Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:47:31 GMT

حوزه علمیه نباید از علمای بزرگ خالی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۱۸۸

حوزه علمیه نباید از علمای بزرگ خالی شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه شامگاه سه‌شنبه در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد رضا گلپایگانی که با حضور اساتید حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آیت الله گلپایگانی به عنوان رکن و استوانه نظام نام برده‌اند،گفت: این مجلس به نام فقیهی است که بیش از هشت دهه برای تربیت طلاب، تحقیق و رشد علمی حوزه و نشر معارف اسلام تلاش فراوانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: این عالم بزرگ از جامعه، مردم و مسئولان انتظاراتی داشت و معتقد بود که اگر اهل قم طبق روایات حجت برای سایرین هستند، این حجت بودن به دلیل تقوا، پرهیزکاری و ولایت مداری و عالم بودن است.

سخنران این مراسم با اشاره به تأکید آیت الله گلپایگانی بر حضور مردم در انتخابات،عنوان کرد: ایشان معتقد بودند که خیانت و مسامح یک نماینده، خیانت به کشور و نظام است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مرحوم آیت الله گلپایگانی معتقد بودند که وظیفه دانشگاه مرز داری است تا اعتقادات جوانان سالم و محفوظ بماند، زیرا اگر اعتقادات حفظ نشود هیچ چیزی باقی نمی‌ماند.

او بیان کرد: توصیه مرحوم گلپایگانی به نمایندگان مجلس این بود که همه قوانین مدنی، جزایی، مالی و اداری باید بر اساس موازین احکام باشد، زیرا در این صورت در مجلس شاهد خطا و فساد‌های مالی و ... نخواهیم بود.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اگر دانشگاهیان مرزدار اعتقادی باشند، ارتشیان و نظامیان در حفظ مرز‌های جغرافیایی موفق خواهند بود، افزود: باید مراقب بود که حوزه از علمای بزرگ خالی نشود، زیرا علما ذخیره عظیم حوزه و اسلام هستند.

این مراسم با حضور آیت الله علوی گرگانی، آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران و آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی حوزه، آیت الله علوی بروجردی، آیت الله گرامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه، علما، روحانیون و مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس جامعه المصطفی مسجد اعظم حوزه علمیه قم آیت الله گلپایگانی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»