Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان متادون درمانی را مرگ تدریجی امید دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی باید در زمینه توزیع قانونمند شربت متادون برای ترک اعتیاد کنترل و نظارت دقیق داشته باشند، زیرا گزارش‌ها حاکی از این است که برخی داروخانه‌ها و عطاری‌ها این گونه شربت‌ها را غیر مجاز توزیع می‌کنند که باید در صورت مشاهده با متخلفان برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان مراقبت بعد از درمان معتادان را مهم برشمرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مرحله بعد از خروج افراد پس از سپری کردن دوره درمان از این مراکز است که متاسفانه این موضوع به درستی انجام نمی‌شود، زیرا این افراد استعداد زیادی برای بازگشت دوباره به اعتیاد را دارند.

او اضافه کرد: باید برنامه‌های مراقبت بعد از خروج به درستی اجرا شود و با حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان، شاهد بازگشت آنان به چرخه اعتیاد نباشیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بازدید از مراکز ترک اعتیاد در دستور کار دادستانی قرار دارد و در بازدید‌های صورت گرفته برخی مشکلات و نواقص از قبیل بهداشت و تغذیه نامناسب و عدم اجرای صحیح مرحله سم زدایی، عدم استقرار کادر پزشکی و روانشناسی مشاهده و تذکرات لازم به مسئولان بهزیستی و مدیران کمپ‌ها داده شد، اما دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های خود را تشدید کنند تا شاهد برخی این نواقص و مشکلات نباشیم.

فولیان افزود: یکی از موضوعاتی که باید در مراکز ترک اعتیاد مورد توجه قرار گیرد، کیفی‌سازی مراحل درمان برای حفظ کرامت انسانی است، زیرا فرد معتاد نیز انسان است که از روی غفلت و یا شرایط فردی، خانوادگی و اجتماعی در دام اعتیاد گرفتار شده است، بنابراین مداخله‌های موثری باید برای او طراحی و اجرا شود.

فولیان در ادامه اذعان داشت: نبود الگو‌های درمانی مناسب برای معتادان چالش‌هایی را ایجاد کرده و همین موضوع موجب سردرگمی فرد معتاد، خانواده آن‌ها و همچنین مراکزی که ترک اعتیاد و اقدامات درمانی در آن صورت می‌گیرد، شده است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود تا به الگو‌های مشخص و نتیجه محوری در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترک اعتیاد مواد مخدر ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب