Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب گفت: ظرفیت‌های پژوهشی کشور را برای اصلاح ساختار بودجه در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم عصر امروز(چهارشنبه) در نشست اقتصاددانان فهرست واحد نیروهای انقلاب که در به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: در زمان تقدیم لایحه بودجه ۹۹ موج گسترده‌ای از اعتراضات به جهت عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه دولت و مجلس تعلل و تاخیر چند ساله ای درباره اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور انجام دادند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب بیان کرد: صرفاً می توان از طریق اصلاح لایحه بودجه ۹۹ برخی از مشکلات کشور به ویژه کاهش کسری بودجه را حل و فصل کرد چرا که اگر بحث کسری بودجه حل و فصل نشود، شاهد تورم شدید و مشکلاتی برای مردم خواهیم بود.

خاندوزی تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی چون حذف فرارهای مالیاتی و کاهش معافیت‌های بلاوجه را در دستور کار داریم و همچنین معتقدیم که واقعی کردن سند بودجه به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: قطعاً ظرفیت‌های پژوهشی کشور را برای اصلاح ساختار بودجه در دستور کار خود قرار خواهیم داد و همچنین بخشی از اصلاحات در زمینه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار خواهد بود تا میزان وابستگی به نفت کاهش پیدا کند.

عضو فهرست واحد نیروهای انقلاب تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر رویه دریافت مالیات به اینگونه نیست که کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری پرداخت کنند و بر این اساس باید اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انجام شود تا برخوردارها مالیات بیشتری را پرداخت کنند.

خاندوزی با بیان اینکه دولت تصویر دقیقی از مصرف کنندگان و برخورداران واقعی ندارد، گفت: ساماندهی بودجه شرکت های دولتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که بودجه شرکت‌های دولتی بدون نظارت و ساماندهی است و رها شده است و دولت از مجموعه مصارف و منابع آنان خبر ندارد.

وی تاکید کرد: البته اجرای تمام پیشنهادات ما منوط به این است که بستر کارکرد درست در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

خاندوزی با بیان اینکه مجلس در کشور ما دارای عیوب ساختاری است، ادامه داد: ضرورت دارد که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و مدیریت تعارض منافع اصلاح شود و باید مجلس به جای صحن محوری، کمیسیون محور شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که این اصلاحات در مجلس محقق شود، می توان طرح ها و لوایحی را در راستای اصلاح ساختار بودجه به تصویب رساند.

تکمیل می شود…

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: برای اصلاح ساختار بودجه ظرفیت های پژوهشی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور