Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس شورای اسلامی مظهر اقتدار و اختیار ملت است و اهمیت بی شمار خانه ملت می طلبد مردم برای انتخاب فرد اصلح تیزبینانه و هوشمندانه عمل کنند.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ مجلس قوی، کارآمد و سالم کلید رفع بسیاری از مشکلات و اقدامات اثرگذار است که با تصویب قوانین راهگشا می تواند نقش تعیین کننده ای در قوانین انقلاب اسلامی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در انتخابات پیش رو تعدادی از افراد با «آری» مردم راهی خانه ملت می شوند تا چهار سال وکیل آنها باشند، وقتی به تاثیرگذاری و اهمیت وظایف یک نماینده مجلس می نگریم فکر انتخاب اصلح هم برای هر کسی به ویژه دغدغه مندان دلشوره آور است.

 

نماینده اصلح را چگونه بشناسیم؟

در بسیاری از شهرهای بزرگ شاید پیدا کردن فرد اصلح برای برخی از مردم راحت نباشد، کارشناسان یکی از راه های شناخت فرد اصلح را بررسی سوابق می دانند، مردم باید بیاندیشند داوطلبان امروز مجلس در گذشته که فرصت خدمت را در اختیار داشتند چه میزان موفق به جلب رضایت مردم شدند.

 

مردم باید بررسی کنند داوطلبان امروز مجلس در زمان خدمت چه گفتند و چگونه عمل کردند، سخنان شعاری به زبان راندند یا در میدان عمل خادم مردم بودند، از مردم سخن گفتند یا مدافع این جناح آن گروه بودند؟

 

این روزها که برای رسیدن به گزینه اصلح مطالعه و پرس و جو می کنیم باید دوربین را روی توانمندی های حرفه ای، هوش و استعداد، تجربه، تعهد، دلسوزی و تعلق خاطر به کشور و انقلاب اسلامی داوطلبان مجلس زوم کنیم تا بلکه با انتخاب گزینه مناسب و اصلح شرمنده خون مطهر شهید سلیمانی ها نشویم.

 

حضور در برنامه ها و دیدارهای انتخاباتی از دیگر راه هایی است که می تواند در شناخت کاندیدای اصلح به کمک مردم بیاید، مردم با حضور در این جلسات می توانند از راهکارهای داوطلبان برای حضور در خانه ملت جویا شوند، اینکه چه میزان از مجلس می دانند و چه شد به این نتیجه رسیدند که می توانند نماینده مردم باشند.

 

البته حضور در برنامه ها و اطلاع از وعده های انتخاباتی کاندیداها آثار مثبت دیگری هم در پی دارد، قطعاً وقتی تبلیغات دِمُده برخی از کاندیداها اعم از بساط شام و ناهار، کارت های هدیه و جوایزه ارزنده، اعطای تسهیلات، وعده های پوچ و خارج از حیطه نمایندگی را می بینید به یقین می رسید که او یا از جایگاه مجلس بی اطلاع است و یا شعور مردم را دست کم گرفته است!

 

مشورت کردن راه دیگر برای رسیدن به کاندیدای اصلح است، مردم می توانند از افراد معتمد در بین فامیل، دوستان و یا همکاران از وضعیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی مطلع شوند و عیار نامزدهای انتخاباتی را بسنجند.

 

مردم باید ببینند نماینده ای که انتخاب می کنند چقدر نسبت به دغدغه های آنها آگاهی دارد و برای رفع آن چه راهکار عملی دارد.

 

به هر حال جایگاه و اهمیت ویژه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان عصاره فضایل ملت بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل است که امام خمینی(رحمه الله علیه) و رهبر انقلاب به این رکن رکین قانون‌ گذاری توجه ویژه داشته اند.

 

اگر بخواهیم گریزی به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخصه های نماینده اصلح بزنیم معظم له در وصف ویژگی های نمایندگان مجلس می فرمایند:«نماینده  باید خدوم، امتحان داده، با كفایت، برنامه‌دار، خوشنام و جوانگرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد، نماینده باید انقلابی باشد؛ روحیه و نشاط و امید و قوت و روحیه‌ انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راه هایی را كه به نظر بن ‌بست می ‌رسد، بشكافد و پیش برود.»

 

اهمیت بی شمار مجلس شمار اسلامی می طلبد که نمایندگان مردم ضمن رعایت تقوا، پاکدستی و صداقت توجه ویژه به محرومان و مناطق کم برخوردار، لحاظ کردن منافع ملی حداکثری و نداشتن دیدگاه های حزبی و جناحی در تصویب لوایح و طرح ها، تکیه بر درون و نداشتن نگاه به بیرون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وعده های داوطلبان مجلس واقعی باشد

 حجت الاسلام «محسن کیایی» درباره ویژگی های کاندیدای اصلح به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مردم باید کسانی را راهی خانه ملت کنند که امین، انقلابی و دارای روحیه خدمت به مردم باشند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان ادامه داد: به طور قطع اگر مردم ایران در انتخاب کاندیداها دقت کافی را داشته باشند یک مجلس انقلابی شکل خواهد گرفت که برای رفع مشکلات مردم شبانه روزی تلاش می کند.

 

وی با بیان اینکه اگر مردم بعد از بررسی نتوانستند داوطلب اصلح را انتخاب کنند باید از افراد خبره کمک بگیرند، یادآور شد: کاندیداها خداوند و قیامت را فراموش نکنند و از تخریب رقبا بپرهیزند و وعده های آنها طوری باشد که فردا از عهده آن برآیند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: همانطور که ملت ایران با حضور باشکوه در مراسم تشییع شهید سلیمانی و یوم الله 22 بهمن دشمنان را مأیوس کردند در دوم اسفندماه نیز همچون فجر سلیمانی با مشارکت حداکثری دشمن را ناکام می کنند و با هر رأی تیر خلاص را بر قلب دشمن قدار خواهند زد.

 

حجت الاسلام کیایی، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و ملی مردم ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران قطعاً در دوم اسفندماه با مشارکت حداکثری حماسه ای بی نظیر خلق خواهند کرد و بر خود لازم می دانند که به کاندیداهای اصلح رأی بدهند و کاندیدای اصلح قطعا کسی است که متعهد و متدین، مردمی و توانمند باشد.

 

نماینده با تبلیغات میلیاردی به درد مجلس نمی خورد

حجت الاسلام «محمد شیخی» نیز به ویژگی های نماینده اصلح اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی نماینده اصلح را می توان از دیدگاه قرآن کریم جویا شد و از نگاه قرآن کسی اصلح است که نسبت به سایر افراد از لحاظ تقوا و ایمان بالاتر باشد تا در مواقع حساس بین انتخاب صحیح و انتخاب از روی هوای نفس انتخاب درست را برگزیند.

 

امام جمعه کردکوی، شجاعت را ویژگی دیگر نماینده اصلح دانست و ادامه داد: یک نماینده باید شجاع باشد تا بتواند به موقع و بدون هیچ ملاحظه ای اظهارنظر درست داشته باشد و در کنار مظلوم بایستد و شجاع و نترس باشد.

 

وی با بیان اینکه نماینده باید اطلاعات لازم را نسبت به وظایف نمایندگی مجلس داشته باشد، تأکید کرد: نماینده مجلس باید از علم و دانش لازم نسبت به مسائل اقتصادی و راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی برخوردار باشد و توان ارائه و بیان دیدگاه های صحیح را داشته باشد.

 

حجت الاسلام شیخی با تأکید بر اینکه نماینده باید مردمی باشد، متذکر شد: امروز جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه است و اگر نماینده ای از جنس مردم نباشد، نمی تواند درد جامعه را احساس کند و ناخودآگاه توانمندی لازم را ندارد.

 

امام جمعه کردکوی برخورداری از صداقت را از ویژگی های یک نماینده اصلح برشمرد و خاطرنشان کرد: نماینده ای که برای تصاحب کرسی مجلس هزینه های میلیاردی داشته باشد به فکر مردم و اقشار آسیب پذیر نخواهد بود و بعید است به درد مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بخورد.

 

وی با بیان اینکه نماینده باید در جایگاهی قرار بگیرد که امثال شهید مدرس در آن نشستند، تصریح کرد: باید زندگی مالی و دیگر جوانب نماینده مجلس پاک باشد.

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویژگی های نماینده اصلح تبلیغات میلیاردی نماینده اصلح یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده اصلح داوطلبان مجلس کاندیدای اصلح نماینده مجلس حجت الاسلام یک نماینده نماینده ای خانه ملت فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 امیرحسین بانکی‌‌پور نماینده مجلس و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که مواضع جنجالی‌اش درباره حجاب در یک سال اخیر بحث برانگیز بوده، در گفت و گویی مدعی شد: «رهاورد کشف حجاب آتاتورک، این شده که در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است؛ این متوسط است، یعنی ممکن است یکی ۵۰ تا داشته باشد و یکی ۵ تا!» اظهارات عجیب این نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟