Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:23:32 GMT

پامپئو امروز به ریاض می رود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۹۶۴

پامپئو امروز به ریاض می رود

وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) برای دیدار با مقامات عربستانی به ریاض می‌رود.

به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز به عربستان سفر کرده و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

این سفر تا جمعه طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو سه‌شنبه در جریان سفرش به اتیوپی اعلام کرد کشورش هشت میلیون دلار به تجارت و سرمایه گذاری در اتیوپی، سومالی و کنیا اختصاص می‌دهد.

از سوی دیگر اعضای سنای آمریکا در نامه‌ای به پامپئو از او خواستند در سفرش به عربستان وضعیت ولید فتیحی، شهروند آمریکایی که در عربستان بازداشت است مطرح کند.

در این نامه آمده است: آزادی شهروندان آمریکا در خارج اولویت مهمی برای آمریکاست. صدها تن از شهروندان سعودی از سوی محمد بن سلمان هدف قرار می‌گیرند  و فتیحی در همین راستا بازداشت شده و در معرض خشونت قرار گرفته است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/صمیمت نخست وزیر سودان و پامپئو خبر ساز شد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض