Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی، سخنگوی دولت، ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیات دولت شخص رئیس جمهور و وزرا از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کردند و همچنین انتخابات ۲ اسفند مورد بحث قرار گرفت. اعضای هیات دولت از مردم درخواست دارند که علی رغم همه گله ها و انتقادات در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همگان باید بپذیریم این انتخابات هر چند از منظر بعضی ها محدود شده است اما مشارکت در انتخابات با منافع ملی سازگار تر است. دولت معتقد است هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند. صندوق رای محلی خاص برای تغییر شیوه اداره کشور است، بنابراین شرکت در انتخابات، رای به بقای صندوق رای است. در این انتخابات پیروز نهایی صندوق رای خواهد بود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*{ در رابطه با FATF و تلاش دولت برای برگرداندن این لوایح}: این موضوع در دولت بحث شد و ما کلیه تلاش های خود را انجام دادیم که کمترین آسیب در مورد این موضوع متوجه کشور شود. بر اساس گزارشها، در جلسه امروز اکثریت کشورها از جمله چین و آفریقای جنوبی حمایت خود را از کشور ما اعلام کردند.

* بسیار عجیب است که کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند برای ورود ایران به لیست سیاه تلاش می کنند. دولت یازدهم کشور را از لیست سیاه خارج کرد و تلاش خواهیم کرد اگر به لیست سیاه رفتیم ،خروج‌مان امکانپذیر باشد.

* هر تصمیمی در جلسه FATF اخذ شود، قرار است اقتصاد کشور به گونه ای طراحی شود که آسیبی نبیند. حتی با رفتن به لیست سیاه اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. رئیس کل بانک مرکزی هم این موضوع را به خوبی توضیح دادند.

*{ در رابطه با آخرین مرحله بررسی جعبه سیاه اوکراینی}: وقتی پذیرفتیم اتفاق غیر عمد روی داده است، بالاترین چیزی که باید حاصل شود را پذیرفتیم. امکانات مورد نیاز برای خواندن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را در اختیار ایران قرار ندادند ، این موضوع جای سئوال و ابهام دارد، جمهوری اسلامی اصرار دارد،بر اساس قواعد بین المللی جعبه سیاه درکشوری که سانحه رخ داده بررسی شود، این کار صورت خواهد گرفت.

 

* ما مشکلی نداریم که این بازخوانی در کسورهای دیگرانجام شود، ما پیشنهاد دادیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم ، خواندن جعبه برای ما هم مهم است، مایل هستیم، نرم افزارهای لازم فراهم شود، تا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در داخل کشور خوانده شود اما برای خواندن در بیرون از کشور مانعی نداریم.

باید منتظر ارائه آمار از سوی پزشکی قانونی باشیم

*{ در مورد ارائه آمار کشته شدگان آبان ماه}: آنچه آقای رئیس جمهور گفتند بر این اساس بوده که پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار است. باید منتظر ارائه آمار از سوی پزشکی قانونی باشیم. آمار دقیق طی چند روز آینده از سوی مراجع ذی ربط اعلام خواهد بود. مرجع اصلی اعلام این آمار پزشکی قانونی بود که صورت گرفت و گزارش به دولت ارائه شد.

*{ در مورد آخرین اقدامات دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا}: متاسفانه چند روز پیش نامه ای جعلی در این خصوص منتشر شد. باید جامعه را از طریق رسانه ها آماده کنیم، تصمیم بر آن است که حتی اگر یک مورد ابتلا به کرونا در کشور مشاهده شد به صورت شفاف اعلام شود. تا به امروز به موردی نرسیدیم. در جلسه امروز هیات دولت اعلام شد که آنفولانزای نوع B شایع شده است. رعایت شست و شوی دست و امور بهداشتی توصیه می شود.

*{ در رابطه با ادعای برایان هوک مبنی بر اینکه انتخابات در ایران آزاد نیست}: این ادعاها جدید نیست. بر اساس ادعاهای او قرار بود چهلمین سال انقلاب را نبینیم. این اظهارات برای ما تازگی ندارد و امیدواریم با حضور مردم در انتخابات این ادعاها نیز ابطال شود.

* آمریکا از دولت های غیرانتخاباتی در منطقه حمایت می کند، آمریکا با چنین دولت بی آبرو و رسوایی شایسته اظهار نظر در مورد ایران نیست.

اختصاص سهمیه بنزین نوروزی با مشکل روبرو است

*{ در رابطه با تصمیم گیری در مورد سهمیه بندی بنزین نوروزی}: ما اگر بخواهیم ۴۰ لیتر سهمیه نوروزی را به ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه اضافه کنیم، بیش از ۳ هزار میلیارد بار مالی دارد، تصمیم گرفتیم هر چه از فروش بنزین به دست می‌آید صرف ۶۰ میلیون شود و این موضوع تصمیم را دشوار می کند. بنابراین تصمیم با مشکل روبرو شده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ربیعی کشته شدگان ابان هیات وزیران جلسه امروز بنزین نوروزی پزشکی قانونی لیست سیاه ارائه آمار هیات دولت جعبه سیاه صندوق رای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد