Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@07:56:29 GMT

فروش خودرو در چین ۱۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۶۱۰

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و خودرو دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده البته برخی از انها نیز بعد از مدتی اعلام کرده اند که تولید خود را با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس گزارشی که در CNN آمده است، شیوع ویروس کرونا در چین ضربه مهلکی به صنعت خودروسازی در این کشور وارد کرده است به گونه‌ای که بسیاری از خودروسازان بزرگ در چین در نخستین ماه از سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو میلیون دستگاه خودرو کمتر فروخته اند.

به عبارتی دیگر، طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان چین، میزان فروش خودرو در بازار این کشور که بدون شک از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود، در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی شرکت ها و کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی با ۱۸ درصد کاهش روبرو شده است.

تحلیلگران در این گزارش برآورد و اعلام کرده‌اند که این روند نزولی و رو به کاهش در ماه فوریه بیشتر نیز خواهد شد.

آنها در ادامه خاطرنشان کرده اند که صدمات ویروس کرونا به صنعت و بازار خودرو در چین به مراتب سهمگین تر و بیشتر از تبعات منفی شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فروش خودرو ویروس کرونا شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

روزگار خودرو نوشت: مدتی است که بحث اجاره کارت سوخت به شدت افزایش پیدا کرده اما حال شاهد اتفاق جدیدی هستیم.   برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.   به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.   حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.   آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!