Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاح «دفتر جهاد سازندگی روایت فتح» با حضور سردار آزادی معاونت فرهنگی سازمان بسیج سازندگی، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، آیین افتتاح دفتر جهاد سازندگی روایت فتح، صبح امروز در دفتر روایت فتح برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، «مهدی همایونفر» رئیس پیشین بنیاد فرهنگی روایت فتح، «رضوی»، مدیر کل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، «سردار عبدالرضا آزادی» معاونت فرهنگی سازمان بسیج سازندگی، «روح الله رفیعی» مدیر گروه مستند روایت فتح حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این مراسم، بخش‌هایی از فیلم «خان گزیده‌ها» محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح پخش شد.

 

** همایونفر: تولید برنامه‌ها در آن زمان کار سختی بود

«مهدی همایونفر» رئیس پیشین بنیاد فرهنگی روایت فتح، در ابتدای صحبت‌های خود ضمن یادبودی از سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در سال ۵۹ که به سمت مدیریت این بنیاد فرهنگی منصوب شدم، نزد آقای آوینی رفتم و همان زمانی بود که او برای محرومیت زدایی مشغول به کار شده بود. با دوربین‌هایی که داشت، از فعالیت‌هاش فیلم گرفته بود و همانجا فعالیت‌های جهادی تلویزیون شروع شد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی مستندهایی توسط وی تولید شد که یکی از آنها همین مستند خوب «خان گزیده‌ها» بود. در دوران دفاع مقدس اغلب دوستان مشغول به کار و فعالیت بودند و با شروع جنگ، گروه اصلی بچه‌های جهاد ناگزیر وارد جنگ شدند و برنامه‌های روایت فتح ساخته شد. 

همایونفر در ادامه نیز بیان داشت: تولید برنامه‌ها در آن زمان کار سختی بود و بچه‌های روایت فتح اساسا به فکر دلسوزی برای مردم محرومی بودند که به حوادث انقلاب دل بسته بودند. همچنین با شکل گیری جهاد تلویزیون، شکل برنامه‌ها برای تلویزیون تغییر کرد.

وی در ادامه نیز بیان داشت: چند سال پیش سردار نقدی گفتند که می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را در تلویزیون گسترش دهیم و برایش برنامه سازی کنیم.

** رضوی: اسناد و تصاویر بکر و دیده نشده را کار کنیم

«رضوی»، مدیر کل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و پسر شهید تقی رضوی، ضمن بیان خرسندی برای افتتاح دفتر جهاد سازندگی روایت فتح، گفت: اینکه مجددا ارتباط ما با جهاد برقرار شده جای خوشحالی دارد. اما معتقدم فعالیت ما صرفا جهاد سازندگی نباشد و بتوانیم اسناد و تصاویر بکر و دیده نشده را نیز کار کنیم و همچنین بتوانیم فرهنگ جهادی را به تصویر بکشیم.

 

وی ادامه داد: مجموعه جهاد از دو بخش مهندسی جنگ و مهندسی محرومیت زدایی تشکیل شده است. افرادی که در خارج از روستا کار می‌کردند و به فکر محرومیت زدایی بودند. دوست دارم اینجا یادی از پدر شهیدم داشته باشم و بگویم سخنوری تنها خصلتی است که از شهید رضوی به ما رسیده است.

** زهرایی: ۸۵ درصد گروه‌های جهادی از جوان‌ها هستند 

«سرهنگ محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی، در ادامه این مراسم نیز گفت: امیدوارم این دفتر بتواند منعکس کننده بخشی از جهادی که مقام معظم رهبری از آن نام بردند باشد.

وی ادامه داد: همانطور که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، باید گفت در ۸ سال دفاع مقدس اگر حاج قاسم‌هایی بودند، آوینی‌هایی در کنارشان بودند که پیام مظلومیت انقلاب و دفاع مقدس را به مردم برسانند. 

زهرایی در ادامه بیان داشت: امروز دشمن آرایش جدیدی پیدا کرده و ما نیز وظیفه انتقال این پیام را داریم
و لوکوموتیو اصلی این پیام، جهادگران هستند. اگر بنیاد روایت فتح نباشد، حرکت جهادگران در عرصه‌های مختلف می‌ماند.

وی ادامه داد: آنچه مهم است عقبه و پشتیبانی و شبکه سازی بین جهادگران است. تاکنون ۸۵ درصد گروه‌های جهادی از جوان‌ها هستند و پیشنهاد ما این است که محوری باز شود و جهادگران ما در بسیج، بتوانند در اینجا هم تفکر خود را نشان دهد و برای نسل تراز انقلابی موفق‌تر عمل کنیم. 

زهرایی در پایان نیز گفت: در نوروز ۱۴ قرارگاه جهادی در مناطق مختلف داریم و برای هر کدام یک قله تعریف می‌کنیم  نوروز می‌تواند نقطه آغازی برای این حرکت باشد.

 

** آزادی: بسیج سازندگی باید با حمایت خود زمینه ساز تولید کارهای جهادی و جریان ساز شود

«سردار عبدالرضا آزادی» معاونت فرهنگی سازمان بسیج سازندگی، طی سخنانی بیان داشت: خوشبختانه دوستان ظرفیت‌های جدیدی را برای گروه‌های جهادی فراهم کردند. انصافا بنیاد به بحث‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. اما تلاشمان این است که پُر و پیمان‌تر به این ماجرا پرداخته شود و انشاله از این حرکت حمایت کنند تا برای ترویج حرکت های جهادی کارهای عمیق‌تر و مفصل‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: دوستان در سازمان بسیج سازندگی وظیفه مهمتری دارند و باید سناریو را مهیا کنند تا کارهایی که تولید می‌شود جریان ساز بوده و کارهای جهادی را در کشور تقویت کند.

 

** رفیعی: برجسته سازی تفکر انقلابی؛ موضوع اصلی مستندهای در دست ساخت

«روح الله رفیعی» مدیر گروه مستند روایت فتح، در پایان این مراسم نیز بیان داشت: نگاه ما در دفتر جهاد هم به حال و هم به آینده است. اما اینکه باید آرشیو روایت فتح کامل شود، ماحصل زحمت عزیزانی است که جهاد کردند و شهید شدند.

وی ادامه داد: امروز با توجه به کسوت نیروهای جهادی، قطعا حمایت از همه اینها کار سختی است، اما می‌توان آنها را توانمند سازی کرد و مستندهایی که قرار است ساخته شود بیشتر در حوزه برجسته سازی تفکر انقلابی است.

رفیعی با اشاره به فعایلت‌های جهاد سازندگی نیز گفت: تا به حال کمتر از ۲ میلیون و کمتر از ۳۰ هزار تومان شغل ایحاد شده است. همچنین کارهایی که در حوزه بومی‌سازی و مقابله با تفکر غربی ثمره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت از دیگر کارهای این سازمان است. 

وی ادامه داد: دفتر جهاد را به یمن حصور هسته اولیه روایت فتح در همان اتاق شهید آوینی که به عنوان موزه بود و دو اتاق دیگر راه اندازی می‌کنیم. 

رفیعی در پایان نیز افزود: امکانات و پول، نقش زیادی در هدایت این مجموعه ندارند، بلکه اینجا محصول آدم‌های بزرگ بوده است که تاثیرگذاری خود را در حوزه رسانه داشته است. ما نیز می‌خواهیم برای سرعت بخشیدن به کارها اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.

در پایان این مراسم با حضور سردار زهرایی و دیگر مقام‌های مسئول، دفتر کار جدید جهاد سازندگی روایت فتح آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: روایت فتح جهاد سازندگی رسانه سازمان بسیج بنیاد فرهنگی روایت فتح آغاز به کار گروه های جهادی محرومیت زدایی جریان ساز دفاع مقدس برنامه ها کار سختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد یوسف نژاد هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بحق در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه‌های اسلامی سرآمد بود به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و جهاد علمی بود و در طول عمر خود با کج روی ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت همچنین در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

سرهنگ مقصودی مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ساری نیز از برگزاری بیش از ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهدا، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواخت زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری اهم این برنامه‌ها در این هفته است.

مقصودی در پایان شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از ۷۰ عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

کد خبر 6087552

دیگر خبرها

  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه وعده صادق خواندند