Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  جشن تکلیف حدود هزارنفری دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس شهرستان آمل با عنوان تکلیف ۹ ساله‌ها با حضوردانش آموزان دختر و مسئولان آملی در مصلای قدس این شهر برگزار شد.

دختران کلاس سومی با چادر‌های زیبای سفید و گل دار، روی سجاده نشسته بودند و با دستان کوچکشان که به سوی آسمان بلند کرده بودند از خداوند منان سعادت، سلامتی والدین و ظهور امام زمان (عج) را طلب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای سرود همگانی با موضوع سن تکلیف و احکام الهی برای مکلفان، تبریک گروهی به مادران به مناسبت گرامیداشت روز مادر، اهداء هدیه به دختران هم نام زهرای اطهر (س) و اجرای مسابقه از برنامه‌های این مراسم بود.
عباس مرزبند رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، گفت: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف باید با کمک گرفتن از قلب، اعضا، جوارح، باور‌ها و اعتقادات، مواظب اخلاق و رفتار خود نیز باشند.
او با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است، افزود: رسیدن به سن تکلیف آغاز ارتباط با خداوند است و بر همین اساس وظایف سنگینی بر دوش افراد قرار می‌گیرد که با توجه به اهمیت این موضوع، فرزندانمان برای انجام وظایف دینی و اجتماعی خود آماده می‌شوند.
مرزبند جشن تکلیف دانش آموزی را به عنوان یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی دانست که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد، گفت: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام گرفته تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان آمل با تبریک این جشن به دختران دانش آموز، گفت: اگر خداوند از شما تکلیفی می‌خواهد این نشان دهنده این است که بزرگ شده‌اید و تکلیف بر شما واجب شده است.
او افزود: انس و الفت بیشتر به پروردگار متعال، آرامش، دوری از بدی‌ها و گناه و محرمات، نظم و بهداشت و سلامت، از برکات نماز است.
امام جمعه شهرستان آمل گفت: رسیدن به سن تکلیف، یعنی زمانی که خدای متعال از ما عبادات و وظایفی را خواسته که در قبال آن پاداشی بسیار عظیم به ما می‌دهد و این واقعه حقیقتاً جشنی بزرگ است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشن تکلیف دانش آموزان دختر رسیدن به سن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان آمل جشن تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان "سفیر سلامت" انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.

رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می‌شود.

هدف از تشکیل سفیران سلامت ارتقای دانش خود مراقبتی و سطح سلامت در جامعه به خصوص نسل جدید است.

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی