Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها این امکان را برای شهروندان فراهم می‌کنند که با دریافت آگاهی‌ها و تحلیل‌ها و اخبار به‌موقع از انتخابات بتوانند به کلیه اطلاعات مورد یاز خود با روشی مستقیم و مطلوب و مؤثر دسترسی داشته باشند و به معرفی صادقانه‌ی نامزدها انتخاباتی بپردازند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، تأکید مقام معظم رهبری مبنی بااینکه هرکس ایران اسلامی را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند، نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در امیدآفرینی، ایجاد آرامش روانی در جامعه و تقویت وحدت ملی را بیش‌ازپیش آشکار می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز حضور پرشور در انتخابات قدمی مؤثر در گام دوم انقلاب است که در این عرصه نیز رسانه‌ها با مسئولیت اجتماعی که دارند هرچه بیشتر باید در تنویر افکار عمومی ایفای نقش کنند، بنابراین در این راستا رسانه‌ها با آگاهی بخشی شفاف و دقیق به جامعه می‌توانند بسترهای امیدآفرینی هرچه بیشتر را فراهم کنند.چراکه رسانه‌ها می‌توانند شعارها و وعده‌های انتخاباتی نامزدها را آسیب‌شناسی کرده و موضوعاتی که امیدآفرینی را به جامعه تزریق می‌کند اطلاع‌رسانی کنند.

امروز اگرچه در شرایط سخت اقتصادی به‌واسطه تحریم‌ها به سر می‌بریم که وابسته به جریان خاصی نیست اما همگان باید با اتحاد و انسجام بسترها را برای بارگذاری مجلسی قوی فراهم کنیم، مجلسی که اقتدار نظام اسلامی را متعالی‌تر سازد.

اینکه هر ایرانی وطن‌پرست باید در انتخابات شرکت کند ضرورتی انکارناپذیر است چنانچه شهادت سردار دل‌ها (حاج قاسم سلیمانی) نمونه عینی یک عامل وحدت‌آفرین در جامعه بود تا در انتخابات 2 اسفند 98 و سایر عرصه‌های مشارکتی این نمادهای انسجام، به نمایش گذاشته شود.

حسن‌بیگی: 238 نامزد انتخابات مجلس در استان تهران انصراف دادندسبزعلی: برای پایداری عزت ملی در انتخابات شرکت می‌کنیمکدخدایی: گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی را در شورای نگهبان بررسی کرده‌ایم

خبرگزاری تسنیم در ایلام بر آن شد تا به جهت تبین نقش رسانه‌ها در فضای انتخاباتی مجلس یازدهم و تاثیر رسانه بر انتخاب اصلح میزگردی با حضور عبدالحمیدکرمی رئیس خانه مطبوعات استان ایلام و مدیر مسئول هفته نامه پیک ایلام، اصغر‌اسدی مدیر تابناک ایلام و فرشته سنجیده مدیر مسئول پایگاه خبری طلیعه زاگرس برگزار  کند.

در این میزگرد ابتدا رضا میرزاد مدیر خبرگزاری تسنیم ایلام با  اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند شورونشاط سیاسی در جامعه ایجاد کنند. ایجاد فضای بحث و تبادل‌نظر و حتی به وجود آوردن فضای چالشی و برخورد و تجارب آرا از طریق برگزاری مناظره‌ها، میزگردها و مصاحبه‌های عمیق خلق و به افزایش شورونشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه کمک کنند گفت: بدون شور و هیجان سیاسی نمی‌توان انتظار ارتقای مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات داشت چراکه در جامعه خاموش که صدایی برنخیزد به‌طور حتم میزان مشارکت در چنین جوامعی بسیار اندک است پس رسانه می‌تواند خاموشی جامعه را به شور و نشاط مبدل کند.

مدیر خبرگزاری تسنیم ایلام در ادامه‌ افزود:  نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات مجلس امری روشن و بدیهی است واین امکان را برای شهروندان فراهم می‌کنند که با در‌یافت آگاهی‌ها و تحلیل‌ها و اخبار بموقع از انتخابات بتوانند به کلیه اطلاعات مورد نیاز خود با روشی مستقیم و مطلوب و مؤثر دسترسی داشته باشند و به معرفی صادقانه ی نامزدها و تشریج برنامه و چشم انداز ترسیمی آنها به دور از اغراق و مبالغه بپردازند.

وی گفت: با این مقدمه طرح موضوع این میزگرد آن است که نقش رسانه‌ها در شور انتخاباتی و زمینه سازی انتخاب اصلح برای خلق ایجاد مجلس کارآمد چیست؟  چگونه رسانه در این ارتباط می‌تواند نقش آفرین باشد؟

کمک به افکار عمومی در گزینش اصلح

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام و مدیرمسئول هفته‌نامه پیک ایلام دراین‌ارتباط اظهار داشت: عمده‌ترین کارکرد رسانه‌ها، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و کمک به افکار عمومی در گزینش اصلح است.

عبدالحمیدکرمی عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات، به میزان آگاهی و پایبندی مردم به سرنوشت خود بستگی دارد و مهم‌ترین اصل در انتخابات نتیجه است که مردم آن را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: لذا رسالت رسانه‌ها آگاهی بخشی و هدایت مردم به سمت انتخاب نمایندگانی تأثیرگذار، خوش‌نام و مردم‌دار است.

وی عنوان کرد: در این رهگذار این رسانه‌ها هستند که مردم را به‌سوی برنامه محوری سوق می‌دهند تا با آگاهی کامل به برنامه‌ای که از سوی داوطلبان برای آن‌ها تدوین می‌شود رأی دهند.

وی اضافه کرد: تکثر پایگاه‌های خبری و مطبوعات مکتوب استان ایلام در دهه‌ی اخیر، فعالیت نویسندگان توانای مطبوعاتی و کسب عنوان‌های برتر جشنواره‌های رسانه‌ای منطقه‌ای و کشوری، همه وهمِ از نشاط رسانه‌ای و پویایی مطبوعات ایلام حکایت دارد.

مطبوعات محلی ایلام می‌توانند از برخی معضلات در هنگام انتخابات جلوگیری کنند

یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای ایلام نیز اظهار داشت: فضای مجازی متأسفانه تأثیرات بسیار مخربی بر دیده شدن مطبوعات کاغذی و محلی گذاشته و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازوکارهای لازم نقش این حوزه مهم را بازیافت کند.
اصغراسدی اظهار داشت: مطبوعات محلی استان از دیرباز مرجع و محل اطلاع‌رسانی دقیق در هنگام انتخابات بوده که الآن برای روشنگری باید تقویت شوند.

وی گفت: نویسندگان استان هم دارای قدرت انتقال مطالب هستند و اگر وارد عرصه شوند می‌توانند از برخی معضلات در هنگام انتخابات جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مطبوعات محلی استان اگر هم از یک نامزد حمایت کرده‌اند بر اساس وعده‌ها و برنامه‌های خود نامزد قبل از انتخابات بوده، ولی اگر آن نامزد به وعده‌های خود عمل‌نکرده مقصر رسانه‌ها نیستند.

اسدی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب و مطالبه گری از وظایف اصلی مطبوعات محلی برای رونق گرفتن در هنگام انتخابات است.

وی گفت: نقش مطبوعات در ارتقای فرهنگ عمومی آحاد جامعه نیز بسیار تأثیرگذار است و مشارکت و تعامل نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان با مطبوعات محلی در این راستا می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

با توجه به وجود مسائل قومی و قبیله‌ای و اینکه استان ایلام از مناطق محروم کشور است، رسانه‌ها باید نسبت به رویکرد انتخاباتی خود درگذشته پاسخگو باشند.

رصد کردن مطالبات مردمی،  صداقت و احساسی عمل نکردن رسالت رسانه است

فرشته سنجیده فعال رسانه‌ی و مدیرمسئول پایگاه خبری طلیعه‌ی زاگرس نیزاظهار داشت: انتخابات منشأ اثر در سرنوشت تمام خُرد ،گروه و نظام‌های سیاسی است که اطلاع‌رسانی درست برای انتخاب اصلح از عمده وظایف رسانه‌ها در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه سیاست ارثی نیست و در انتخابات همه با سلایق مختلف حق دخالت در این تصمیم‌گیری‌ها دارند گفت:با توجه به تأثیر‌گزاری فضای مجازی به رفتارهای مردم ،رصد کردن مطالبات مردمی، پرهیز از دروغ‌گویی، صداقت و احساسی عمل نکردن رسانه‌ها برای مردم از اهمیت زیادی برخوردارند.

وی افزود: رسانه‌ها حالت چندبعدی دارند اولی سوق دادن مردم به رأی و انتخاب اصلح و دومی ایجاد اعتماد بین مردم و دولت است. در برهه‌ای از زمان هستیم که انتخابات سرنوشت‌ساز است اگر از ظرفیت رسانه‌ها استفاده نکنیم در اختیار دشمن قرار می‌گیرند و افراد ناکارآمد به جامعه معرفی می‌شود، که بازخوردی منفی برای ما رقم خواهد زد.

مدیرمسئول طلیعه زاگرس گفت: رسانه یک فرصت و یک تهدید است.نظرسنجی‌های که منبع موثق ندارند یک آسیب در جامعه است.

وی نقش رسانه در انتخاب اصلح را یادآور و افزود: رسانه‌ها افرادی را که دارای شجاعت،صداقت و ویژگی‌های یک کاندید اصلح را دارد به مردم معرفی کنند تا دوم اسفندماه نماینده‌ای که صدای مردم در خانه‌ی ملت باشد بر کرسی بهارستان بنشیند.

حاضران در میزگرد نقش رسانه‌ها در فضای انتخاباتی مجلس یازدهم و تأثیر رسانه بر انتخاب اصلح به این نتیجه موافق که رسانه‌ها این امکان را برای شهروندان فراهم می‌کنند که با دریافت آگاهی‌ها و تحلیل‌ها و اخبار به‌موقع از انتخابات بتوانند به کلیه اطلاعات موردنیاز خود با روشی مستقیم و مطلوب و مؤثر دسترسی داشته باشند و به معرفی صادقانه‌ی نامزدها و تشریح برنامه و چشم‌انداز ترسیمی آن‌ها به‌دوراز اغراق و مبالغه می‌پردازند.

توزیع به‌موقع گزارش‌های دستورالعمل‌های انتخاباتی که مبانی پوشش خبر حرفه‌ای در عرصه‌ی انتخابات و روند انتخابات آگاهانه لازم است و همچنین نکات برجسته روزشمار مربوطه را طی یادداشت‌های به‌روز شده اطلاع‌رسانی می‌کنند و برنامه‌ریزی برای پوشش رسانه‌ای انتخابات قبل از شروع فعالیت آن تا آخرین مرحله موجب می‌شود تا رأی‌دهندگان با آرامش و اعتماد بیشتری سیر حقوق سیاسی و اجتماعی خود را دنبال نمایند.

ترویج مطالبات و انتظارات رأی‌دهندگان و ایجاد شفافیت در اهداف نامزدها و عدم تبعیض در اطلاع‌رسانی روزانه بسیار مهم است.

انتهای پیام/891/ش

R7718/P/S6,52/CT13

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقش رسانه ها در فضای انتخاباتی هنگام انتخابات انتخابات شرکت خبرگزاری تسنیم مطبوعات محلی افکار عمومی اطلاع رسانی استان ایلام رسانه ها رسانه ها ی انتخابات رسانه ای وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه کرمان این هفته کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد گفت: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم مطبوعات و رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند که در دستور کار یک بخش، پنهان کردن واقعیت، کم اهمیت کردن مسائل بزرگ، حساس و بزرگ نمایی مسائل کوچک، کم ارزش و دروغگویی و دروغ پراکنی است و برای این مأموریت امروز میلیاردها دلار در نقاط مختلف جهان هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مقابل این جبهه عظیم، حجیم و نااهل مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار، انسان دوست، متعهد و از خود گذشته قرار دارند افزود: جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد و حاصل این شکست را در حمل کردن پرچم‌های فلسطین، غزه و دفاع از مظلومان در خیابان‌های لندن، آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه جریان حجیم رسانه‌ای منحط همه تلاش برای پنهان کردن واقعیت آمار ۳۶ هزار شهید غزه که عمدتاً کودک و زن هستند انجام داده است گفت: امروز آنقدر جریان حقانیت فلسطین بر همه برملا شده که برای به رسمیت شناختن، کشور فلسطین ۱۲ رأی مثبت از ۱۵ رأی می‌آورد، اما آمریکا این رأی را وتو می‌کند، زیرا مخالفت آمریکا با انسان و انسانیت است.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند افزود: به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته و حق مردم مظلوم فلسطین و غزه آنها گرفته خواهد شد تا پیروزی نهایی حماس و جهاد فلسطین را جشن بگیریم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، همچنین درباره مبارزه با فساد در جامعه گفت: سال‌ها از ابلاغ مفاد فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد مقام معظم رهبری می‌گذرد و باید هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم جایی فساد اتفاق افتاد با شدت و حدت با آن برخورد کرد.

وی، با اشاره به روز کار و کارگر تصریح کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هرچه تمام تر به حرکت در می‌آورند و نیروی انسانی فعال، کار آمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند تا کشور به لحاظ کمیت و کیفیت در عرصه کار، ارائه خدمت و حرکت اقتصادی حضور فعال و جدی داشته باشد.

امام جمعه کرمان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و توجه جامعه به کلاس درس و رفتار و گفتار معلمان افزود: پیشرفت یک کشور در سه عرصه بسیار مهم و حساس مقدور می‌باشد که اولین عرصه دانایی است، زیرا کشوری پیشرفت خواهد کرد که دانایی‌های او در تخصص‌ها و موضوعات مختلف در تراز و سرعت پیشرفت قرار بگیرد.

وی افزود: توانستن و تعهد از دیگر این ویژگی‌های مورد نیاز پیشرفت یک کشور است.



کد خبر 6089094

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود