Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلایل شکست شب گذشته سپاهان را می‌توان در عدم شناخت دقیق از تیم حریف، فقدان نظم تاکتیکی، افت آمادگی جسمانی سپاهانی‌ها و عدم هماهنگی آنها خلاصه کرد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته دوم دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020، برابر السد قطر به میدان رفت و مقابل این تیم با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان شب گذشته در حساس‌ترین بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل السد شکست تلخ و سنگینی را پذیرفت تا علاوه بر از دست دادن سرگروهی، کار برای صعود زردپوشان سخت شود. شاگردان قلعه‌نویی در شرایطی مقابل السد به میدان رفتند که در هفته نخست مرحله گروهی، پیروزی دلچسبی مقابل العین به دست آورده بودند و با توجه به تساوی تیم‌های النصر و السد در روز نخست رقابت‌ها، صدرنشین گروه D به شمار می‌آمدند.

زردپوشان اصفهانی با شکست مقابل السد 3 امتیازی باقی مانده و بعد از تیم‌های السد و النصر که 4 امتیازی هستند، در رده سوم جدول گروهی جای گرفته‌ و منتظر بازی با النصر عربستان هستند.

سپاهان در این دیدار نمایش قابل قبولی را ارائه نداد و حرف چندانی برای گفتن نداشت. سپاهان برخلاف بازی اول مقابل العین، در زمین گیج و سردرگم نشان داد و فاقد نظم تاکتیکی بود. سرمربی زردپوشان در این دیدار قصد داشت با اجرای بازی دفاعی و بسته نگه داشتن دروازه سپاهان، مانع شکست خوردن تیمش شده و حداقل امتیاز ممکن را در زمین حریف به دست آورد.

قلعه‌نویی در این دیدار، تیمش را با همان آرایش همیشگی 1-4-1-4 به زمین فرستاده بود و سعی داشت تا با تصاحب میانه میدان، قدرت هجومی السد را کنترل کرده و در ضدحملات به گل برسد. برنامه سپاهانی‌ها برای کنترل خط حمله السد این بود که مالکیت توپ را به قطری‌ها واگذار کرده و خود کنترل فضاهای زمین را در اختیار بگیرند و با پرس بازیکنان مقابل و ارائه بازی تخریبی، مانع از موقعیت‌سازی تیم السد شوند. تاکتیک قلعه‌نویی در نیمه نخست جواب داد و زردپوشان اصفهانی بازی هوشمندانه و پایاپایی را با السدی‌ها به نمایش گذاشتند اما با شروع نیمه دوم توان بدنی سپاهانی‌ها کاهش پیدا کرده و تمرکز لازم را از دست دادند و پس از دریافت گل نخست، دفاع این تیم از هم فروپاشیده و کنترل بازی دست آنها خارج شد.

شاگردان ژاوی آنالیز کاملی از بازی سپاهان داشته و در طول بازی به خصوص نیمه دوم تمامی راه‌های نفوذ این تیم را بسته و نیروی هجومی سپاهانی‌ها را به خوبی کنترل کردند. از طرف دیگر غیبت کی‌روش استنلی در این دیدار مشکل‌ساز شد و قربانی نتوانست در زدن ضربات آخر خوب عمل کند و علاوه بر آن مصدومیت رفیعی و تعویض اجباری این بازیکن، خلاقیت خط میانی سپاهان را به شدت کاهش داد. از طرفی مشکل همیشگی سپاهانی‌ها یعنی نداشتن پلن جایگزین برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرد و زردپوشان اصفهانی نتوانستند موقعیت گلزنی چندانی خلق کنند. آمار عجیب یک شوت در چارچوب سپاهان مقابل 9 شوت در چارچوب السدی‌ها به خوبی عیان می‌سازد که تیم قلعه‌نویی تا چه حد از نداشتن برنامه جایگزین برای خلق موقعیت ضربه خورده است.

یکی از نکات قابل‌توجه نمایش سپاهان مقابل السد پایین آمدن ضریب دقت بازیکنان در زدن ضربات نهایی و کاهش نرخ بهره‌وری بازیکنان از موقعیت‌های ایجادشده است. آمار بازی نشان می‌دهد که بازیکنان سپاهان شب گذشته در جریان بازی 12 بار اقدام به شوت‌زنی کرده‌اند که تنها یک ضربه آنها درون چارچوب بوده و سایر موقعیت‌های خلق شده دقت لازم را نداشته است. این در شرایطی است که از 17 شوت السدی‌ها 9 شوت آنها درون چارچوب بوده و به خوبی گویای نرخ بهره‌وری و ضریب دقت بالای بازیکنان این تیم است.

یکی دیگر از مشکلات بارز سپاهان در بازی شب گذشته، افت میزان آمادگی جسمانی بازیکنان این تیم در نیمه دوم بازی است. بازیکنان سپاهان در روند نیمه دوم بازی، بارها دوئل‌ها و کورس‌های فردی را به رقیب واگذار کرده و تحت فشار پرس سنگین قطری‌ها مرتکب اشتباهات فردی زیادی شدند که تأثیر بارز آن روی هر 3 گل السد مشخص است.

سپاهان شب گذشته در بیشتر پارامترهای فنی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس، تعداد شوت و شوت‌های در چارچوب ضعیف‌تر از السد ظاهر شد و نتوانست در فاز هجومی بازی باکیفیتی را ارائه دهد. شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی تلاش داشتند تا تاکتیک همیشگی‌هاشان ارسال‌ از کناره‌ها، شوت از راه دور و توپ‌های بلند به گل برسند، اما خط میانی سپاهان نتوانستند مهاجمان را تغذیه کرده و موقعیت‌سازی کنند و اندک موقعیت‌های به دست آمده نیز با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت.

لیگ قهرمانان آسیا| سپاهان در آمار هم حرفی برای گفتن مقابل السد نداشتلیگ قهرمانان آسیا| شکست سنگین سپاهان مقابل تیم سابق قلعه‌نویی/ ناکامی‌های نماینده‌های‌ ایران تکمیل شدروایت استاد الدوحه از آسایش سپاهان در قطر و ترکیب احتمالی این تیم

یکی دیگر از نکات منفی بازی سپاهان مقابل السد به تعویض‌های قلعه‌نویی برمی‌گردد. خروج منصوری و جایگزینی میرزایی عملاً توان دفاعی سپاهان را در جناح راست کاهش داده و به عناصر هجومی السد به خصوص بونجاح و اکرم عفیف اجازه داد تا با سرعت و خلاقیت بالای خود بارها خط دفاعی سپاهان را دور زده و خلق موقعیت کنند. خروج رفیعی نیز اگرچه از سر اجبار بود اما جایگزینی شهباززاده که از قدرت حمل توپ و پایین‌تری برخوردار بوده و خلاقیت کم‌تری نسبت به رفیعی دارد، عملاً توازن خط میانی سپاهان را برهم زد و هافبک‌های این تیم را از جریان بازی محو کرد.

در فاز دفاعی سپاهان برخلاف بازی‌های قبلی خود، آشفته بود. دریافت گل زودهنگام در نیمه دوم، موجب شد تا تمرکز روانی مدافعان به‌هم ریخته و مرتکیب اشتباهات فردی زیادی شوند و به مهاجمان فرصت‌طلب السد موقعیت زیادی دهند.

در آن سو السدی‌ها شب گذشته باهوش ظاهر شده و بازی باکیفیت و تماشایی را به نمایش گذاشتند. شاگردان ژاوی آنالیز دقیق و کاملی از نحوه بازی سپاهان داشتند و نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی می‌شناختند. بازیکنان السد از هماهنگی بالا و نظم تیمی و تاکتیکی خارق‌العاده‌ای برخوردار بودند. شاگردان ژاوی در فاز هجومی عملکرد بدون نقصی ارائه کرده و با استفاده از خلاقیت و سرعت بالای عناصر هجومی السد به ویژه زوج عفیف-بونجاح و مندس-عفیف بارها روی دروازه سپاهان خطرساز شدند. السدی‌ها در فاز هجومی برنامه داشتند تا با حرکات ترکیبی، فرارهای عمقی و ارسال‌های عرضی دست به خلق موقعیت زده و به گل برسند و در نیمه دوم برنامه‌های تاکتیکی را به طور کامل پیاده کردند و اگر واکنش‌های نیازمند نبود، ممکن بود سپاهان با نتیجه سنگین‌تری شکست بخورد. در فاز دفاعی نیز السدی‌ها شب آرامی را پشت سر گذاشتند و اجازه خلق موقعیت چندانی به بازیکنان سپاهان ندادند.

قلعه‌نویی: انتظار این شکست را نداشتیم

سرمربی تیم سپاهان اعلام کرد انتظار شکست برابر السد دوحه با نتیجه 3 بر صفر را نداشت.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی سپاهان برابر السد در هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا که با شکست 3 بر صفر شاگردانش به پایان رسید گفت: می‌دانستیم که السد تیم قدرتمند و سختی است اما انتظار این شکست را نداشتیم.

سرمربی تیم سپاهان ادامه داد: در نیمه نخست بازی خوبی انجام دادیم و از فرصت‌های گلزنی استفاده نکردیم. مصدومیت سروش رفیعی و اشتباهات دیگر بازیکنان روی عملکرد تیم سپاهان تاثیر گذاشت. برابر حریف سرسختی بازی کردیم و این شکست‌ها در فوتبال رخ می‌دهد. مهمترین مساله برای من بازگشت سریع سپاهان به فرم خوب خود در بازی‌های آینده است.

ژاوی: از این پیروزی بسیار خوشحالیم

سرمربی السد قطر گفت: از پیروزی برابر سپاهان بسیار خوشحالم.

ژاوی، سرمربی اسپانیایی السد دوحه در نشست خبری پس از بازی برابر سپاهان که با پیروزی 3 بر صفر تیمش پایان یافت اظهار داشت: از این پیروزی و عملکرد بازیکنان السد بسیار خوشحالم. سبک خوبی از بازی را به نمایش گذاشتیم و یکی از بهترین بازی‌های تیم السد در لیگ قهرمانان آسیا بود. همچنین از هواداران تیم السد به خاطر حمایت همه‌جانبه جهت رسیدن به نخستین پیروزی قدردانی می‌کنم.

ژاوی ادامه داد: پس از کسب 4 امتیاز در 2 بازی نخست در شرایط خوبی قرار داریم اما نباید فراموش کنیم که رقابت سختی در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا است. برای صعود از مرحله گروهی باید در بازی  بعدی با تیم العین امارات پیروز شویم.

انتهای پیام/170/ ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاهان شب گذشته لیگ قهرمانان آسیا زردپوشان اصفهانی بازیکنان سپاهان خط میانی سپاهان شاگردان ژاوی دفاعی سپاهان سپاهان مقابل قلعه نویی فاز هجومی مرحله گروهی بازی سپاهان نیمه دوم خلق موقعیت مقابل السد تیم سپاهان برابر السد سپاهانی ها هجومی السد السدی ها تیم السد بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: بازی حساسی با استقلال خوزستان داریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بازی فردای تیمش مقابل استقلال خوزستان را حساس توصیف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اصفهان، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شما را پس از مدت‌ها می‌بینم و همانطور که می‌دانید اصفهان، نصف جهان! بازی فردا مقابل تیمی که برای بقا تلاش می‌کند، بسیار حساس خواهد بود. تیم در این شرایط معمولاً تلاش و انگیزه دو برابری دارد و ما برای پیروزی باید به‌خوبی تلاش کنیم.

پورموسوی: داور بازی با سپاهان شمالی است

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • نتیجه تساوی عادلانه بود/ بازیکنان تیم ما در نیمه‌های دوم انگیزه زیادی دارند
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی؛ ۲ تغییر اوسمار کدام بازیکنان هستند؟
  • درخواست امری از بازیکنان: انرژی را برگردانید
  • ده روسی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم و از عملکرد آن‌ها برابر یوونتوس خوشحالم
  • مورایس: بازی حساسی با استقلال خوزستان داریم
  • انتقاد تند ژاوی از عملکرد شاگردانش مقابل جیرونا
  • دلیل شکست اینتر در سری آ بعد از یک سال
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد