Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نمایشگاه توسعه کسب و کارهای دیجیتال کودک و نوجوان، فعالیت رسمی مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان که تشکلی رسمی با مجوز وزارت ارشاد بوده با هدف همگرایی تولید کنندگان محتوای دیجیتال تشکیل شده است تا بتواند بازار فعالیت های حوزه محتوای دیجتال کودک و نوجوان را توسعه بدهد و از حقوق اعضا حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه ویژه نسبت به حوزه کودک و ضرورت توجه به تولید محتوای مجازی و با در نظر گرفتن سطح آسیب پذیری کودکان در فضای مجازی این مجمع تلاش دارد مشکلات توسعه‌ی این بازار را شناسایی و موانع موجود را رفع کند.

اهداف کلان این مجمع شامل تلاش برای ایجاد فرصت برابر در بهره‌برداری از فضای رسانه ملی برای همه ناشران دیجیتال و رفع انحصارگرایی از بازار نشر دیجیتال کودک،‌ جذب فرصت‌ها و حمایت‌های دولتی در ایجاد فضای بازاریابی برای محصولات فاخر دیجیتال با تبیین و اطلاع‌رسانی شاخص‌های مربوطه به فعالان عضو مجمع، تلاش و رایزنی در جهت ظرفیت سازی و توسعه بازار محصولات دیجیتال فارسی به سایر کشورهای فارسی زبان، ظرفیت سازی برای نقش آفرینی در توسعه و حمایت از تولید و ترویج کنترل شده محصولات دیجیتال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان است.

از دیگر اهداف کلان این مجمع می‌توان به ایفای نقش مؤثر در ارزیابی و تأیید صلاحیت رسانه‌های نوظهور در حوره کودک همچون پیام رسان‌ها، گجت ها و سایر سخت افزارها و توزیع آنها توسط شرکت‌های مختلف در سطح وسیع در کشور، تدوین استانداردهای کیفی در حوزه محتوا و درجه‌بندی محصولات دیجیتال کودک تولید داخل و معرفی محصولات فاخر داخلی جهت بهره‌مندی از حمایت‌های دولتی،‌ تدوین الزامات نظارتی در حوزه صیانت از مالکیت فکری و معنوی محصولات دیجیتال در حوزه کودک، تلاش برای توانمندسازی و حمایت از اعضای مجمع برای حرکت به سمت صادرات محتوا،‌ شناسایی، طبقه‌بندی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های استفاده نشده یا فراموش شده از آرشیوهای محتوایی سازمان‌های مختلف دولتی،‌ ساماندهی، نظارت و کنترل رسانه‌های دیجیتال حقیقی و حقوقی با مخاطب وسیع در حوزه کودک و مؤثر در حوزه دیجیتال و ایفای نقش محوری در ایجاد همگرایی بین فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی که از سوی نهادهای دولتی همچون شهرداری‌ها و یا سازمان‌های مردم نهاد در حال اجرا هستند با ظرفیت‌های قابل ارائه توسط ناشران دیجیتال عضو مجمع اشاره کرد.

همچنین برای ارتباط و همکاری با دبیرخانه مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان ادرس تهران می توان به نشانی خیابان ستارخان. خیابان صحرایی. خیابان دستبند غربی. کوچه سعید اول. پ 5  و info@ukid.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک نوجوان توسعه فضای مجازی دیجیتال کودک و نوجوان محصولات دیجیتال ناشران دیجیتال حوزه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ عباس پورافغان، در جمع مدیران هلدینگ صنایع مس افق کرمان اظهار داشت: با توجه به توسعه صنعت مس در منطقه بیش از 6500 میلیارد ریال قراردادهاي فافق افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به روند توسعه صنعت مس در استان کرمان گفت:با آغاز فعالیت مجتمع مس در آلو شرکت صنایع مس افق کرمان نيز با دارا بودن تجربه و نیروی انسانی متخصص همگام با شرکت ملی صنایع مس ایران فعالیت خود را با 5 قرارداد بزرگ خدماتی به مبلغ تقريبي 6500 ميليارد ريال آغاز نموده است. 

وی همچنین با بر شمردن ظرفیت های هلدینگ صنایع مس افق کرمان و شرکت های زیر مجموعه افزود: در حال حاضر در استان کرمان طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری این هلدینگ در دست اجرا قرار دارند که نشان از توان و همت والای این هلدینگ در ایجاد رشد و توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.
 
وی ضمن تشریح فعالیت هاي هلدینگ در مجتمع مس در آلو اظهار داشت: شركت صنايع مس افق كرمان و شرکت های زیر مجموعه با توجه به توان فني و تخصصي خود در ارائه خدمات حمل و نقل، تامين نيروي انساني، بهداشت و درمان، فضای سبز و تامین غذا، خدمات فنی و تجهیز ماشین آلات سنگین فعالیت خود را آغاز نموده اندو دراين راستا تعداد زیادی نيروي انساني متخصص جذب و مشغول به كار می گردند.
 
پورافغان، افزود: تحقق توسعه همه جانبه در گرو استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این صنعت است و در این باره با برنامه های هدفمند و حساب شده گام خواهیم برداشت. 

وی،افزود: با توجه به انجام پروژه های اکتشافی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جاری و افزايش میزان ذخایر مس کشور و همچنين با توجه به آغاز بهره برداري شركت ملي صنايع مس ايران از معدن مس سريدون  در نظر داریم از ظرفیت ایجاد شده در صنعت مس به خوبی استفاده نمائيم كه به طور حتم توسعه های آتی هلدینگ در زنجیره  مس پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی