Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در تالار مرکزی شهر برگزار شد گفت: پارک علم و فناوری استان بستر لازم را برای فعالیت پررنگ شرکت‌های استارتاپی را فراهم کند.

استاندار قم تأکید کرد:برای فرهنگ‌سازی در رابطه با مسئله شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن‌ها باید زبان هنر به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست افزود: فرهنگ عمومی استان در رابطه با مسئله علم باید تغییر کند، نداشتن باور کافی به مسئله علم مهم‌ترین حلقه مفقوده استان در توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور است.

استاندار قم اضافه کرد: علم باوری و ایجاد ارزش‌افزوده از آن باید به‌عنوان فرهنگ قالب و گفتمان اصلی جامعه تبدیل شود تا از قبال آن زمینه لازم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

سرمست گفت: اگر مسئله پژوهش به‌درستی در سطح کشور نهادینه شود امکان عبور از دانشگاه‌های نسل سوم و ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم و پژوهش محور فراهم می‌شود.

او بیان کرد: سهم علم در اقتصاد و درآمدزایی باید توسط فعالان اقتصادی محترم شمرده شده و ارتباط و پیوند بین صنعت، دانشگاه و فعالان اقتصادی تقویت شود.

سرمست یادآورشد: فرهنگ مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند سرنوشت علمی و پژوهشی یک جامعه را متحول و دگرگون سازد و به‌همین دلیل باید برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در درجه اول به سراغ فرهنگ‌سازی برویم.

استاندار قم با بیان اینکه برای رسیدن شرکت‌های دانش‌بنیان به جایگاه واقعی خود باید دیدگاه‌های عمومی در رابطه با علم و شرکت‌های فناوری محور موردبازنگری قرار بگیرد، یادآورشد: فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط‌های خود را توسعه دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قم کارخانه نوآوری راه اندازی شرکت های دانش بنیان فعالان اقتصادی فناوری محور استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود