Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ادارات ثبت احوال کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه (اول و دوم اسفندماه) به منظور پاسخگویی و تحویل شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی متقاضیانی که از قبل درخواست داده بودند، باز هستند.

وی افزود: همچنین در روز انتخابات، سازمان ثبت احوال پاسخگوی مراجع و مسئولان شعب اخذ رای به منظور رفع ابهام برای مدارک هویتی رای‌دهندگان خواهند بود و به صورت تلفنی استعلام‌های مورد نظر را پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوترابی اظهار کرد: افرادی که تقاضای صدور کارت هوشمند ملی کرده‌اند و رسید دریافت کارت آنها مفقود شده، برای آنها گواهی رایگان صادر می‌شود تا با آگاهی از شماره ملی خود بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: در دست داشتن اصل شناسنامه از الزامات شرکت در انتخابات است و همچنین افراد باید از شماره ملی یا همان کد ملی خود آگاهی داشته باشند. افراد برای آگاهی از شماره ملی خود یا از قبل اقدام به گرفتن کارت ملی کرده بودند که شامل همان کارت‌های نمونه قدیم است یا اینکه برای صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده‌اند و از شماره ملی خود مطلع هستند و یا اینکه شناسنامه‌های خود را تعویض کرده‌اند و دارای شناسنامه مکانیزه هستند که درآن شماره ملی قید شده است. روش دیگر  برای مطلع شدن از شماره ملی این است که در سال‌های گذشته شماره ملی افراد از طریق کارت‌های ملی قدیم به آنها ابلاغ شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در تلاش هسیم زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و همه مقدمات برای شرکت در انتخابات برای همه اتباع ایرانی فراهم شده و تمهیدات مورد نیاز در برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال کشور و استان‌ها افزود: سازمان ثبت احوال کشور برابر قانون، به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی در شهرستان‌ها و از مراجع چهارگانه استعلام، مقدمات انتخابات را برگزار می‌کند.

ابوترابی بیان کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، همه هموطنانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند و از طریق وزارت کشور ثبت‌نام کرده‌اند، از سوی سازمان ثبت احوال مورد استعلام قرار گرفته و ما نیز هویت افرادی را که از ما استعلام خواستند به ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان منعکس کردیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام کاری، از ۲ ماه قبل اعلام آمادگی کردیم و در همه شهرها - به‌ویژه تهران بزرگ - هرگونه خواسته هموطنان اعم از تغییر نام خانوادگی و تعویض اوراق هویتی را سریعا پیگیری می‌کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر 485350 برچسب‌ها ثبت احوال مجلس - انتخابات کارت ملی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ثبت احوال مجلس انتخابات کارت ملی سخنگوی سازمان ثبت احوال سازمان ثبت احوال کشور شماره ملی خود کارت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی