Web Analytics Made Easy - Statcounter

با درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه رای اولی‌های استان کردستان خود را برای شرکت در این عرصه سیاسی آماده کرده‌اند و از حضور خود در انتخابات ابراز خوشحالی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امروز همایش رای اولی‌های استان کردستان در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج در حالی برگزار شد، که دانش‌آموزان رای اولی مشتاقانه از مشارکت خود در انتخابات سخن می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیمیا عزتی از دانش‌آموزان رای اولی سنندج با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت مملکت دارد، افزود: از بزرگترهایمان همواره شنیده‌ایم و در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم که زنان نقش موثری در تعیین سرنوشت مملکت و حتای پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز که ما دانش‌آموزان دختر پا به سنی گذاشته‌ایم که می‌توانیم در انتخابات مملکت سهیم باشیم، عنوان کرد: من و همسن و سالانم از اینکه در دوم اسفندماه 98 در نخستین انتخابات سرنوشت ساز کشور شرکت می‌کنیم خوشحالیم.

وی با بیان اینکه باید دید که زنان چگونه می‌توانند پایه‌های انقلاب را محکم کنند؟ اظهار کرد: امام خمینی می گوید نهضت انقلاب را مدیون زنان هستیم بنابراین این مهم تاثیر جایگاه زنان در سرنوشت مملکت را می‌رساند.

تینا رحیمی از دبیرستان ایران نیز اعلام کرد: برخلاف عده‌ای که تضور می‌کنند برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مملکت نباید در انخابات شرکت کرد من تصور می‌کنم باید در انتخابات شرکت کنیم تا بتوانیم سرنوشت مملکت را رقم بزنیم و اجازه دخالت بیگانگان را در آینده کشور ندهیم.

وی اضافه کرد: من برای نظام رای می‌دهم و هیچ چیزی نمی‌تواند من را از شرکت در انتخاباتی که وظیفه قانونی من است منع کند.

حضور دانش‌آموزان در انتخابات بیانگر مشارکت آنها در عرصه ملی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در همایش رای‌ اولی‌ها که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در عرصه سیاسی و اجتماعی هدف برگزاری این همایش است.

رشید قربانی با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوران مدرسه تمرین دموکراسی داشتند که در رای و کاندیداتوری مدارس شرکت می‌کردند، افزود: رای دانش‌آموزان در انتخابات مدارس در سرنوشت مدرسه تاثیرگذار بود اما امروز عرصه ملی مطرح است و سرنوشت مملکت برای همه تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: بی‌شک هرچه میزان رای بیشتر باشد سرنوشت مملکت بهتر رقم خواهد خورد و بخاطر رفاه شخصی خودمان هم که شده باید حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری دلسوز ایران اسلامی نیست و استکبار پشت دروازه‌های ما خیمه زده تا به اهداف خود دست پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: حضور چند میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بی‌نظیر بود و این بیانگر همراهی و همدلی مردم است و باید در دوم اسفند نیز حضور گسترده داشته باشیم تا دشمنان مثل گذشته ناامید و مایوس باشند.

قربانی اضافه کرد: اگر حضور ما در انتخابات کمرنگ باشد بستر را برای توطئه‌افکنی دشمنان ایجاد خواهیم کرد و کوچک و بزرگ را در به در و آواره خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: تک تک ما می‌توانیم در سرنوشت مملکت نقش ایفا کنیم بنابراین باید همه ما در انتخابات شرکت کنیم و خانواده و اطرافیان را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه قوی بودن ما ایرانیان در هر شرایطی منجر به عقب نشینی دشمن خواهد شد، عنوان کرد: باید از بین کاندیداها افراد مجرب، آگاه، وفادار، پایبند به تعهدات و توانمند را انتخاب کنید که بتواند منافع عمومی مردم را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: عده‌ای به دلسوزی تظاهر می‌کنند و باید دقت کرد که افراد واقعا دلسوز را انتخاب کرد تا بتواند برای مردم موثر باشد.

قربانی گفت: وظیفه دینی، اجتماعی و تکلیف همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم و بتوانیم برای سرنوشت مملکت خود موثر باشیم.

هدف ما تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی است

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: تربیت دانش‌آموزان در طراز نظام اسلامی از اهداف ماست و تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان از اولویت‌هاست.

حجت‌اله نریمانی انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس را یکی از انتخابات مدارس دانست که به مشارکت سیاسی دانش‌آموزان منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده سازان نظام هستند و باید توان پذیرش مسوولیت را داشته باشند، افزود: امروز دانش‌آموزانی که به سن رای دادن رسیده‌اند می‌توانند بعنوان رای اولی در انتخابات دوم اسفند شرکت کنند.

در این همایش تریبون آزاد دانش‌آموزان رای اولی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات دانش آموزان زنان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان انتخابات شرکت کنیم دانش آموزان رای اولی دانش آموزان سرنوشت مملکت برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کلاس‌اولی‌ها از امروز | کدام دانش آموزان نمی توانند ثبت نام کنند؟ + ویدئو
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • ثبت نام ۱.۷ میلیون کلاس اولی‌ آغاز شد
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود