Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:43:21 GMT

خطر توقف تولید صنایع پتروشیمی منتفی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۷۷۷

خطر توقف تولید صنایع پتروشیمی منتفی شد

ایران اکونومیست- ژاپنی ها از حدود 10 سال قبل همکاری از زمان تحریم هسته‌ای فروش و ارائه خدمات اکسترودرها را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده و حتی در دوره برجام هم حاضر به ازسرگیری همکاری ها نشده اند، اما اکنون در این حوزه کوچکترین مشکلی وجود ندارد

 حسین خطیبی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران از منتفی شدن خطر توقف تولید در صنایع پتروشیمی ایران در شرایط تحریم به دلیل بومی سازی ساخت و ارائه خدمات دو تجهیز استراتژیک مجتمع های پتروشیمی خبر داد و گفت: کمپرسورها قلب تولید در مجتمع های پتروشیمی هستند که شرکت های ژاپنی و آلمانی با افزایش تحریم های غیرقانونی فروش و ارائه هرگونه خدمات جانبی، تامین قطعات یدکی را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: با توقف ارائه خدمات پیش بینی می شد در یک دوره 3 تا 5 ساله شاهد کاهش و توقف تولید در اکثر مجتمع های پتروشیمی کشور باشیم، اما در شرایط فعلی تمامی خدمات جانبی شامل تعمیرات، تامین قطعات یدکی، ساخت، راه اندازی و گارانتی های فنی توسط متخصصان داخلی به شرکت های پتروشیمی ارائه می شود و مدیران پتروشیمی نگرانی بابت کمپرسور ندارند.

وی با بیان اینکه شرکت هایی همچون میتسوبیشی ژاپن، اطلس کپکو و زیمنس آلمان به عنوان مهمترین تامین کنندگان و ارائه خدمات کمپرسورها همکاری خود را با صنایع پتروشیمی ایران به بهانه تحریم متوقف کرده‌اند، گفت: اما هم اکنون در کنار ارائه تمامی خدمات به دانش فنی طراحی و ساخت کلاس های مختلف کمپرسورها دست یافته ایم.

خطیبی همچنین از بومی سازی طراحی و ساخت اکسترودرهای مورد نیاز صنایع پتروشیمی خبر داد و افزود: اکسترودرها یک تجهیز مهم و استراتژیک در واحدهای پلیمری صنعت پتروشیمی بوده که هم اکنون بدون نیاز به حضور خارجی ها در این حوزه هم انواع خدمات فنی شامل تعمیرات، تعمیر قطعه و ساخت تجهیز به شرکت های پتروشیمی ارائه می شود.

وی افزود: ژاپنی ها از حدود 10 سال قبل همکاری از زمان تحریم هسته‌ای فروش و ارائه خدمات اکسترودرها را به صنعت پتروشیمی ایران متوقف کرده و حتی در دوره برجام هم حاضر به ازسرگیری همکاری ها نشده اند، اما اکنون در این حوزه کوچکترین مشکلی وجود ندارد به طوری که به عنوان مثال در شرکت های پتروشیمی جم، مارون، شازند و ... این تجهیزات تامین و بدون حضور خارجی ها بدوم کوچکترین مشکلی در حال فعالیت است.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هزینه طراحی و ساخت داخلی کمپرسورها و دستگاه های اکسترودر مورد نیاز در صنایع پتروشیمی 50 درصد کمتر از نمونه خارجی عنوان کرد و افزود: در کنار کاهش وابستگی و ریسک تولید در صنایع پتروشیمی زمینه اشتغال آفرینی پایدار و صرفه جویی قابل توجه ارزی هم فراهم شده است.

   ایلنا برچسب ها: پتروشیمی ، تحریم ، ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پتروشیمی تحریم ایران مجتمع های پتروشیمی شرکت های پتروشیمی صنایع پتروشیمی کوچکترین مشکلی ارائه خدمات طراحی و ساخت فروش و ارائه توقف تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟