسعه جبهه‌های کاری تاکید شد.

وی افزود: در قطعه ۱۳ کیلومتری ۳ پل غیر همسطح نیز احداث می‌شود که مصالح لازم برای اجرای این پل‌ها تأمین شده و کارگاه در حال تجهیز است.

رهبردین با اشاره به اهمیت این محور بر ضرورت آغاز هرچه سریع‌تر ترانزیت زمینی کالا از محور خوی به رازی و ترکیه گفت: با توجه به نیاز استان برای تکمیل طرح‌های منتهی به پایانه‌های استان تکمیل این طرح نیز در اولویت طرح‌های عمرانی استان تا پایان سال جاری قرار دارد.

علی نژاد فرماندار خوی هم در بازدید از این طرح با اشاره به ضرورت حذف نقاط خطر خیز این محور از سرگیری عملیات حفر تونل جدید در این محور با خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ متر از این تونل ۵۱۰ متری حفر شده و عملیات برای تکمیل آن از سرگرفته شده است.

محور خوی به رازی نزدیک ترین محور از ایران به ترکیه است و نقش بسیار مهمی را در کاهش مصرف سوخت و افزایش تردد مسافر و توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کند.

در یک سال گذشته با وجود نیمه تمام بودن، این جاده بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مسافر از این محور به ترکیه و ایران از طریق پایانه رازی -کاپی کوی تردد کرده‌اند و این محور یکی از پر ترافیک‌ترین محورهای مسافرت بین المللی در مناطق مرزی کشور بود.

کد خبر 6094759

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد