Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام درودی به کم‌کاری مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت دانش آموزان جهت به‌کارگیری در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص و متعهد به دین برای آینده کشور بایستی در دستور کار این مدارس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین درودی» امروز (30 بهمن) در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش مازندران در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و نقش حوزه در این سند اشاره کرد و گفت: همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش در بحث فرهنگی و دینی بسیار مؤثر است و در سند بنیادین آموزش‌وپرورش مورد تأکید قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش بابیان اینکه بیش از ۶۰۰ پژوهشگر در تهیه و تنظیم این سند فعالیت داشتند، افزود: همچنین ۴۰ راهکار مستقیم و ۹۰ راهکار به‌صورت غیرمستقیم برای حضور حوزه علمیه و همکاری آن مشخص‌شده است.

 

وی از تشکیل کمیته همکاری حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش در استان‌ها به ریاست نماینده ولی‌فقیه هر استان خبر داد و گفت: جلسات این کمیته هر دو ماه یک‌بار برگزار و مصوبات کمیته در دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش جمع‌بندی و ویرایش می‌شود.


حجت‌الاسلام درودی از تدوین برنامه 5ساله ویژه هر استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها که خروجی چهار کارگروه تربیت نیروی انسانی، منابع درسی و منابع پژوهشی است اول سال تحصیلی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

 

وی ضمن تحسین فعالیت‌های قرآنی استان، اظهار کرد: برخی از شبهات و نکات آموزشی از سنین نونهالی و کودکی در مهدهای قرآنی مطرح و پاسخ داده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام درودی به کم‌کاری مدارس علوم و معارف اسلامی برای تربیت دانش آموزان جهت به‌کارگیری در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیت ۲۶۵ روحانی مستقر در این استان، ۲۰۰ مبلغ نیز به‌صورت مناسبتی در ایام مختلف در سراسر دیار علویان حاضر می‌شوند.

 

وی بابیان اینکه 25روحانی با کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش همکاری می‌کنند، بر لزوم برپایی دوره‌های تخصصی ویژه طلبه‌ها و مبلغین اعزامی به مدارس استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام «محمود ابو ترابی» نیز در ادامه این نشست گفت: حوزه علمیه استان همکاری خوبی با آموزش‌وپرورش دارد و تاکنون نشست‌های متعددی را برگزار کرده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران افزود: همچنین نشست‌هایی برای اجرای طرح‌های امین و روشنا با آموزش‌وپرورش داشته‌ایم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدارس علوم و معارف اسلامی نماینده ولی فقیه درمازندران مهدهای قرآنی سند تحول بنیادین همکاری های حوزه آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت حوزه های علمیه آموزش وپرورش معارف اسلامی کمیته همکاری حوزه علمیه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز