Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، صلاحیت دکتر محمد ذبیحی اگر چه در تاریخ 12 بهمن در شورای نگهبان مورد تایید قطعی قرار گرفت، سپس در تاریخ 22 بهمن به استناد بند الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شد.
 
این در حالی است که بر اساس اظهار نظر صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سازمان امور اداری و استخدامی به عنوان مراجع تفسیر کننده قانون، رئیس سازمان سمت مشمول بند ب ماده 29 قانون انتخابات است و بنابراین نیاز به استعفا از مقام خود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
اظهارنظر صریح مجلس شورای اسلامی درباره شمولیت بند ب ماده 29 برای رئیس سازمان سمت مبنی بر نیاز به استعفا
       
اظهارنظر صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شمولیت بند ب ماده 29 برای رئیس سازمان سمت مبنی بر نیاز به استعفا
       
اظهارنظر صریح سازمان اداری و استخدامی درباره شمولیت بند ب ماده 29 برای رئیس سازمان سمت مبنی بر نیاز به استعفا
 
اما موضوع جالب اینکه در پی این ردصلاحیت عجیب و بی سابقه در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، مردم مایوس و سرخورده از کم نام و نشان ترین نامزد حمایت می کنند!!

این گزارش حاکی است که انتخابات در حوزه شهرستان های گناباد و بجستان از استان خراسان رضوی شاهد اتفاقات عجیب و بی سابقه ای است. 

کم نام و نشان ترین نامزد این حوزه به دلیل عدم وجود فضای رقابتی در شهرستان مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته است!   
این نامزد که شغل فعلی اش دیوار نویسی است، تا کنون  هیچ گونه تبلیغی اعم از چاپ پوستر یا سخنرانی نداشته است. اما اکنون بزرگترین کانال تلگرام حامیان را در بین تمام نامزدهای شهرستان دارا است! و حتی در نظرسنجی های برگزار شده تلگرامی نفر اول است!

جالب است بدانید مرحوم دکتر احمدی ریاست سابق سازمان سمت با وجود ریاست بر این سازمان در دوره هفتم نماینده مجلس، آن هم از حوزه انتخابیه تهران بودند! چرا که سازمان سمت یک موسسه پژوهشی است و طبق قانون انتخابات روسای سازمان های پژوهشی برای شرکت در انتخابات نیاز به استعفا ندارند.

با اعلام این رد صلاحیت بی سابقه، سازمان امور اداری و استخدامی به عنوان مرجع تصمیم گیر در خصوص نیاز یا عدم نیاز به استعفا در اظهار نظر و نامه ای صریح بر عدم نیاز به استعفا تاکید می کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت حقوقی مجلس نیز این نظر را تایید می کنند.  

همچنین به دلیل جایگاه دکتر ذبیحی، بسیاری از مسئولان و سران برای حل مشکل تلاش می کنند، اما این نظرات و تلاش ها برای احقاق حق تا این لحظه موثر واقع نشده است. 

مشخص نیست چگونه صلاحیت تایید شده ذبیحی توسط شورای نگهبان، ناگهان در ساعات شروع تبلیغات ملغی می شود، در حالی که طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن مهلت رسیدگی به شکایات رد صلاحیت شدگان و بررسی مدارک جدید بوده است و در این مقطع هم طبیعی است که هیچ تغییری در مدارک ثبت نامی ذبیحی رخ نداده است.

 به هر ترتیب شور و نشاط ایجاد شده در گناباد و بجستان که با اعتماد به تایید صلاحیت قطعی شورای نگهبان صورت گرفته بود، ناگهان تبدیل به سرخوردگی و یاس در بین مردم می شود و در طی روزهای بعد جمعیت مایوس و دلسرد برای نشان دادن اعتراض خود شروع به حمایت در فضای مجازی از کم نام و نشان ترین نامزد می کنند. 

نامزدی که خود هم از این اتفاق متعجب است و چه‌بسا تا پایان انتخابات تحت تاثیر فشارها از انتخابات کناره گیری کند. 

اما سوال و ابهام مردم گناباد و بجستان همچنان باقی خواهد ماند که علت این رد صلاحیت عجیب و استثنایی چه بوده است؟!  

چرا که مردم این شهرستان ها نگران هستند که در چنین شرایطی نامزدی خاص در یک میدان غیررقابتی روانه مجلس شود. چون با توجه به ردصلاحیت نماینده فعلی (مهندس بنایی) و برخی چهره های شاخص دیگر، تنها نامزدی که رقابت از حالت تک قطبی در این حوزه انتخابیه خارج می کرد، ذبیحی بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انتخابات گناباد و بجستان محمد ذبیحی رئیس سازمان سمت شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس شورای اسلامی اداری و استخدامی گناباد و بجستان قانون انتخابات اظهارنظر صریح حوزه انتخابیه شورای نگهبان رد صلاحیت نظر صریح بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی اظهار کرد: به منظور عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.

او افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه ۳ مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.

او با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، ادامه داد: در استان فارس در ۲ بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان