Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@13:39:46 GMT

سندرز: حاکمان سعودی «اوباش آدمکش» هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۴۵۵۳

سندرز: حاکمان سعودی «اوباش آدمکش» هستند

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با «سی ان ان» در انتقادی شدیداللحن از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تأکید کرد که حاکمان سعودی، «اوباش آدمکش» هستند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» نامزد احتمالی دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان»، ضمن انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را یک «دیکتاتور میلیاردر» توصیف کرد و دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سندرز: نخستین رئیس‌جمهور یهودی آمریکا می‌شوم یهودیِ تنها چطور بخت ترامپ را باز کرد؟ سندرز: ترامپ ذاتا یک دروغگو است

وی روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی گفت: «برای سالهاست که ما عاشق عربستان سعودی-همپیمان فوق‌العاده خود- بوده‌ایم. تنها مشکل این است که افرادی که این کشور را اداره می‌کنند، اوباش آدمکش هستند».

 این سناتور ایالت ورمونت در ادامه افزود به جای آنکه با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان که یک «دیکتاتور میلیاردر است، بسیار گرم و صمیمی باشیم»، واشنگتن باید برای حل اختلافات میان ریاض و ایران به منظور برقراری صلح در غرب آسیا تلاش کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «ما می‌توانیم سعودی‌ها و ایرانی‌ها را گرد هم آوریم و به آنها بگوییم که ما بعنوان یک ملت از صرف تریلیون‌ها دلار برای جنگ‌های بی‌پایان، خسته و دلزده شده‌ایم. آنها باید خودشان اقدامی را برای بهتر شدن اوضاعشان انجام دهند و ما منابعی را برای کمک به تحقق این امر در اختیار داریم».

این سناتور آمریکایی که آراء قابل توجهی را در دو انتخاب انجمن درون حزبی در ایالت «آیووا» و «نیوهمپشایر» به دست آورده است، همچنین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا در عین حمایت از رژیم صهیونیستی نباید، نیازهای فلسطینیان را نادیده بگیرد.

سندرز تصریح کرد که آمریکا باید بدون حمایت از «دولت راستگرای نژادپرستی که در حال حاضر در اسرائیل روی کار است»، از استقلال و امنیت شهروندان اسرائیلی حفاظت کند.

وی همچنین به بحران انسانی در غزه و نرخ بیکاری ۷۰ درصدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: «سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تحت پرچم عدالت گردهم آورد. ما سرمایه انجام چنین کاری را داریم. نمی‌توانیم فقط طرفدار اسرائیل باشیم و نیازهای مردم فلسطین را نادیده بگیریم. ما باید به هر دو طرف اهمیت دهیم».

این سناتور دموکرات، اظهارات مشابهی را در حین مناظره ریاست‌جمهوری ماه دسامبر مطرح کرد و گفت که سیاست خارجی آمریکا نباید فقط حمایت از اسرائیل باشد بلکه باید از فلسطینیان نیز حمایت شود.

سندرز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ نیز در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها رقیب «هیلاری کلینتون» بود و آرای مردمی او از کلینتون بیشتر بود اما آرای «موکلین غیرمتعهد» او را از رقابت خارج کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا انتخابات ریاست جمهوری 2020 محمد بن سلمان خاورمیانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا سعودی ها برنی سندرز هیلاری کلینتون غزه غرب آسیا آمریکا ولیعهد سعودی فلسطین نژادپرست فلسطینیان عربستان سعودی رژیم صهیونیستی سی ان ان انتخابات ریاست جمهوری عربستان سعودی دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص قیام دانشجویان آمریکایی، در بیانیه‌ای گفت: «نه آقای نتانیاهو. اشاره کردن به این نکته که کابینه افراطی شما در مدت شش ماه ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند، نه یهودستیزی محسوب می‌شود و نه طرفداری از حماس است». 

به گزارش هاآرتص، وی در ادامه این بیانیه گفت: «اگر بگوییم بمباران‌های شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت غزه) را بی‌خانمان کرده، یهودستیزی نیست».

سندرز در انتهای این بیانیه با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برچسب یهودستیزی سعی دارد جنایات رژیم اشغالگر را توجیه کند، گفت: «آقای نتانیاهو، لطفا با تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی کابینه افراطی و نژادپرست شما، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید... اینکه شما را در قبال اعمال‌تان مسئول بدانیم یهودستیزی نیست». 

اظهارات این سناتور آمریکایی یک روز پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را که به نشانه حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده‌اند «افرادی یهود‌ستیز» خواند. او که از قیام دانشجویان آمریکایی شوکه شده بود، این اعتراضات را محکوم کرد.

گفتنی است، پس از اینکه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک حین اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس دستگیر شدند، موج تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد. این اظهارات  واکنش شدید دانشجویان را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود