Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهداء اعضای مرد 43 ساله اهل روستای چای کندی شهرستان کلیبر به چهارنفر جان دوباره بخشید.

مسعود فقیه دینوری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: کلام اله رحمانی 43 اهل روستای چای‌کندی شهرستان کلیبر به دنبال ریزش آوار و مدفون شدن در زیرآوار با شرایط مولتی تروما به این مرکز منتقل شده و پس از بررسی‌های لازم توسط تیم‌های مجرب پزشکی این مرکز مرگ مغزی وی تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز گفت: با موافقت و رضایت خانواده اهداء کننده مقدمات عمل پیوند فراهم و اعضاء وی اهدا شد.

دینوری افزود: با توجه به اینکه تمام ارگان‌های اهداء شده در وضعیت مناسبی برای پیوند قرار داشتند از این رو چهار اعضاء کلیه‌ها،کبد و قلب ایشان به چهار نفر به صورت همزمان در تبریز پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کلیه‌ها به آقای 40 ساله و آقای 56 ساله،کبد به خانم 22 ساله و قلب به خانم 49 ساله همگی اهل تبریز پیوند زده شد.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) با بیان اینکه تمام امکانات و ملزومات پیوندهای چهارگانه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فراهم است ابراز داشت: برداشت ارگان‌ها، پیوند کلیه‌ها و کبد در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) و قلب در مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی تبریز توسط تیم‌های مجرب جراحی پیوند هر دو مرکز به صورت همزمان انجام یافت.

دینوری در خصوص ترویج فرهنگ اهداء عضو اذعان داشت: فرهنگ اهداء عضو جان بخشیدن به افراد نیازمند اهدا عضو  می‌تواند امید بخش بوده و این حس را در سایر شهروندان بپروراند سالانه چندین هزار نفر در جوامع مختلف بر اثر حوادث گوناگون دچار مرگ مغزی می‌شوند و البته اعضای بسیاری از آنها قابل اهداء بوده می‌تواند زندگی بسیاری را از مرگ حتمی نجات دهد با ترویج فرهنگ اهداء عضو این کار مسیر خواهد شد و نمونه بارز این امر هموطن عزیزمان در روستای چای‌کندی شهرستان کلیبر که جز مناطق دور افتاده تلقی می‌شود و با اهداء اعضای جوان خود بر این ادعا صحه گذاردند، است.

دوست دارم افرادی را که گیرنده عضو پسرم هستند را ببینم

اروجعلی رحمانی پدر بیمار مرگ مغزی شده با ابراز خرسندی از اینکه با این اهداء جان 4 نفر را نجات دادند گفت: ما اینکار را فقط به خاطر انسانیت و خدا انجام دادیم و دوست دارم بعد از پیوند افراد گیرنده را ببینم و با آنها آشنا شوم تنها در این صورت است که حس زنده بودن  فرزندم را می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر اعضای پسرم را اهداء نمی‌کردیم اعضای وی زیر خروارها خاک دفن شده و مثل تمام افراد جامعه روال عادی دفن و مراسم تدفین را می‌داشت اما با این کار هم توانستیم به چند خانواده امیدی دوباره بخشیده و هم از نظر انسانی و انجام امور خداپسندانه کاری کرده باشیم.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز کبد چای کلیبر امام رضا ع شهید مدنی تبریز اهدای عضو کلیه قلب پیوند مرگ مغزی خبرگزاری فارس فارس فارس تبریز فرهنگ اهداء عضو مرگ مغزی کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران